يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
سوژه روز

روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران در اطلاعیه‌ای دلایل شهید اعلام نشدن آتش‌نشانان درگذشته بر اثر حادثه ساختمان پلاسکو را اعلام کرد.
بنیاد شهید در این اطلاعیه با اشاره به مناقشاتی که درخصوص اطلاق و یا عدم اطلاق عنوان شهید به آتش نشان ها نوشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران همانند همه دستگاههای اجرایی دیگر بر حسب قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های مصوب هیأت وزیران نسبت به ارائه خدمات به جامعه هدف اقدام می‌کند. 
این سازمان در ادامه می نویسد:  براساس آخرین اصلاحات قانون اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران مصوب ۱۳۸۷ و قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب ۱۳۹۱ و همچنین آیین‌نامه تعیین و احراز مصادیق شهید و ایثارگر مصوب هیأت محترم وزیران، درحال حاضر خانواده‌های شهدایی که در مناطق جنگی و یا آثار باقی مانده از جنگ و درگیری با اشرار به شهادت رسیده‌اند قانونا تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته‌اند.
بنیاد شهید با اشاره به قوانین موجود در این خصوص می نویسد: در مورد مأموران سازمانهای مختلفی که برای عملیات امداد و نجات در حوادثی نظیر سیل، زلزله و آتش‌سوزی و ... اقدام به فعالیت‌های ایثارگرانه برای نجات همنوعان می‌نمایند و در این راه جان خود را از دست می‌دهند قانونگذار تکلیف قانونی و مرجع مشخص برای ارائه خدمات به خانواده‌های آنها تعیین نکرده است و بدین ترتیب بنیاد شهید و امور ایثارگران فاقد اختیارات قانونی لازم برای ارائه خدمت به خانواده‌های معزز حوادثی از این نوع می‌باشد. اما خوشبختانه درخصوص شهدای آتش‌نشان شورای اسلامی شهر تهران طی مصوباتی در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ شهرداری تهران را مکلف به ارائه خدمات و تسهیلات و تحت پوشش قرار دادن خانواده این عزیزان نموده است.
گفتنی است امروز رئیس ستاد تشییع شهدای آتش نشان مجتبی عبداللهی گفت: مقام معظم رهبری مقرر کردند که شهدای آتش نشان به عنوان شهدا منظور شوند و از این بابت از ایشان تشکر و قدردانی می کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: