يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
صداوسیما دعوتش را پس گرفت
برنامه متن و حاشیه دعوت خود از سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه برای حضور در برنامه امشب را پس گرفت. از معاون وزیر امور خارجه دعوت شده بود تا امشب با حضور در این برنامه پیرامون کمیسیون برجام که چند روز پیش در وین برگزار شده بود و مسایل مرتبط با برجام صحبت کند اما ساعتی پیش در تماسی تلفنی با عراقچی این برنامه کنسل شد. مسئولان برنامه متن و حاشیه دعوت از عراقچی  را به این بهانه که او نمی‌تواند به تنهایی مهمان این برنامه باشد و حتما باید یکی از منتقدان برجام نیز در آن حضور داشته باشد پس گرفته‌اند. در هفته‌های اخیر صداوسیما بارها از سیدعباس عراقچی دعوت کرده بود تا در یکی از برنامه ها حضور یافته و در خصوص اخرین تحولات مرتبط با برجام صحبت کند.

دولت سخت می‌گیرد
مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس، دلیل عدم حذف یارانه پردرآمدها را سخت گیری دولت و عدم اجرای قانون بودجه ۹۵ عنوان کرد. نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی درباره ملاک تشخیص پردرآمدها برای حذف یارانه نقدی آنها، اظهار کرد: برای تشخیص پر درآمدها و اقشار برخوردار، دولت با این قضیه سخت برخورد می کند، در حالی که در قانون بودجه 95 ما برای دولت فهرست افرادی که پردرآمد محسوب می شوند را آورده ایم. این نماینده مردم در مجلس دهم در پاسخ به سوالی درباره مخالفت دولت با سرکشی از حساب های بانکی افراد برای حذف پردرآمدها به عنوان نقض حریم خصوصی، گفت:به نظر من اشکالی ندارد دولت این کار را انجام بدهد و قانون نیز این اجازه را به او داده است، ما بعضی از مسائل را خیلی سخت می گیریم در حالی که دولت محرم اسرار مردم است و قصد دولت انتشار این صورت حساب ها نیست، بلکه بررسی آن‌ها است.

نگذاریم کینه توزی دشمن مضاعف شود
رحمانی‌فضلی وزیر کشور اظهار کرد: پسابرجام شرایط و تسهیلات مناسبی را برای ارتباطات آسان در بازارهای جهانی و عرضه محصولات داخلی در این بازارهای در اختیار تولیدکنندگان داخلی و صادرکنندگان قرار داد تا بتوانند از این ظرفیت ها برای افزایش تولید و رونق اقتصادی در استان و کشور بهره‌گیری کنند. وی ادامه داد: برجام با حمایت رهبر معظم انقلاب، مقاومت و پیگیری رییس‌جمهوری و دولت به نتیجه رسید و این مهم به معنای اعتماد به طرف مقابل نیست، بلکه حاصل حمایت، تلاش و مقاومت است و می‌طلبد که بقیه راه نیز تداوم داشته باشد. وزیر کشور خاطرنشان کرد: دشمن هرگاه احساس کند مردم از این حمایت و تلاششان دست برداشته‌اند، کینه‌توزی خود را علیه کشور مضاعف می‌کند. وی ادامه داد: مسائل نباید به گونه‌ای مطرح شود که تلاش‌ها هیچ پیروزی در پی نداشته و تمامی برجام شکست بوده است چرا که واقعیت این است که ما توانسته ایم اراده خود را به جهانیان ثابت کرده و موانع و مشکلات را برطرف کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: