پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
با کاروان حله
شیکاگو تقاطع هنر و معماری شد
دوسالانه معماری شیکاگو از مهم‌ترین رویدادهای حوزه معماری در جهان، دیروز ۳ اکتبر با ارائه طیف گسترده‌ای از نمایش آثار معماری کار خود را آغاز کرد.

طی برگزاری این دوسالانه بیش از یک‌صد پروژه از ۱۲ کشور و به نمایندگی از ۵ قاره به نمایش درآمده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بومی‌سازی و نگاه جهانی محوریت این دوره از دوسالانه شیکاگو را به خود اختصاص داده است.

سارا هردا مدیر این رویداد معتقد است؛ موضع دوسالانه انعکاس آن چیزی است که در معماری امروز جهان شاهدش هستیم.

محل استقرار دوسالانه شیکاگو که بزرگ‌ترین نمایش آثار معماری در آمریکای شمالی به شمار می‌رود در مرکز فرهنگی شهر شیکاگو است و علاوه بر این مکان سازه‌هایی مختص به نمایش‌های این رویداد برای ارائه آثار طراحان شرکت‌کننده در نظر گرفته شده است. دوسالانه در دیگر نقاط شهر شیکاگو هم گسترش پیدا کرده؛ ازجمله سراسر خیابان می‌شیگان در پارک هزاره میزبان آثاری از دفتر طراحان «اولترا مدرن» از رود آیلند، همچنین نمایش‌هایی از دانشجویان مدرسه معماری ROM در این شهر شده است. بنیاد گراهام در این شهر نیز که به هنر انتزاعی اختصاص دارد، در بخشی از این رویداد عکس‌های «باربارا کستن» از نماهای شهری شیکاگو ارائه کرده است. منطقه ساحلی شیکاگو هم از این رویداد بی‌نصیب نمانده و آماندا ویلیامز معمار ساکن شیکاگو با رویکرد‌نژاد و نابرابری بر خانه‌های متروکه حاشیه‌نشینان آفریقایی-آمریکایی نگاهی انداخته که به‌زعم او می‌تواند به توجه دوباره و عمیق‌تری به پیشینه فرهنگی این شهر منجر شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: