جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
پیگیری روز
بابک زنجانی در دفاعیات روز شنبه خود در دادگاه ادعا کرد که می‌تواند یک‌ میلیارد و ۹۶۸ میلیون یورو ضمانت‌نامه از یک بانک بسیار معتبر تا روز دوشنبه واریز کند. قاضی پرونده نیز دیروز از مذاکرات وکلای خارجی زنجانی با او خبر داد و گفت انتظار می‌رود باتوجه به این موضوع مسئله‌ای که زنجانی روز گذشته عنوان کرده است، به واقعیت بپیوندند. حالا امروز وکیل‌مدافع بابک زنجانی ادعا کرده است که بخشی از بدهی موکلش تسویه شده است. کوهپایه‌زاده اظهار کرده است که طی نامه‌ای رسمی که از سوی معاون دادستان تهران و مسئول رسیدگی و سرپرستی اموال زنجانی رسما به دادگاه اعلام شده، اموال داخلی زنجانی که به شرکت نفت منتقل شده است، مبلغ دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. به گفته او کل مبلغ واریزی شرکت نفت از طریق بانک مرکزی یک میلیارد و ۴۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو بوده که از این مبلغ، ۶۶۰ میلیون یورو توسط شرکت نفت برداشته شده است.

زنجانی بدهشی‌اش را صاف کرده است؟

ادعای وکیل بابک زنجانی درحالی مطرح شد که ساعتی بعد وکیل و سخنگوی وزارت نفت این موضوع را رد کردند. مهدوی وکیل وزارت نفت در این خصوص گفت: «مطرح شدن تسویه بدهی بابک زنجانی مغلطه است و تاکنون وجه نقد یا ضمانتی از این فرد بابت تسویه بدهی دریافت نکرده‌ایم». به گفته ا. تاکنون از هیچ مرجع رسمی وغیررسمی، حتی به‌صورت شفاهی پرداخت بدهی این شخص به آن‌ها اعلام نشده است. او همچنین گفت که در رابطه با اموالی که در اختیار شرکت ملی نفت قرار گرفته که بعدا به تملک درآید، هم دیناری به تملک شرکت ملی نفت در نیامده است و در مرحله ارزیابی قرار دارد.
همچنین محمدعلی کریمی، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در این مورد گفت که بانک مرکزی وصول بدهی بابک زنجانی را تایید نمی‌کند و اگر او چنین ادعایی دارد، مدارک آن را از بانک کارگزار که مدعی وصول این مبلغ است، برای بررسی صحت و سقم آن در اختیار بانک مرکزی قرار بدهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: