چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
با نزدیک شدن به بهمن‌ماه و زمان برگزاری مهم‌ترین جشنواره تئاتری کشور، هنرمندان به ارائه و تمرین آثارشان برای حضور در این رویداد هنری می‌پردازند. شهاب حسین‌پور با بیان اینکه در حال تمرین نمایشی به نام «طپانچه خانم» براساس متنی از محمدامیر یاراحمدی برای حضور در جشنواره سی و چهارم فجر است گفت: این متن را سه سال قبل برای جشنواره تئاتر فجر ارائه داده بودم، اما به دلیل همزمانی تمرین‌های آن با اجرای عمومی نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» در مجموعه تئاترشهر از جشنواره انصراف دادم. بعد از آن با توجه به ایده‌هایی که داشتیم، تغییراتی در نمایشنامه ایجاد و آن را بازنویسی کردیم که متاسفانه سال گذشته نیز به جشنواره فجر نرسید و من نمایش «یک زندگی بهتر» نوشته مسعود هاشمی‌نژاد را اجرا کردم، نمایشی که با استقبال و موفقیت خوبی روبه‌رو شد. امسال، نسخه‌ای را برای بخش متون آماده کردیم که پذیرفته شد و در حال تمرین آن هستیم.
کارگردان نمایش «یک زندگی بهتر» با بیان اینکه این اثر تاریخی نیست عنوان کرد: با استناد به فکت‌هایی نمایشنامه، داستان مربوط به ایران و توابع خرم‌آباد است. اتفاقاتی که مربوط به دهه 30 و 40 می‌شود. از نظر من نمایش به هیچ عنوان تاریخی نیست و نمی‌خواهم راجع به تاریخ و اینکه کی و کجا رخ می‌دهد باشد. آنچه اهمیت دارد آن است که مربوط به مکان و زمان خاصی نباشد.
فریبا متخصص، ندا مقصودی، گیلدا حمیدی، آرش فلاحت‌پیشه، حمید رحیمی، علیرضا مویدی، مرضیه موسوی، لاله کریمی و... بازیگران این نمایش‌اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: