جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷


یک شبکه خبری رژیم صهیونیستی از سفر نخست‌وزیر اسرائیل به روسیه و مذاکره بر سر ایران خبر داده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امروز یکشنبه در سخنانی گفت: قصد دارم 16 مارس هفته آینده به مسکو سفر کنم تا با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه درباره تلاش‌های ایران برای حضور دائمی در سوریه مذاکره و رایزنی داشته باشم. نتانیاهو ایران را متهم کرد که در تلاش است تا جبهه‌ای را با اسرائیل در بلندی‌های جولان سوریه باز کند. نتانیاهو تهدید کرد که اسرائیل ممکن است یک حمله پیشگیرانه را انجام دهد.

نخست وزیر اسرائیل در نشست کابینه گفت: پنجشنبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو دیدار خواهم کرد. یکی از مهمترین مسائلی که درباره آن مذاکره خواهیم کرد، تلاش ایران برای دستیابی به توافق با سوریه است. با توافق یا بدون توافق سوریه، ایران تلاش خواهد کرد تا یک حضور نظامی دائمی در سوریه داشته باشد، هم زمینی و هم دریایی. همزمان رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند نتانیاهو از پوتین خواهد خواست تا کمک کند ایران، سوریه را ترک کند.

ماه گذشته، گزارش‌های تایید نشده ای منتشر شد که نشان می‌داد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با برخی کشورهای عربی خاورمیانه برای تشکیل یک ائتلاف نظامی با هدف مهار نفوذ ایران در منطقه رایزنی کرده است. اگر این ائتلاف نظامی تشکیل شود، یک مبنای دفاع جمعی شبیه بند 5 سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو خواهد داشت. این ائتلاف می تواند اطلاعات را با اسرائیل به اشتراک بگذارد، گرچه تل آویو بخشی از این ائتلاف نخواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: