پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
عمان - ایران؛ شاگردان کی‌روش پا پس نمی‌کشند
در روزی‌که تیم‌ ملی ایران برای حفظ صدرنشینی و شکست طلسم ۱۴‌ساله پیروز نشدن برابر عمان در خانه این حریف عربی به میدان می‌رود، هدف شاگردان کی‌روش برتری در خارج از خانه و هدیه این برد به هادی نوروزی است.هفته پنجم و پایانی دور رفت از مرحله انتخابی رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ - روسیه و جام ملت‌های ۲۰۱۹ - امارات فردا پنجشنبه با برگزاری ۱۵ مسابقه پیگیری می‌شود که اکثر این بازی‌ها به نوعی رقابت تیم‌های مدعی گروه‌های هشت‌گانه برای صدرنشینی است.

حمله به رکورد عجیب چهارده ساله

در گروه A عربستان با امارات، در گروه B استرالیا با اردن، در گروه C قطر با چین، در گروه D عمان با ایران، در گروه E سوریه با ژاپن و در گروه G کویت با کره‌جنوبی به مصاف هم می‌روند که برنده این بازی‌ها در گروه خود یا صدر جدول را حفظ کرده و یا به صدر جدول صعود خواهند کرد.

البته در گروه H هم کره‌شمالی صدرنشین، درحالی میزبان فیلیپین رده سومی است که در صورت شکست در این بازی و پیروزی ازبکستان برابر بحرین، این تیم صدرجدول را از دست می‌دهد و ازبکستان صدرنشین جدید این گروه خواهد بود. در گروه F هم تنها یک بازی بین دو تیم ویتنام و عراق برگزار می‌شود که عراقی در صورت برتری در این مسابقه مهم به صدر جدول می‌رسند اما ویتنامی‌ها با گرفتن این ۳ امتیاز خانگی، تنها تا رده دوم صعود خواهند کرد.

ایران و عمان، نبردی برای صدرنشینی
تساوی عمان برابر گوام و برتری ایران مقابل هند، شاگردان کارلوس کی‌روش را به صدر جدول رده‌بندی گروه D فرستاد، آن هم به لطف تفاضل گل بیشتر. حالا دیدار عمان و ایران در شهر مسقط اهمیت به مراتب بیشتری پیدا کرده زیرا میزبان عربی تنها در صورت پیروزی در این مسابقه به صدرجدول می‌رسد اما هر نتیجه دیگری، باعث صدرنشینی ایران می‌شود.

تیم‌های ایران و عمان تا به حال ۱۰ مرتبه در تورنمنت‌های مختلف برابر هم به میدان رفتند که حاصل آن ۵ برد برای ایران، ۳ تساوی و ۲ برد برای عمان بوده است. آخرین برد ایران به رقابت‌های جام ال‌جی در سال ۱۳۸۰ باز می‌گردد اما عمانی‌ها فاتح تقابل آخر دو تیم بوده‌اند.
 
حالا شاگردان کارلوس کی‌روش در روزی که می‌خواهند برد مسابقه را به روح هادی نوروزی کاپیتان فقید تیم فوتبال پرسپولیس تقدیم کنند، در صورت برتری در این بازی، ضمن تحکیم جایگاهش در صدر، شانس خود را برای صعود به مرحله بعدی جام افزایش می‌دهد.

آزمونی دشوار برای جوانان ایران
با آغاز مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ - روسیه و جام ملت‌های ۲۰۱۹ - امارات، کارلوس کی‌روش در تصمیمی منطقی و ارزشمند، دست به جوان‌گرایی در تیم ایران زد و در بازی با ترکمنستان، گوام و هند به جوانانی از جمله مهدی ترابی، سعید عزت‌اللهی، کاوه رضایی، امید عالیشاه، محمدحسین کنعانی، عزت‌الله پورغاز، علیرضا بیراوند و مهدی طارمی بازی داد، همچنین فرصت بیشتری را در اختیار نفراتی از جمله سردار آزمون، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضائیان، وریا غفوری و وحید امیری قرار داد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی همچنین در این اردو از رشید مظاهری و میثم مجیدی دعوت کرد تا تجربه بیشتری را به دست آورده و در آینده بتوانند به تیم ملی کمک کنند؛ اتفاقی که در مجموع به سود آینده فوتبال ملی کشورمان خواهد بود.

البته برخلاف سه بازی نخست، دیدار با عمان که اصلی‌ترین رقیب ایران در این مرحله از مسابقات است و در خانه از تیم کشورمان پذیرایی می‌کند، یک رقابت سخت و سرنوشت‌ساز است، به همین دلیل هرکدام از جوانان فعلی تیم ملی که به میدان فراخوانده شوند، در آزمونی دشوار و بزرگ کسب تجربه خواهند کرد و شاید با ارائه بازی قابل قبول، جای خود را در ترکیب اصلی تیم ملی بیش از گذشته باز کنند.
کی‌روش: نیامده‌ایم با عمانی‌ها بجنگیم
کا‌ر‌لوس کی‌روش و پل‌ لیگوئن در سالن نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عمان گفت‌وگوی کوتاهی با هم داشتند. سرمربی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران در آغاز نشست خبری گفت: در تلاش هستیم تا در برابر عمان صعودمان را به مرحله بعدی قطعی کنیم.

کی‌روش افزود: این بازی مصاف تیم صدرنشین گروه با یکی دیگر از تیم‌های خوب این ر‌قا‌بت‌هاست. در تلاش هستیم بازی خوبی را مقابل عمان ارائه دهیم. بازی پر فشاری برای هر دو تیم خواهد بود و ما قطعا شاهد یک بازی پر فشار از سوی هر دو تیم خواهیم بود. تلاش ما این است که صعودمان را به مرحله بعدی قطعی کنیم.

سرمربی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران در پاسخ به این سوال که با توجه به درگذشت هادی نوروزی آیا شاگردانش می‌توانند به لحاظ روحی به شرایط مناسبی برگردند یا نه، بیا‌ن‌ کرد: از صمیم قلب خودم و تمامی بازیکنانم ناراحت هستیم و در گذشت هادی نوروزی را به خانواده‌ و اهالی فو‌تبا‌ل تسلیت می‌گوییم. از درگذشت این بازیکن خیلی ناراحت هستیم. ما بازیکن بزرگی را از دست داده‌ایم. از تیموریان هم می‌خواهم که جملاتی را به روح هادی نوروزی تقدیم کند.

او در پاسخ به این سوال که ایران با توجه به شکست تیم ‌ملی برابر عمان در بازی قبلی چه شرایط روحی – روانی را در این دیدار خواهد داشت، گفت: ایران از ۱۴ سال قبل مقابل عمان در مسقط نتایج خوبی را به دست نیاورده است. عمان تیم خوبی است و از بازیکنان خوبی نیز برخوردار است ولی ما از شکست قبلی درس گرفته و تمامی بازی‌های عمان را در ماه‌های گذشته دیده‌ایم یعنی ۱۴ بازی اخیر عمان را آنالیز کرده‌ایم. از بازی مقابل الجزایر بگیرید تا به پایان برسید. امیدوارم که تیم خوبی باشیم و بدون غرور بتوانیم نتیجه‌ خوبی را با عملکردمان به دست بیاوریم. نباید عمان را دست کم گرفت و باید با تمام وجود برابرشان تلاش کنیم. آن‌ها دو بازیکن خوب به نام‌های مبارک و الفارس دارند که نباید دست کم گرفته شوند. به همین دلیل با تمام قوا به میدان می‌رویم. همچنین آن‌ها بازیکنی به اسم الخلیل دارند که در این دیدار به جای عبدالعزیز به میدان می‌رود.

او در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که بازیکن تیم ‌ملی باید در مصاف با عمان با بازیکنان این تیم بجنگند یا هوای شرجی هوا یا شرایط استادیوم سلطان قابوس گفت: ما نیامده‌ایم با عمانی‌ها جنگ کنیم بلکه آمده‌ایم یک ر‌قا‌بت با آن‌ها داشته باشیم. شرایط برای هر دو تیم یکسان است. ما به دوبی رفتیم تا تمرینات خوب و شرایط تطبیقی لازم را داشته باشیم. ما باید به همه چیز عادت کنیم. ما از بازی قبلی‌مان در عمان درس گرفتیم و به همین دلیل به دوبی رفتیم تا به لحاظ آب و هوایی خودمان را تطبیق دهیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: