جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
رجیسترشدن تلفن‌های همراه از پایان مهر

رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی از احتمال اجرای رجیسترینگ موبایل از پایان مهرماه امسال خبر داد. غلامحسین کریمی اظهار کرد: این احتمال وجود دارد که به زودی دستورالعملی در این خصوص صادر شده و حتی از ماه جاری این طرح اجرایی شود.وی با تاکید بر اهمیت بحث رسیدگی به بازار قاچاق موبایل از نظر اتحادیه تجهیزات مخابراتی اظهار کرد: اکنون این مسئله به شکل خیلی دقیق مورد توجه قرار گرفته و قرار بر آن است که با مدیریت استراتژیک به گونه‌ای عمل شود که با اجرای این طرح مشکلی برای افراد مختلف ایجاد نشده و حتی برای آن‌هایی که پیش از این اقدام به خرید موبایل‌های قاچاق کرده‌اند، این امکان وجود داشته باشد که ظرف مدتی نسبت به رجیستر کردن دستگاه‌های خود اقدام کنند تا شوکی به بازار وارد نشود.رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی با اشاره به اینکه مسئله‌ اجرای رجیسترینگ امری صددرصد قطعی است، افزود:‌ البته هنوز زمان دقیق و قطعی اجرای این طرح مشخص نشده، اما تمام زیرساخت‌ها برای اجرای این طرح مهیا شده و ما منتظر دستورالعمل اجرایی هستیم.کریمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: در این میان باید به این نکته توجه داشت که بحث گوشی‌های قاچاق علاوه بر مباحث اقتصادی، ناهنجاری‌ها و بی‌اعتمادی‌هایی در زمینه‌های مختلف ایجاد می‌کند که این موضوع به مراتب مهلک‌تر از اثرات اقتصادی این بحث است.وی در پاسخ به اینکه با وجود تغییر نکردن تعرفه‌های گمرکی آیا اجرای این طرح موجب بالا‌رفتن بیش از حد قیمت موبایل نخواهد شد، توضیح داد: احتمالا تعرفه‌های گمرکی هم تعدیل خواهد شد و این احتمال وجود دارد که تنها ۹‌درصد مالیات از مصرف‌کننده نهایی گرفته شود.
رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی همچنین اظهار کرد: نکته دیگر آنکه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا شرایط به گونه‌ای پیش برود که از این پس هیچ فروشنده‌ای اقدام به فروش موبایل بدون فاکتور نکند و در صورتی که در این زمینه تخلفی رخ داد جریمه‌های مختلفی در انتظار او باشد.
کریمی در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح علاوه بر اینکه قیمت تلفن همراه در کشور کاهش پیدا می‌کند، از نظر خدمات نیز شرایط بهتری برای مردم حاکم شود.در نهایت نیز امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش برود که به سال ۱۳۸۵ که نه تنها قاچاق موبایل وجود نداشت بلکه خدمات و سرویسی که ارائه می‌شد هم دارای ‌کیفیت مناسب بود، نزدیک شویم.

رایانه دو منظوره وایو

همان طور که انتظار می‌رفت، وایو که حالا به عنوان برندی مستقل از سونی عمل می‌کند، با کامپیوتری دو منظوره با نام Z canvas به بازار لپ‌تاپ‌ها بازگشته است. وایو کامپیوتری دو منظوه با نام Z canvas را که صفحه نمایشی ۳/۱۲ اینچی دارد در آمریکا معرفی کرد. این لپ‌تاپ دارای سیستم عامل ویندوز ۱۰ بوده و مجهز به قلم استایلوس و صفحه کلید بی‌سیم نیز هست.به نظر می‌رسد این پی‌سی کاربرانی که قصد خرید آیپد پرو دارند را نشانه رفته و در حال حاضر نسخه‌ پایه‌ آن که ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD دارد با قیمت ۲۱۹۹ دلار در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. به علاوه زد کانواس را می‌توان در نسخه‌ تجاری که یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی و ۱۶ گیگابایت رم دارد نیز خریداری کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: