جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
پیگیری روز

در روزهای گذشته ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که حاکی از قطع شبانه درخت های باغی قدیمی در منطقه فرشته تهران بود. حالا یکی از اعضای شورای شهر تهران اعلام کرده است که این باغ متعلق به بنیاد مستضعفان است و قطع درختان آن برخلاف قانون انجام شده است. 
محمد حقانی با اشاره به  قطع درختان در باغی واقع در خیابان فرشته و متعلق به بنیاد مستضعفان گفت: این باغ که در منطقه یک واقع شده است، شبانه و با بیل‌های مکانیکی، درختانش قطع می‌شود و تمام روزنامه‌ها نیز تصاویر قطع درختان را منتشر کرده‌اند.
این عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران افزود: سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در 4 نوبت قطع این درختان را گزارش کرده و حتی این باغ را مشمول تبصره یک کرده و به دادستانی نیز قطع درختان اعلام شده است.
حقانی تاکید کرد: سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اعلام کرده که صدور پروانه برای ساخت و ساز در این باغ نباید انجام شود. این در حالی است که پروانه ساخت و ساز در این باغ یک بار در سال 92 صادر شده و از سال 92 تا سال 95 به رغم اعلام سازمان بوستان‌ها بار دیگر تمدید شده است. البته در خود پروانه نیز مغایرت‌هایی نیز وجود دارد.
این عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد: مردم منطقه به شدت به قطع این درختان معترض هستند و حتی نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری نیز نامه‌ای ارسال کرده‌اند. متاسفانه باغات شهر تهران در بسیاری از مناطق این کلانشهر در معرض تهدید هستند. چرا باید به طور شبانه و در بارش برف درختان قطع شوند، سرشاخه‌ها در محل سوزانده و کنده‌ها از این باغ منتقل شوند.
حقانی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درخصوص زمان ثبت‌نام کاندیداهای شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس این مصوبه تنها 4 ماه دیگر به پایان عمر شورا در چهارمین دوره آن باقی مانده است. بهتر است شورا در این فرصت اقدامی انجام دهد تا پیش از این باغات شهر تهران از بین نروند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: