پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

بعد از صدور مجوز برای حمید سوریان، واکنش‌های مختلفی به این تصمیم شورای فنی نشان داده شده و حالا سخنگوی فدراسیون کشتی دخالت مسئولان فدراسیون را در این تصمیم‌گیری کاملا رد می‌کند و توپ را به زمین شورای فنی می‌اندازد: «مجوز به سوریان برای حضور در جام پیت لاسینسکی لهستان با تصمیم شورای فنی تیم‌های ملی بوده است».
علیرضا رضایی در توضیح اتفاق‌هایی که افتاده، می‌گوید: «حمید سوریان در یک اعلام عمومی تقاضای اعطای فرصتی دیگر برای شرکت در مسابقات جهانی را مطرح کرد که در پی این موضوع، در انتهای جلسه شوراهای فنی تیم‌های ملی که برای بررسی فرآیند انتخاب تیم‌های ملی تشکیل شده بود، موضوع مذکور مطرح شد و در نهایت در حالی که بحث‌های موافق و مخالفی پیرامون این مسئله میان اعضای شورای فنی کشتی فرنگی وجود داشت، اعضای شورا در یک رأی‌گیری نزدیک تصمیم گرفتند تا سوریان به همراه نفرات اول و دوم انتخابی (آقایان حاجی‌پور و پاپی) در وزن 59 کیلوگرم در جام پیت‌لاسینسکی لهستان مسابقه بدهد».
رضایی انتخاب نفر نهایی را به بعد از مسابقات لهستان مربوط می‌داند: «اعضای شورا در این مورد مقرر کردند که پس از تورنمنت لهستان با توجه به گزارش کادر فنی از عملکرد این سه نفر، درمورد فرنگی‌کار منتخب این وزن در رقابت‌های جهانی، تصمیم‌گیری کنند».
نایب‌قهرمان المپیک آتن که حالا از زاویه دید یک مسئول به موضوعات کشتی نگاه می‌کند، دلیل این تصمیم را حفظ مهره‌ای با‌ارزش می‌داند: «این تصمیم اعضای شورای فنی جهت حفظ یک مهره کارآمد و ارزشمند کشتی کشور بوده است ضمن اینکه سوریان همچنان باید در قالبی از یک مسابقه انتخابی برون‌مرزی، در تورنمنت پیت‌لاسینسکی لهستان همراه با نفرات برتر وزن ٥٩ کیلوگرم حاضر شده و رقابت کند».
او درمورد صحبت‌هایی که درباره شرایط امید نوروزی مطرح می‌شود نیز توضیح کوتاهی می‌دهد: «نوروزی هم از قهرمانان خوب و ارزنده کشتی ایران است که حکم ایشان از سوی کمیته انضباطی با رعایت جایگاه یک قهرمان ملی صادر شده است و روند طبیعی خود را طی می‌کند. طبق فرآیند انتخاب تیم‌های ملی در سال فنی 95-94 نوروزی می‌تواند از رقابت‌های بین‌المللی جام تختی (به‌عنوان مرحله اول انتخابی تیم ملی) شانس خود را برای کسب دوبنده تیم ملی در المپیک بیازماید که امیدواریم با پیگیری تمرینات خود بتواند بار دیگر برای کشتی ایران در جهان بدرخشد».

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: