جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
روایت نوبخت از نامه ۴ وزیر
سخنگوی دولت در نشست مطبوعاتی خود به سوالات نمایندگان به ویژه درخصوص نامه منتشر شده از سوی چهار وزیر به رئیس جمهور پاسخ داد. محمدباقر نوبخت با رد این موضوع که انتشار چنین نامه‌ای نشان از عدم توجه رئیس جمهور به مسائل اقتصادی دارد، تاکید کرد که این نامه معطوف به بازار بورس است و نه کل بازار اقتصاد.

برجام افتخاری ملی است

سخنگوی دولت در ابتدای این نشست از سوی دولت از نمایندگان مجلس به دلیل رای اعتماد مجدد به وزیر راه و شهرسازی تشکر کرد و گفت: از الان قابل پیش بینی است که نمایندگان مردم در روز یکشنبه تصمیمی تاریخی را درمورد برجام می‌گیرند تا این تحریم‌های ظالمانه اقتصادی رفع شود. نوبخت گفت کسانی که امروز از وزیر راه سوال پرسیدند که چرا فلان هواپیما نقص فنی دارد، همان‌هایی هستند که در برجام می‌گویند تحریم‌ها ادامه پیدا کند. وی با بیان اینکه برجام یک افتخار ملی است، تصریح کرد: حتی یک روز تاخیر در اجرای برجام خسارت زیاد اقتصادی وارد می‌کند، منتهی ما خویشتنداری و مدارا کردیم، چون معتقدیم مجلس و فرزندان ملت همچون ما نگران وضعیت اقتصادی هستند.
نامه چهار وزیر صرفا معطوف به بازار بورس است
سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتشار نامه چهار وزیر به رئیس جمهور، تاکید کرد که این نامه معطوف به کلیت اقتصاد ایران نیست و صرفا در خصوص بازار سرمایه و بورس است. وی با بیان اینکه سخن رئیس جمهور در خصوص تبدیل رشد منفی ۶/۸درصد به بالای ۳درصد درست بوده، گفت چهار وزیر امضاکننده نیز به این موضوع اذعان داشته‌اند که نشان دهنده خروج از رکود است. نوبخت با اشاره به برگزاری دو جلسه در هفته هر کدام حداقل به مدت چهار ساعت با حضور رئیس جمهور و تیم اقتصادی، به مردم اطمینان داد که رئیس‌جمهور به قولش وفادار خواهد بود، ولی نباید انتظار داشت یک شبه اوضاع درست شود.
بعد از انتشار نامه، جا خوردیم
نوبخت در عین حال با بیان اینکه اطلاعی از چنین نامه‌ای نداشتم گفت: بعد از انتشار آن جا خوردیم، ولی مطمئن باشید که بین تمامی اعضای کابینه صمیمیت و مودت حاکم است و همه برای رسیدن به هدف مشترک اصلاح نظام اقتصادی کشور بهبود شرایط اجتماعی و رفاه مردم تلاش می‌کنند. وی تاکید کرد که تردید ندارد اقدام این چهار وزیر از سر خیرخواهی بوده است، هرچند بهتر بود این نامه در جلسات هیئت دولت یا تیم اقتصادی مطرح می‌شد چون اکنون این نامه فرصت برای تخطئه رئیس‌جمهور را فراهم کرده است. نوبخت تصریح کرد این ارائه گزارش طبیعی است ولی غیرطبیعی این است که چنین نامه اداری به رسانه‌ها داده شد. به گفته سخنگوی دولت اگر در این خصوص با او مشورت می‌کردند حداقل توصیه می‌کرد که مهر محرمانه به آن بزنند.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: