شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

در ادامه تنش‌ها در شبه جزیره کره، وزارت خارجه کره شمالی به آمریکا درباره  تبعات اقدام احتمالی‌اش برای بازگرداندن کره شمالی به لیست کشورهای حامی تروریسم هشدار داده است. به دنبال انتشار خبر کشته شدن برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه پایتخت مالزی و اتهام‌زنی‌ها به پیونگ یانگ،‌ رسانه‌ها از احتمال اقدام آمریکا در بازگرداندن کره شمالی به لیست کشورهای حامی تروریسم خبر دادند. از کنگره آمریکا هم برخی قانونگذاران آمریکایی خواستار بازگرداندن کره شمالی به لیست کشورهای حامی تروریسم شده اند.

این اقدامات در حالی صورت گرفته که دولت کره شمالی قویا هرگونه دخالتش در کشته شدن «کیم جونگ نام» برادر ناتنی رهبر این کشور را رد کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، کره شمالی امروز (شنبه) هشدار داد اگر آمریکا بار دیگر نام پیونگ یانگ را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد، باید تبعات چنین اقدامی را بپذیرد. سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی هشدار داد: «آمریکا متوجه باشد که قویا باید تبعات اتهاماتی را که به منظور خدشه وارد کردن به وجهه کره شمالی زده می‌شود را بپردازد». این مقام پیونگ یانگ همچنین تصریح کرده که کره شمالی مخالف همه اشکال تروریسم است.

این در حالی است که روزنامه «وال استریت ژورنال» روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه از بررسی گزینه‌های مختلف آمریکا برای مهار برنامه اتمی کره شمالی، از جمله گزینه نظامی یا تغییر رژیم، خبر داد. بررسی این گزینه‌ها، موجب شده تا متحدین آمریکا در شرق آسیا نسبت به تبعات چنین اقداماتی احساس نگرانی کنند. افراد مطلع گفته‌اند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با سران متحدان این کشور در شرق آسیا از احتمال اینکه راهبرد واشنگتن در قبال پیونگ‌یانگ ابعاد نظامی هم داشته باشد، خبر داده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: