جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
تذکر درمورد حضور وزرا در مهمانی‌های مختلط
چهار تن از نمایندگان مجلس نسبت به حضور وزرا در میهمانی‌های مختلط شبانه سفرای کشورهای خارجی تذکر دادند. براساس تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به وزرا و رئیس‌جمهور، 4 تن از نمایندگان شامل نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد، محمد دهقان نماینده شاندیز و طرقبه و محسن کوهکن نماینده لنجان در مجلس در تذکری به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور خواستار جلوگیری از حضور وزرا در میهمانی‌های شبانه و مختلط سفرای کشورهای خارجی در کشورمان شدند. همچنین، اکبر رنجبرزاده و امیر خجسته نمایندگان همدان و فامنین نیز در تذکر دیگری به رئیس‌جمهور نسبت به حضور وزرا در خانه سفرای کشورها برای عقد قرارداد انتقاد کردند.

رجل سیاسی زن نداریم!
غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز و نماینده سابق تهران در خصوص حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری به دوات آنلاین گفت : من مخالفتی با حضور زنان ندارم اما این سوالی است که باید از شورای نگهبان پرسیده شود. او ادامه داد: نکته ای که حایز اهمیت است این است که آیا در میان خانم ها کسی وجود دارد که بتوان به او رجل سیاسی گفت که در حال حاضر هیچ خانمی را نمی شناسم که مصداق رجل سیاسی باشد. وی همچنین در خصوص گمانه زنی ها در مورد احتمال رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان نیز اظهار داشت : این حرف بیهوده ای است و برخی تعمدا برای تحریک احساسات به نفع حسن روحانی آن را مطرح می کنند.

مخالفت دوباره شورای نگهبان با استفساریه 
سخنگوی شورای نگهبان گفت: ایراد سابق شورای نگهبان به طرح استفساریه تبصره ٤ ماده ٥٢ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی کماکان به قوت خود باقیست. عباسعلی کدخدایی درباره مصوبات بررسی شده توسط شورای نگهبان گفت: روز چهارشنبه چند مصوبه در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت؛ نخست طرح استفساریه تبصره ٤ ماده ٥٢ قانون انتخابات بود که قبلا هم دو نوبت به شورای نگهبان ارسال شده بود و توسط شورا ایراداتی نسبت به آن وارد شد. صرف نظر از عدم تطابق سئوال و پاسخ این استفساریه، ایراد سابق شورای نگهبان کماکان به قوت خود باقیست. این استفساریه مغایر اصل ٩٩ قانون اساسی و نظریه تفسیری شورای نگهبان است. با این حساب تعیین تکلیف این مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: