يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
جلسه علنی شورای شهر تهران امروز در حالی تشکیل شد که حادثه پلاسکو محور اصلی این جلسه بود. حافظی رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه از مدیران شهرداری که این موضوع به آنها مربوط می‌شود، انتظار بیان حقیقت را داریم، گفت: متاسفانه از 120 میلیارد تومانی که برای خرید تجهیزات بودجه برای آتش‌نشانی در نظر گرفته، تنها 54 میلیارد تومان محقق شده پس نیایید به مردم دروغ بگویید که ما بودجه تجهیزات را کاملا تخصیص داده‌ایم و بهتر است پرینت بودجه را منتشر کنید نه اینکه به مردم دروغ بگویید.

جدیدی و زورآزمایی با شاخ گاو
عباس جدیدی هم در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حتی آرتیست‌های سینمایی هم درباره مسائل شهری عرض اندام می‌کنند، اظهار کرد: این افراد بدون حتی یک سناریو نمی‌توانند شاخ بز را جدا کنند.
احمد مسجدجامعی ظهر امروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه پیشنهاد داده‌ام که کمیته حقیقت یاب برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه تشکیل شود گفت: باید به جای بیان حرف‌های احساسی، به بررسی تقصیر و قصورها بپردازیم.
وی با بیان اینکه همیشه بعد از بروز حادثه موجی از احساسات ایجاد می‌شود اما پس از مدتی فروکش می‌کند گفت: باید با بررسی ناکارآمدی‌ها از تکرار آن جلوگیری کنیم.

درخواست سرخو برای استعفای قالیباف
محسن سرخو نیز صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه روز یکشنبه در جلسه غیرعلنی فیلمی در شورای شهر منتشر و این فیلم در رسانه‌های مختلف نیز منعکس شد، گفت: فیلم طوری منتشر شده که انگار شهردار به شورای شهر در مورد ایمنی پلاسکو هشدار داده و شورای شهر نیز اقدامی نکرده است.
وی با بیان اینکه شورای شهر در راستای ایمن‌سازی ساختمان‌ها، هرکاری که می‌توانسته انجام داده است، گفت: در جلسه فوق‌العاده روز یکشنبه هم گفتم که این حادثه پلاسکو آنقدر عظیم است که جا دارد شهردار تهران استعفا دهد.
رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری اخطاریه‌های ایمنی خود را به مستاجران و نه به بنیاد مستضعفان داده است، گفت: اخطاریه‌ها نباید برای مستاجران و مالکان سرقفلی ارسال شود، بلکه باید برای مالک اصلی ساختمان پلاسکو که همان بنیاد مستضعفان است ارسال می‌شد.
سرخو با بیان اینکه شهرداری را باید مکلف به ایجاد یگان امداد هوایی کنیم، گفت: ایجاد یگان هوایی باید به فوریت و بدون اهمال پیش رود و همچنین باید صداوسیما به جای پخش برنامه‌های بی‌محتوا، به مردم آموزش دهد تا در موقع بحران چه اقداماتی انجام دهند.

هیئت مدیره می‌گوید در پلاسکو هیچ واحد تولیدی نبوده است
همچنین سخنگوی فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران از بررسی زوایای پنهان حادثه پلاسکو که در جلسه با هیامت امنا مطرح شد، خبر داد.
محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه صبح امروز فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران، با هیات امنا ساختمان پلاسکو گفت: هیات مدیره ادعا کرده که در ساختمان پلاسکو حتی یک کارگاه تولیدی نبوده و همه واحدها فروشگاه بوده است. همچنین هیات امنا مذکور که 25 ماه است در پلاسکو فعال هستند، اعلام کردند که به هیچ وجه کارگر شب‌خواب نداشته و تنها یک سرایدار و دو نظافت‌چی در آنجا مستقر بودند.
سخنگوی فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران با بیان اینکه هیات امنا مدعی شدند که هیچ منبع گازوئیلی در طبقات نبوده و گازوئیل فقط در موتورخانه و زیرزمین بوده است، و هنوز موجود است، گفت: این افراد مدعی شدند که فقط در برخی از مغازه‌ها کپسول گاز و پیک‌نیک برای پخت و پز موجود بوده است.
تندگویان با بیان اینکه آتش از طبقه دهم آغاز شده و از طبقات بالا سرایت کرده است، گفت: با این حال شلنگ‌های آتش‌نشانی تنها به طبقه دهم رسیده است و جالب است که هیچ‌کدام از راه‌پله‌ها و راهروها محل انبار کالا نبوده و تماما خالی بوده است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: