سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
حالا امنیت صادر می کنیم
رئیس جمهوری با بیان اینکه اکثریت بالایی از ایرانیان طبق نظرسنجی‌ها با توافق هسته‌ای موافق هستند، گفت:« ما به همه اهداف اصول در این مذاکرات دست یافتیم و این افتخاری برای ملت ایران است».
حسن روحانی در جمع ایرانیان مقیم آمریکا در نیویوک اظهار داشت: «دوران تحریم گذشته و این حربه دیگر کارساز نیست. دیروز نفت صادر می‌کردیم و امروز در حال صدور امنیت هستیم و بسیاری از کشورهای منطقه چشم امیدشان به کمک‌های ایران است تا بتوانند بر تروریست‌ها فائق آیند».
وی افزود: «رفت و آمدهای زیادی وجود دارد و بسیاری از شرکت‌های بزرگ در حال تدوین اسناد و متن‌های قراردادهای خود هستند تا به محض اجرایی شدن توافق، همه آن اسناد را برای امضا نهایی کنند».
روحانی با اشاره به لزوم ایجاد شغل و جبران عقب ماندگی کشور بیان کرد: «برای ایجاد شغل و جبران عقب‌ماندگی‌ها نیازمند یک رشد ۸درصدی مستمر هستیم تا جوانان تحصیلکرده ایرانی بتوانند جذب بازار کار شوند و این رشد با توجه به سرمایه انسانی، قطب انرژی و موقعیت ژئواستراتژیک؛ در کنار امنیت، دست یافتنی است».
رئیس جمهوری در بخش دیگری از حرف‌هایش با تاکید بر اولویت سرمایه‌گذاران ایرانی در اقصی نقاط ایران تصریح کرد: «کارآفرینان، مدیران و سرمایه‌گذاران ایرانی در داخل و خارج از کشور همواره برای حضور در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، در اولویت هستند. امروز فرصت‌های خوبی برای تحرک در بخش اقتصادی و علمی و صنعتی حاصل شده که باید از آن‌ها به بهترین شکل برای پیشرفت هر چه بیشتر کشور استفاده کنیم».
حسن روحانی با اشاره به برنامه‌های دولت یازدهم در زمینه اقتصاد خاطرنشان کرد: «برای رسیدن به رونق اقتصادی باید تلاش بیشتری کرده و بتوانیم از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها بهره‌گیری کنیم که ایرانیان خارج کشور سرمایه بزرگی در این مسیر هستند. با تلاش مسئولان توانسته‌ایم در صادرات محصولات غیرنفتی و واردات موازنه ایجاد کنیم به گونه‌ای که در سال ۹۳ رشد صادرات غیرنفتی ۱۹درصد افزایش داشته و تقریبا به سطح تعادل با واردات رسیده است».
وی ادامه داد: «با وجود مخالفت‌هایی که در مذاکرات هسته‌ای، البته در چارچوب قانون وجود داشت، توانستیم انسجام و یکپارچگی داخلی را حفظ کنیم و بسیاری از نظرسنجی‌ها حتی آن دسته‌ای که توسط مخالفین دولت انجام شده، نشان می‌دهد که بخش وسیعی از افکار عمومی مردم ایران مسیری را که دولت انتخاب کرده، مورد تأیید قرار داده‌اند».
رئیس شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای برد- برد بود، گفت: «نتایج حاصل از توافق و تصویب این قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل تحت شرایطی بود که هیچ کشوری قادر به مخالفت با آن نبود، چرا که این اقدام در نهایت منجر به منزوی شدن آن کشور می‌شد».

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: