يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
اصولگرایان نمی‌توانند از تندروها جدا شوند
حمیدرضا جلایی پور گفت: متاسفانه اصولگرایان همچنان تحت تاثیر تندرو‌ها هستند. آنها قادر به ایجاد حرکتی متمایز از آنها در عرصه سیاسی نیستند. این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: در دولت آقاي احمدي‌نژاد آنها تنها تماشاچي بودند و به عنوان يك جريان سياسي نتوانسته‌اند ايفاي نقش كنند. هنوز هم بعد از سه سال از پايان دولت احمدي‌نژاد خود را پيدا نكرده‌اند. انتظار اين بود كه پشت سر افرادي همچون آقاي ناطق‌نوري جمع شوند اما اين اتفاق رخ نداده است. جلایی پور تاکید کرد: اين كار بهترين كاري است كه مي‌تواند آنها را به وضع عادي بازگرداند و اين راه درست فعاليت سياسي است. از طرف ديگر اصولگرايان مي‌بينند كه تندروها قدرت سياسي سازمان‌يافته دارند و به منابع اقتصادي تسلط دارند. لذا جاذبه‌هاي تندروها براي آنها زياد است. لذا زياد با تندروها شوخي نمي‌كنند و آنها را ناديده نمي‌گيرند.

نباید از یک پرونده شخصی بهره‌برداری سیاسی شود
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور، درمورد پرونده پسرش تاکید کرد: این پرونده کاملا شخصی است و در حال رسیدگی است و ما هر چه که نتیجه این پرونده در محاکم باشد تابع قانون هستیم. وی افزود: به دلیل اینکه یکی از طرفین دعوا نسبتی با مسولان دارد و بخواهند از این پرونده استفاده و بهره برداری کنند نه قانونی، نه اخلاق و نه شرعی است اما ما تابع مسئله رسیدگی قانونی هستیم.  ابتکار تاکید کرد: امیدوارم پرونده تحت تاثیر فضاسازی های رسانه ای قرار نگیرد و ما هم علاقه مند نیستیم به این حاشیه سازی ها کشیده شویم چون کار و مسئولیت ما بسیار سنگین است و این افراد چون ممکن است خانواده هایشان مسیولیت داشته باشند باید در چارچوب قانون و مقررات به آن رسیدگی شود.


جابه‌جایی رئیس دانشگاه شهید بهشتی سیاسی نبود
وزیرعلوم تاکید کرد: جابجایی رئیس دانشگاه شهید بهشتی سیاسی نبود بلکه دوره ایشان تمام شده بود. محمد فرهادی در مورد برکناری رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: جابجایی رئیس دانشگاه شهید بهشتی سیاسی نبود بلکه وی دوره اش تمام شده بود. وی تاکید کرد: هرگونه مطلب سیاسی بودن این موضوع را تکذیب می کنم. وزیر علوم توضیح داد: این موضوع به صورت تلفنی به ایشان (طهرانچی) اطلاع داده شد و با توجه به اینکه ایشان مهمان خارجی داشتند قرار شد بعد از اینکه مهمان ایشان رفت این تغییرات اعمال شود. گفتنی است ابتدای هفته جاری و در حالیکه طهرانچی در حال برگزاری اجلاس گفتگوهای ایران و جهان عرب بود، بصورت تلفنی از ریاست دانشگاه برکنار شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: