سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
با کاروان حله
شمس لنگرودی بر صحنه تئا‌ترشمس لنگرودی، شاعر، پژوهشگر و مورخ ادبی معاصر ایرانی در تماشاخانه باران با اجرای «عکس‌خوانی» به صحنه تئا‌تر می‌رود. بها مرشدی نویسنده و اجراگر این اثر با اعلام این خبر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این اجرا عکس‌خوانی نام دارد که از روی عکس‌هایی قدیمی و خانوادگی من تشکیل شده است. او ادامه داد: متن‌هایی را بر اساس این عکس‌ها نوشتیم که توسط من و آقای شمس لنگرودی اجرا می‌شوند.

مرشدی با ارائه توضیحاتی در مورد عکس‌خوانی بیان کرد: این تصاویر نشان داده می‌شوند و متن‌ها همراه با موسیقی روایت می‌شوند. می‌توان گفت، این شیوه روایت‌گری ایرانی به‌روز شده است و در واقع مانند‌‌ همان پرده‌خوانی است.
مرشدی حضور شمس لنگرودی در تئا‌تر را اتفاقی مهم دانست و اظهار کرد: عکس‌خوانی برای نخستین‌بار اجرا می‌شود، من پیش از این چنین نمونه‌ای تحت این عنوان ندیده‌ام، اما اگر بحث ترکیب مدیاهای مختلف مطرح شود، می‌توان اسم پرفورمنس هم بر آن نهاد. آقای لنگرودی، سینما و موسیقی را تجربه کرده است اما برای نخستین‌بار به صحنه تئا‌تر می‌آید و این اتفاق مهمی است.
این شاعر و نویسنده خاطرنشان کرد: عکس‌ها، تمی میان مرگ و زندگی دارند. در ستایش زندگی‌اند، اما با مردگان هم سرو کار دارند. برنامه عکس‌خوانی به کارگردانی احسان گرایلی ۲۵ مهرماه دو ساعت ۱۹ و ۲۰: ۳۰ در تماشاخانه باران اجرا می‌شود. محمد شمس لنگرودی،‌زاده ۲۶ آبان ۱۳۲۹ در لنگرود، شاعر و پژوهشگر و مورخ ادبی معاصر ایرانی و از اعضای کانون نویسندگان ایران است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: