يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
واشنگتن پست- مرگ خبرنگاری که آغاز جنگ جهانی را اعلام کرد

خبرنگاری که به عنوان اولین نفر خبر آغاز جنگ جهانی دوم را مخابره کرد، در سن ۱۰۵ سالگی درگذشت. کلر هالینگورث که در سال ۱۹۳۹ میلادی ابتدا به عنوان یک فعال صلح و سپس به عنوان خبرنگار نیمه وقت در روزنامه دیلی تلگراف لندنکار می‌کرد، در بازدید از مرز لهستان و آلمان اولین کسی بود که هجوم دسته‌ای از تانک‌های ازتش نازی را به سمت لهستان دید و مهم‌ترین خبر قرن بیستم میلادی یعنی آغاز جنگ دوم را مخابره کرد. خبر اعلام جنگ جهانی دوم، یکی از مهم‌ترین گزارش‌های خبری در عصر جدید به شمار می‌رود.

الشرق الاوسط- عربستان به دنبال خودکفایی در ساخت هواپیمای نظامی

گزارش رسانه‌ها حاکی از آن است که عربستان برای تولید کامل هواپیماهای نظامی در داخل تلاش می‌کند. یحیی الغریبی، مدیر اجرایی شرکت هواپیماسازی «السلام»، گفت: طی ۱۰ سال آینده ما شاهد ساخت برخی هواپیما‌ها خواهیم بود و طی سال کنونی نیز ساخت اجزای اضافی این هواپیما‌ها را شروع خواهیم کرد. حدود ۹۰ درصد از قطعات مورد نیاز برای ساخت بدنه هواپیما‌ها با فرا رسیدن سال ۲۰۳۰ در داخل تولید خواهد شد. وی افزود: شرکت ما برای تضمین خودکفایی داخلی درباره حفظ و نگهداری تجهیزات نظامی در عربستان تلاش می‌کند. وی تأکید کرد: عربستان برای ساخت هواپیما‌ها تا رسیدن به مرحله ساخت هواپیماهای ویژه تلاش خواهد کرد.

راشا تودی- اذعان انگلیس به فروش بمب‌های خوشه‌ای به عربستان

فشای یک گزارش رسمی نشان می‌دهد، انگلیس در دهه ۸۰ میلادی ۵۰۰ بمب خوشه‌ای به عربستان فروخته است که ممکن است از آن‌ها در جنگ کنونی علیه حوثی‌ها در یمن استفاده شده باشد. این درحالی است که استفاده از این مهمات در قوانین بین‌المللی ممنوع است. این اولین باری است که وزارت دفاع انگلیس فاش کرد که چه تعداد تسلیحات و ادوات نظامی به عربستان سعودی صادر کرده است. مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در نامه‌ای نوشته است: بریتانیا ۵۰۰ مهمات خوشه‌ای بی‌ال ۷۵۵ تحت توافق میان دو دولت که در سال ۱۹۸۶ امضا شده است، ارسال کرده است. آخرین انتقال سال ۱۹۸۹ انجام شد.

بی بی سی- حکم دادگاه اروپا علیه دختران مسلمان

دادگاه حقوق بشر اروپا با صدور رایی به نفع دولت سوئیس، حکم کرده است که والدین مسلمان موظف هستند فرزندان خود را برای یاد گیری شنا به استخرهای مختلط بفرستند. در رای این دادگاه آمده است که اقدام مقام‌های سوئیس در اجرای اجباری برنامه آموزشی مدارس و تلاش برای «جذب موفقیت‌آمیز کودکان» در جامعه موجه بوده است. قضات دادگاه حقوق بشر اروپا اذعان کرده‌اند که اقدام دولت سوئیس نوعی مداخله در آزادی‌های مذهبی است، اما در عین حال، اضافه کرده‌اند که این مداخله به حدی نیست که بتوان آن را نقض آزادی مذهبی تلقی کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: