شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
سر خط مهمترین عناوین خبری بین الملل/ ۵ دسامبر ۲۰۱۵واشنگتن پست- تأیید تروریستی بودن واقعه کشتار «سن برناردینو»
پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اعلام کرد، کشتار سن برناردینو اقدامی تروریستی بوده است و در حال حاضر، بازرسان مشغول بررسی آثار دیجیتالی بر جای مانده از زن و شوهر تروریست عامل واقعه مذکور هستند تا دریابند که احتمالاً چه کسانی از قبل در جریان نقشه این اقدام بوده‌اند. اف بی آی اعلام کرده شواهدی که تاکنون به دست آمده، از وجود تمایلات افراطی در قاتلان و همچنین انگیزش احتمالی آن‌ها از سوی سازمان‌های تروریستی خارجی حکایت دارد. این در حالی است که تا پیش از این، اف بی آی از تأیید این موضوع که کشتار مذکور یک واقعه تروریستی بوده، خودداری می‌کرد.


سر خط مهمترین عناوین خبری بین الملل/ ۵ دسامبر ۲۰۱۵اسپوتنیک- آنکارا تنها خریدار نفت داعش نیست

آنکارا تنها خریدار نفت داعش نیست. بخش عظیمی از نفت تولید شده، ‌تحت عنوان محصولات نفتی مستقیماً در مناطق تحت کنترل تروریست‌ها مصرف می‌شود. بر اساس آمارهای مختلف، بین سه تا پنج میلیون نفر در این مناطق زندگی می‌کنند که در نتیجه، نفت اندکی برای صادرات باقی می‌ماند. با این حال، داعش بخش عظیمی از نفت خود را طریق خط لوله انتقال نفت کرکوک- جیحان، شاهراه اصلی صادرات در شمال عراق از سال 1970، صادر می‌کند. این خط لوله عملی‌ترین گزینه برای خریدارانی است که آماده کار با نفت افراط‌گرایان هستند؛‌ زیرا این نفت وارد پایانه بین‌المللی جیحان شده و با نفت قانونی عراق مخلوط می‌شود.


سر خط مهمترین عناوین خبری بین الملل/ ۵ دسامبر ۲۰۱۵هافینگتون پست- گزارش اخیر آژانس، تلاشی برای حفظ وجهه بود

گزارش نهایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ابعاد نظامی احتمالی فعالیت‌های هسته‌ای گذشته ایران، سازوکاری برای حفظ وجهه آژانس بود. جدا کردن موضوع «پی ام دی» از متن اصلی توافق هسته‌ای، از سیاسی کردن موضوعی جلوگیری کرد که هدف اولیه از مطرح کردن آن، یعنی راه‌اندازی جنگ علیه ایران، تحقق نیافته و به ضرر کسانی تمام شده بود که دیگر به دنبال راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای موضوع هسته‌ای ایران بودند. از این لحاظ، «گزارش نهایی» آژانس بیشتر یک اقدام سیاسی برای حفظ آبروی آژانس بوده تا گزارشی فنی. خوشبختانه، منطق پیروز شد و پرونده «پی ام دی» علیه ایران توسط حامیان آن مختومه شد.

سر خط مهمترین عناوین خبری بین الملل/ ۵ دسامبر ۲۰۱۵المنار- افشای جزئیاتی جدید از علت مرگ یاسر عرفات
سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) یاسر عرفات، رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطینی را با شیر نسکافه آغشته به پلوتونیوم به قتل رساند. موساد این سم پلوتونیومی را به واسطه یکی از محافظان یاسر عرفات به وی خورانده بود. موساد نسکافه را در داخل یک قوطی که مملو از پلوتونیوم بود ریخته بود. یاسر عرفات همینکه شیرنسکافه را به مدت یک هفته استفاده کرد، آثار مسمومیت در دستگاه گوارش وی ظاهر شد و بدنش رو به ضعیف شدن رفت و پزشکان در بیمارستان فرانسوی در پاریس به بیماری و سم پلوتونیوم پی بردند، اما نتیجه را اعلام نکردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: