پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
بعد از مسابقات ساحلی نوبت به تصویر حاشیه‌ساز هند رسید
فوتبال پرحاشیه ایران هر روز با حاشیه ای جدید مواجه می شود و جالب اینجا است علی کفاشیان رئیس همیشه خندان این فدراسیون، نفر اول این حاشیه ها است. حاشیه های این روزهای آقای رئیس، عکس های منشوری او است. دو تصویر متفاوت از علی کفاشیان در دو هفته گذشته منتشر شده است که واکنش هایی را در فضای مجازی و توسط اهالی فوتبال در بر داشته است.
*عکسی در فوتبال ساحلی
تصویری در هفته های گذشته از علی کفاشیان منتشر شد.تصویری منشوری که به جای مانده از افتتاحیه مسابقات فوتبال ساحلی است. در این خصوص رضا‌حسنی خو مدیرکل حراست وزارت ورزش واکنش نشان داده است. او گفت:« متاسفانه این عکس بازتاب مناسبی در فضای مجازی نداشته است. طبق پروتکل فدراسیون‌ها، روسا موظف هستند تا در چنین شرایطی محل مسابقه را ترک کنند. در ورزش های ساحلی سخت گیری ما بیشتر است و حرفمان این است که رئیس فدراسیون باید فضا را ترک می کرده است.» حسنی خو خبر از برخورد هم داده است: ما همه چیز را بررسی می کنیم و اگر لازم باشد برخورد می کنیم.»
*تصویری در هند!
هفته گذشته مراسم انتخاب برترین های فوتبال آسیا در هند برگزار شد. در این مراسم نیز علی کفاشیان در کنار یکی از برنامه سازان رسانه های ایرانی زبان خارج از کشور عکسی به یادگار گرفته است. عکسی که البته در اواخر هفته گذشته بازتابی در فضای مجازی داشته و منتقدان رئیس فدراسیون از این مساله به عنوان نقطه تاریک دیگری در کارنامه وی یاد کرده اند. گفته شده کفاشیان این بار برای اینکه مشکل مراسم افتتاحیه فوتبال ساحلی پیش نیاید، در حین مراسم منشوری در هند، چند مرتبه سالن را ترک کرده و مجددا برگشته است. خلاصه کلام اینکه فدراسیون در زمان برگزاری هندی ها، پروتکل داخلی فدراسیون ها با وزارت ورزش و جوانان را رعایت کرد.
*شجاعی کیست؟
اما سوال اینجا است فردی که کفاشیان با وی عکس یادگاری گرفته چه کسی است. این فرد امیر شجاعی نام دارد. گفته می شود وی خواهرزاده محمدرضا شریفی‌نیا است که در مالزی سکونت دارد. وی که ظاهرا تحصیلاتی در رشته مهندسی دارد سالها قبل چند نقش کوتاه در فیلم یا سریال‌هایی که از رسانه ملی پخش شده داشته است. او حتی نقش روحانی را در رزومه هنری اش در ایران دارد و تصویر آن را در صفحه فیسبوک خود قرار داده است. شجاعی اما اولین مرتبه‌ای نیست که در کنار یکی از اهالی فوتبال ایران عکسی به یادگار می گیرد. وی در سال قبل همراه با نکونام و یا کی‌روش عکس گرفته است. او چندی قبل با تیم ملی فوتسال بانوان که قهرمان آسیا شد نیز عکس گرفته است. شجاعی با برخی از بزرگان فوتبال جهان نیز عکس هایی به یادگار دارد. در صفحه فیسبوک شجاعی  می توان عکس های زیادی از دست پیدا کرد. او که البته در برپایی کنسرت های خوانندگان «آن طرف آبی» هم دستی دارد با چند تن از آنان عکس های یادگاری گرفته و در فیسبوک خود به نمایش گذاشته است. او حالا با شبکه های ماهواره ای  نیز همکاری می کند و در تهیه و تولید برنامه نیز دستی بر آتش دارد. بسیاری از اهالی رسانه کشور در فیسبوک با شجاعی دوست هستند و در سالهای قبل بعضا گزارش هایی توسط وی برای سایت ورزشی برخی دوستان ارسال شده است. نکته جالب ماجرا اینجا است دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان نیز جزو دوستان شجاعی در این فضای مجازی است.
*سلفی گرفتن ممنوع!
این تصاویر در حالی از علی کفاشیان منتشر می شود که حدود یکسال قبل عکس سلفی گرفتن توسط بازیکنان ممنوع شده بود. در جریان جام ملتهای آسیا در استرالیا و بعد از منتشر شدن عكس‌هاي ملي‌پوشان با هواداران به صورت سلفي، از تهران به مسئولان تيم ملي و حراست اعلام شد عكس سلفي ممنوع است! همچنين مقررات سختي براي هواداران در نظر گرفته شد  و ديگر هيچ هواداري اجازه نداشت نزديك تيم ملي در محل تمرين يا هتل شود. همچنین محمد زاده رئیس سابق کمیته اخلاق سلفی گرفتن با هواداران خانم را برای بازیکنان لیگ برتر و دسته های پایین تر ممنوع کرده بود. خبرانلاین در این خصوص نوشن:« اکثر رسانه های عربی از جمله رسانه های اماراتی و قطر از نقل و قول های رئیس کمیته اخلاق فدراسیون سواستفاده کرده و به تمسخر ایرانی ها پرداخته اند. محمدزاده که پیش از این بارها به خاطر مصاحبه بازیکنان برایش حکم بریده و تاکید داشته: «باید همه مسایل در داخل خانواده حل شود و به رسانه ها کشیده نشود» این بار با مصاحبه اش، تمام دنیا را از این اتفاق مطلع کرده است.  روزنامه تلگراف استرالیا نقل و قولی از او منتشر کرد با این محتوا: «بعضی از تصاویری که با بازیکنان می گیرند، سواستفاده می کنند.» او همچنین گفت که این عکس ها با موازین جمهوری اسلامی همخوانی ندارد. همین نقل و قول ها سوژه رسانه های عربی هم شد و به صورت تمسخر آمیز این موضوع توسط رسانه های نامبرده پررنگ شد.» ماجرای این قانون و عکس های این روزهای کفاشیان همان داستان یک بوم و دو هوایی است که در فوتبال ما به وفور دیده می شود. رئیس فدراسیون ایران که ظاهرا عزم خود را برای حضور در انتخابات اسفندماه، جزم کرده است هنوز متوجه نشده با چه کسی باید عکس بگیرد و با چه فردی نگیرد! کمیته اخلاق هم با تغییراتی که مواجه شده این بار از این طرف پشت بام افتاده است و تذکری به آقای رئیس نمی دهد. باید دید حراست وزارت ورزش و جوانان در این خصوص اقدامی می کند یا آنها نیز دست روی دست می گذارند. فعلا که ایام به کام آقای رئیس است!

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: