سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

رویترز- سفر غیرمنتظره وزیر خارجه عربستان به عراق

عادل الجبیر، وزیر امور خارج عربستان سعودی، امروز در چارچوب یک سفر رسمی کم‌سابقه وارد بغداد، پایتخت عراق، شده است. به گزارش دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق، جبیر در این سفر با حیدر العبادی، نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد. عربستان سعودی سال گذشته پس از 25 سال سفارت خود را در بغداد، پایتخت عراق، بازگشایی کرد. با این حال شهریور ماه امسال وزارت خارجه عراق رسماً از عربستان خواست ثامر السبهان، سفیر ریاض در بغداد را به دلیل مداخله در امور داخلی عراق تغییر دهد. این اولین سفر یک وزیر بلندپایۀ عربستان به عراق پس از تهاجم تحت رهبری امریکا به این در سال 2003 میلادی به شمار می‌رود.

آسوشیتدپرس- حمله داعش به مسجدی در افغانستان

حمله گروه تروریستی داعش به مسجدی در شمال افغانستان به کشته شدن ۱۱ تن منجر شد. رضا غفوری، سخنگوی والی ایالت «زوزجان» در شمال افغانستان اعلام کرد، حمله گروه تروریستی داعش به مسجدی در شمال افغانستان به کشته شدن ۱۱ نظامی از جمله همسر یکی از افسران پلیس منجر شد. طبق اعلام غفوری، در این حمله که روز جمعه صورت گرفت، افسران پلیس هنگام خروج از مسجد هدف قرار گرفتند. تروریست‌های داعش بیشتر در مناطق شرقی افغانستان متمرکز بوده‌اند اما اخیرا فعالیت خود را به شمال این کشور گسترش داده و حملاتی را به اجرا درآورده‌اند.

دویچه وله- ادامه جنگ لفظی آمریکا و مکزیک

مقامات مکزیک اعلام کردند این کشور حتی یک پزو هم برای ساخت دیوار ترامپ بین آمریکا و مکزیک پرداخت نمی‌کند و در صورت فشار آمریکا اقداماتی تلافی جویانه را اجرا می‌کند. لوئیس ویدگارای، وزیر امور خارجه مکزیک هشدار داد، در صورتی که آمریکا برای تأمین بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار بزرگ در مرز خود با مکزیک، برای کالاهای صادراتی مکزیک به آمریکا تعرفه گمرکی اعمال کند، مکزیک نیز اقدام مشابهی را برای کالاهای آمریکایی اعمال خواهد کرد. وی تأکید کرد به طور قطع این یکی از احتمالات است و تنها کاری که انجام نخواهیم داد این است که دست به سینه در برابر اقدامات آمریکا بایستیم.

واشنگتن پست- خاورمیانه میزبان «اف 35» می‌شود

فرمانده واحد رزمی نیروی هوایی آمریکا می‌گوید جنگنده‌های رادارگریز اف ۳۵ از بهار آینده به ترتیب اولویت به اروپا، پاسیفیک و خاورمیانه اعزام می‌شوند. ژنرال «هربرت کارلایل» فرمانده واحد رزمی نیروی هوایی آمریکا از آمادگی پنتاگون برای اعزام جنگنده‌های رادارگریز اف ۳۵ به اروپا، پاسیفیک و خاورمیانه خبر داد. وی در برآورد بازه زمانی مناسب برای استقرار اف ۳۵ در خاورمیانه به عبارت «در آینده نه چندان دور» اکتفا کرد و نهایتاً تأخیری دو ساله را برای جولان پیشرفته‌ترین جنگنده آمریکایی در جنگ با داعش متصور شد. با این حال، فرایند عملیاتی شدن اف ۳۵ و اعزام آن به دیگر نقاط مورد نظر از بهار یا تابستان امسال کلید خواهد خورد.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: