سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
«پی ام دی» مختومه خواهد شد
حمید بعیدی نژاد رئیس تیم کارشناسی مذاکره کننده ایران گفت: با ارزیابی نهایی، ابهامات درباره برنامه هسته ای ایران پاسخ داده می شود و تا آنجا که تحولات نشان می دهد همه امور به این سمت در حرکت است.بعیدی نژاد در صفحه شخصی خود در اینستاگرام محورهای مصاحبه خود در وین را به اشتراک گذاشت.

وی در این یادداشت نوشت: این نظر آمانو که ارزیابی نهایی آژانس در مورد بحث پی.ام.دی یک گزارش سیاه و سفید نخواهد بود، قبلا هم گفته شده است. سیاه که مشخص است نخواهد بود به دلیل این که همکاری ایران با آژانس یک روند کاملا مثبتی داشته است اما اینکه گزارش کاملا سفید نخواهد بود این را هم خود آقای آمانو در نشست مطبوعاتی توضیح داد که پرونده پی.ام.دی یک پرونده بسیار پیچیده ای است که قریب به 12 سال است که در دست بررسی است و در قالب آن صدها اتهام علیه برنامه هسته ای ایران مطرح است که عملا پاسخ قاطع به تمام آن ادعاها اصلا عملی نیست.

وی اضافه کرد: مهم آنست که آقای آمانو به صراحت اعلام کرده که آژانس آماده ارائه ارزیابی نهایی خود است. با این ارزیابی نهایی ابهامات پیرامون برنامه هسته ای ایران پاسخ داده خواهند شد و با حل این نگرانی ها، شورای حکام در مرحله بعد در روز پانزده دسامبر پرونده پی ام دی را مختومه خواهد کرد. تا آنجا که تحولات نشان می دهند همه امور به این سمت در حرکت است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: