شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
هر کاری می‌کنم برایم هزینه دارد
یک هفته و چند روز از بازتاب خبر «دست دادن محمدجواد ظریف و باراک اوباما» می گذرد و وزیر امور خارجه با گفتن: «هر کاری می کنم در ایران برایم هزینه دارد»، نسبت به آن واکنش نشان داد. البته ظریف روز گذشته در مصاحبه‌ای دیگر حساب تهمت‌زنندگان را با خدا دانسته بود.
وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با نیویورکر و در پاسخ به سوالی در خصوص دست دادنش با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا بیان داشت: «این عادی نیست که یک رئیس دولت برای دست دادن با یک وزیر خارجه برنامه ریزی کند. این یک توهین است».
محمدجواد ظریف در ادامه گفت: «اصلا مرسوم نیست که رئیس یک حکومت برای دست دادن با یک وزیر خارجه برنامه‌ریزی کند. اینکه یک رئیس جمهور در این باره برنامه‌ریزی کند یک کسر شان برای خود وی محسوب می‌شود. اوباما دو ساعت پیش از آن در مجمع عمومی سخنرانی کرده بود و ما انتظار نداشتیم که به سالن مجمع عمومی بازگردد. در‌حالی‌که من در حال خروج از سالن بودم باراک اوباما به دلیلی که من نمی‌دانم در حال ورود به سالن بود و ما تنها با یکدیگر روبه‌رو شدیم. به نظر من بیشتر این یک تصادف بود».
وقتی خبرنگار نیویورکر از وی در خصوص هزینه‌های احتمالی این دست دادن از ظریف پرسید، پاسخ گرفت: «هزینه داشته. البته من هر کاری که می کنم برایم در ایران هزینه دارد، پس چیز جدیدی واقع نشده است».
وزیر امور خارجه همچنین در پاسخ به سوال «چرا رئیس‌جمهور روحانی مایل به دیدار با پرزیدنت اوباما نیست»، اظهار داشت: «اعتقاد داریم که الان، کارِ درست عبارت است از قرار دادن بحث اجرای توافق  هسته‌ای در دستور کار و این اولویت شماره یک ماست. شما نباید کاری کنید که این مسئله را پیچیده کند».

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: