يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
حزب اعتدال و توسعه از اصلي ترين حاميان دولت يازدهم به حساب مي‌ آيد. حزبي كه نقش موثري در پيروزي «حسن روحاني» در انتخابات گذشته داشته است و با مشي اعتدالي توانسته ساير احزاب اصلاح‌ طلب را همراه خود سازد، این حزب طبیعتا در انتخابات آتی تلاش خواهد کرد با افزایش حمایت های خود بار دیگر فضا را برای رأی آوری روحانی مهیا کند؛ مساله ای که باید دید در نهایت موفق به آن خواهد شد یا خیر.
به گزارش «تابناک»، از مدت ها پيش از كليد خوردن انتخابات، بحث‌ هاي مختلفي در خصوص آغاز فعاليت انتخاباتي اعضاي حزب اعتدال و توسعه که برخی از آنان نظیر «محمدباقر نوبخت، اکبر ترکان، محمدرضا نعمت زاده، محمود واعظی، مرتضی بانک» و ... در دولت و نهاد ریاست جمهوری حضور دارند به گوش مي‌ رسيد. اما گویا فعالیت های این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری تشدید شده است.
يكي از اعضاي شاخص حزب اعتدال و توسعه در گفت و گو با «تابناک» در خصوص فعاليت‌هاي در حال انجام اين حزب براي انتخابات رياست جمهوري آينده، اظهار کرد: طبيعي است كه حزب اعتدال و توسعه همواره در انتخاباتي كه موجب مشاركت بيشتر و بالارفتن آگاهي مردم شود فعال باشد و الان هم حزب در درون خود آمادگي لازم براي انتخابات رياست جمهوري آينده را كسب مي كند.
«محمود واعظي» در ادامه تاكيد كرد: سياست ما در حزب اعتدال و توسعه اين است كه تا زماني كه فضا انتخاباتي نشده است اين حزب آغازگر انتخاباتي كردن فضا نباشد.
واعظي در خصوص مطرح شدن بحث معرفي كانديداي آلترناتيو در انتخابات رياست جمهوري آينده كه از سوي برخي اعضاي جريان اصلاحات عنوان مي‌ شود نیز یادآور شد: ما به عنوان حزب اعتدال و توسعه موافق معرفی كانديداي آلترناتيو از سوی اصلاح طلبان برای انتخابات آینده ریاست جمهوری نيستيم.
وی در خصوص دلایل مخالفت با معرفی کاندیدای آلترناتیو روحانی برای انتخابات آینده نیز عنوان کرد: چون در حزب اعتدال و توسعه اعتقاد داريم كه بهترين كانديدا خود آقاي روحاني است. پس آلترناتيو براي چه بخواهيم؟ دليلي ندارد كه چنين تصميمي را بگيريم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که از اعضای شاخص حزب اعتدال و توسعه است ضمن مخالفت صریح با معرفی کاندیدای آلترناتیو در کنار روحانی برای انتخابات آتی، تاکید کرد: بهتر است با ورود با يك كانديدا در انتخابات رياست جمهوري آينده تكليف مردم معلوم باشد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين نظر حزب اعتدال و توسعه بوده و يا نظر مشورتي با ساير احزاب است، خاطر نشان کرد: قطعا با احزاب ديگر در اين زمينه هماهنگ مي شويم.
واعظی گفت: قطعا نظر ما اين است كه تمام احزابي كه همسو هستند و مشي اعتدالي دارند و از روحاني حمايت مي كنند باهم تصميم بگيرند و با هم سياست هاي خود را هماهنگ كنند تا هم‌ افزايي بيشتري در انتخابات آينده داشته باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: