جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
سخنگوی شورای نگهبان گفت: طبق تصمیم اتخاذ شده مابین وزارت کشور و شورای نگهبان تنها این موضوع مدنظر قرار گرفته است که تنها در بحث احراز صلاحیت‎ها از ابزار الکترونیکی استفاده شود.
عباسعلی کدخدایی اظهارکرد: در هفته گذشته در نشست مشترک ما بین وزارت کشور و شورای نگهبان که با حضور وزیر کشور برگزار شد مقرر شد تا انتخابات ریاست‎جمهوری سال 96 به صورت الکترونیکی برگزار نشود.
وی افزود: در این جلسه همچنین قرار شد انتخابات میان‎دوره‌ای مجلس نیز به صورت الکترونیکی برگزار نشود.
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: طبق تصمیم اتخاذ شده مابین وزارت کشور و شورای نگهبان این موضوع مدنظر قرار گرفته است که تنها در بحث احراز صلاحیت‎ها از ابزار الکترونیکی استفاده شود.
کدخدایی تاکید کرد: تصمیم اتخاذ شده مابین وزارت کشور و شورای نگهبان براساس توافق ما بین دو نهاد صورت گرفته است و قطعی و غیرقابل تغییر است.
سخنگوی شورای نگهبان همچنین در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: در حال بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس هستیم؛ اکنون فرصت استعلام از مراجع چهارگانه است، کارها در حال انجام است و طبق تقویم پیش می‌رویم.
وی در ادامه درباره بررسی لایحه بودجه توسط شورای نگهبان، در پاسخ به اینکه آیا بررسی این لایحه تا قبل از سال به پایان می‌رسد، گفت: شورای نگهبان در این‌باره خیلی تلاش می‌کند.
بر اساس این گزارش، علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور 15 اسفند ماه درباره انتخابات میاندوره‌ای مجلس دهم گفت: از ۲۷۹ داوطلبی که ثبت‌نام کرده‌اند،‌ ۱۳۲ نفر برای حوزه انتخابیه اصفهان، ۴۱ نفر برای حوزه انتخابیه اهر و هریس، ۵۵ نفر برای حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر و ۵۱ نفر برای حوزه انتخابیه بندرلنگه، بستک و پارسیان هستند.
ثبت نام از داوطلبان انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی برای چهار حوزه انتخابیه اصفهان در استان اصفهان، اهر و هریس، مراغه و عجب‌شیر در استان آذربایجان شرقی و بندر لنگه، بستک و پارسیان در استان هرمزگان از هشتم اسفندماه در وزارت کشور و فرمانداری‌های مرکز حوزه‌های انتخابیه مذکور آغاز شده بود و روز شنبه پایان یافت.
انتخابات میان‌دوره‌ای در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر  به دلیل اینکه منتخب مردم مراغه و عجب‌شیر در اثر سانحه جان خود را از دست داد، همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 96 برگزار می‌شود.
صحت انتخابات دو حوزه انتخابیه بندرلنگه، بستک و پارسیان و اهر و هریس نیز از سوی شورای نگهبان تایید نشد و قرار شد انتخابات در این دو حوزه همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 96 برگزار می‌شود.

در خصوص حوزه انتخابیه اصفهان نیز شورای نگهبان در مکاتبه با وزارت کشور اعلام کرده بود که از میان 5 نفر در این حوزه آرای یک نفر باطل و ٤ نفر تایید شده است. شورای نگهبان اعلام کرده بود که آرای نفر سوم (مینو خالقی) باطل شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: