شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲


به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا شیرزادی، فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از رد رشوه ۹۰۰ ميليون ريالی دو مامور وظيفه شناس انتظامی در اين شهرستان خبر داد و در این باره گفت: دو مامور وظيفه شناس انتظامی شهرستان کرمانشاه رشوه ۹۰۰ ميليون ريالی قاچاقچی احشام را رد کردند. ماجرا از این قرار بود که ماموران پاسگاه ماهیدشت کرمانشاه پس از اطلاع از محل دپوی تعداد زيادی گوسفند قاچاق در يک سوله با هماهنگی قضائی به محل اعزام شدند و با شناسايی و بازرسی های صورت گرفته از محل، يک هزار و ۱۵۲ راس گوسفند قاچاق کشف شد.
سرهنگ شیرزادی در ادامه گفت: متعاقبا شخصی به ماموران مراجعه و خود را مالک احشام معرفی کرد و با نيت فرار از چنگال قانون پيشنهاد رشوه ۹۰۰ ميليون ريالي را به دو نفر از کارکنان مطرح کرد اما مبلغ رشوه پيشنهادی از سوی ماموران صورتجلسه شد تا در پرونده‌ای قضایی مورد رسیدگی قرار گیرد؛ ايمان، تقوا و صحت عمل ماموران مانع از قبول رشوه شد و متهم پس از تشکيل پرونده، تحويل مقام قضائی شد.
گفتنی است بر اساس قانون برای مجازات رشوه گیر ی کارکنان نظامی و انتظامی، قانون مجازات نیروهای مسلح مجازات های خاصی را پیش بینی کرده است. بدین صورت که بر اساس ماده 118 قانون فوق، هر نظامي براي انجام يا خودداري از انجام امري كه از وظايف او يا يكي ديگر از كاركنان نيروهاي مسلح است، وجه يا مال يا سند پرداخت وجه يا تسليم مالي را بلاعوض يا كمتر از قيمت معمول به هر عنوان قبول نمايد، اگر چه انجام يا خودداري از انجام امر بر خلاف قانون نباشد، در حكم رشوه گیر محسوب می‌شود، از تاريخ صدور كيفرخواست، از شغل خود معلق و به دنبال آن با مجازات های سنگینی مواجه خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: