دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
فارس- حیدر امینی چشم پزشک گفت: مصرف خودسرانه برخی داروها به‌خصوص قطره‌های چشمی حاوی کورتون، سبب بیماری آب‌سیاه (گلوکوم) می‌شود که در صورت ادامه مصرف و مراجعه نکردن به‌موقع به چشم‌پزشک، منجر به نابینایی فرد خواهد شد. بیماری گلوکوم اغلب بر اثر بالا بودن فشار داخل چشم ایجادشده، تخریب عصب بینایی را به دنبال دارد و از آنجا که فرآیند این تخریب، تدریجی صورت می‌گیرد در صورت مناسب نبودن درمان، سبب نابینایی فرد می‌شود.
 وی با اشاره به اینکه گلوکوم، عمده‌ترین علت نابینایی غیرقابل‌برگشت در جهان است، یادآور شد: از آنجا که احتمال ابتلای افرادی که پدر، مادر، خواهر و برادر آنان دچار گلوکوم هستند به این بیماری 5 تا 6 برابر دیگران است، ضرورت دارد، این افراد مورد معاینات منظم چشمی قرار گیرند.هرچند هیچ گروه سنی حتی کودکان از ابتلا به این بیماری مصون نیستند، اما ضروری است، افراد بالای 60 سال به‌طور سالانه مورد معاینات چشمی منظم قرار گیرند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: