چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱


فارس- سرهنگ علی شفیعی،  رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از روش جدید کلاهبرداری سارقان و کلاهبرداران خبر داد و گفت: بررسی های به عمل آمده از شکایت برخی از شهروندان به پلیس فتا نشان می دهد اشخاصی به صورت دو خانم و یک آقا یا دو آقا و یک خانم به فروشگاه های سطح شهر مراجعه کرده و اقدام به خرید لوازم ورزشی، لباس و... می کنند؛ اما در زمان پرداخت وجه به بهانه نبود پول نقد و عابر بانک از فروشنده درخواست می کنند تا از طریق موبایل بانک هزینه اجناس خریداری شده را پرداخت کنند.
این مقام انتظامی در ادامه گفت: در این مرحله کلاهبرداران اطلاعات و مشخصات کامل حساب صاحب مغازه را دریافت و اقدام به اجرای مراحل پرداخت وجه ازطریق تلفن بانک نموده و برای اطمینان خاطر مراحل پرداخت را به فروشنده نشان داده و تا مرحله پیش پرداخت پیش رفته و در پایان با رویت شماره پیگیری به فروشنده ادعا می کنند وجه خواسته شده تا چند دقیقه دیگر به حسابتان واریز می‌شود. فروشنده با این تصور که پول اجناس تا دقایقی دیگر به حسابش واریز خواهد شد اجناس را تحویل کلاهبرداران می‌دهد. پس از خروج سارقان از فروشگاه، فروشنده متوجه می شود که هیچ پولی به حساب وی واریز نشده است.
شفیعی در پایان به شهروندان توصیه کرد که موارد مشکوک را با پلیس در میان بگذارند و افزود: به فروشندگان توصیه می‌شود حتی الامکان از قبول پرداخت به صورت موبایل بانک خودداری کنند و در صورتی که چاره ای نداشتند اطمینان حاصل کنند که پول به حسابشان واریز شده است. همچنین ضرورت دارد که به شهروندان یادآوری کنیم پلیس فتا  همواره در کنارشان خواهد بود؛ بنابراین می‌توانند موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir گزارش کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: