پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
سرمربی سابق تیم ‌ملی فوتسال ایران با انتقاد از پخش نشدن فینال رقابت‌های فوتسال ناشنوایان جهان از تلویزیون ایران، گفت: توقع داشتیم روسای جمهور و مجلس قهرمانی را به ما تبریک بگویند. مدیرفنی تیم ناشنوایان ایران درباره احتمال تغییر رییس کمیته‌ فنی فوتسال، اظها‌ر کرد: اگر مجمع فدراسیون تصمیم بگیرد افتخاری را کنار بگذارد، خدمت بزرگی به فوتسال کشور کرده و فوتسال را از این بن بست خارج کرده است. در حال‌ حاضر در لیگ فوتسال اتفاق‌های عجیب و غریبی می‌افتد، چطور داور اشتباه‌های فاحشی می‌کند که هیچ بچه‌ای این اشتباه را مرتکب نمی‌شود. فدراسیون نه در زمینه داوری نه آموزشی و نه در مورد لیگ موفق نبوده است. بنا‌بر‌این تعویض رضا افتخاری می‌تواند نوید خوبی برای فوتسال ایران باشد. امیدوار هستیم که این اتفاق رخ دهد. فوتسالی‌ها به داشتن یک فدراسیون جداگانه اعتقاد دارند و به دنبال این که نایب رییس باشند نیستند، ولی این که افتخاری از کمیته‌ فوتسال برود فکر می‌کنم که کمک زیادی می‌شود تا فوتسال به روزهای خوبش باز گردد.

او در مورد رییس کمیته‌ فنی و توسعه فوتسال گفت: او هم نشان داد که اهل سازش است. ترابیان آبروی چندین ساله‌اش را با توافقاتی که با کمیته‌ فوتسال کرد بدجوری معامله کرد. کمیته‌ فنی فوتسال سر انتخاب سرمربی تیم ملی معامله کرد. کمیته‌ فنی به سرمربی انتخابی اعتقادی نداشتند و می‌خواستند شخص دیگری را به عنوان سرمربی انتخاب کنند ولی به یک باره شخصی در دوبی حرف‌هایی زد و ترابیان هم قبول کرد و اعتبارش را سر این معامله خرج کرد. الان باید بگویم کمیته‌ فنی در حد همان کلمه مبارکی است که علی پروین سابقا به کار برده بود؛ کمیته‌ فنی "کشک" است!

شمس در مورد قهرمانی تیم فوتسال ناشنوایان ایران در تایلند، اظها‌ر کرد: برای دومین بار ما توانستیم قهرمان جهان شویم ، ولی این بار فرقش با قبل این بود که میزبان به فینال آمد و پنج هزار تماشاگر برای تماشای بازی به سالن آمدند که این موضوع نشان از افتخار فوتسال دارد. بازی فینال ناشنوایان برای همه جهان پخش مستقیم شد به جز ایران. متاسفانه ملت ایران "نامحرم" هستند و به همین خاطر رسانه ملی‌شان این بازی‌ها را برای ملتش، پخش نمی‌کند. همه دنیا این بازی را دیدند به جز مردم ایران که نامحرم هستند.

سرمربی سابق تیم ‌ملی فوتسال ایران افزود: البته جا دارد از رادیو ورزش که به صورت مستقیم بازی را پخش کرد و شبکه خبر که حاشیه بازی‌ها را پوشش داد تشکر کنم. این دیدار می‌توانست به صورت مستقیم از شبکه‌های صدا و سیمای ایران هم پخش شود و مردم ایران هم در شادی این پیروزی شریک باشند که متاسفانه پخش نشد.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: از آنجایی که بازیکنان‌ تیم ناشنوایان نمی‌توانند حرفشان را به زبان بیاورند، من از طرف آنها می‌گویم که حق آنها فراموش نشود. ما توقع داشتیم که ریاست محترم جمهور و ریاست محترم مجلس برای کسب این پیروزی پیام تبریکی بدهند که متاسفانه ندادند و این موضوع جای گله‌ دارد و البته هنوز هم از این پیروزی زمان زیادی نمی‌گذرد و دوستان می‌توانند این آب رفته را به جوی بازگردانند. در دوره قبل که ما در این مسابقات قهرمان شدیم رییس جمهور وقت و رییس مجلس شورای اسلامی پیام تبریکی به این مناسبت به تیم ناشنوایان دارند ولی متاسفانه در این دوره، از جانب این مقامات به تیم ناشنوایان تبریکی گفته نشد.

سرمربی سابق تیم ‌ملی فوتسال ایران ا‌دا‌مه‌ داد: ما توقع داریم که حق بچه‌های ناشنوا فراموش نشود. قهرمانی جهان چیزی بود که کشورهای زیادی مثل هلند، روسیه، ژاپن و تایلند به دنبالش بودند. حالا که این قهرمانی را بچه‌های ما کسب کردند امیدوارم این افتخار به دست فراموشی سپرده نشود. جا دارد از کیومرث هاشمی که نیمه شب برای استقبال از تیم ناشنوایان به فرودگاه آمد تشکر کنم. او نشان داد که اگر یک فرد ورزشی و فنی سرجایش قرار بگیرد چقدر فرق می‌کند با این که یک شخص غیر ورزشی سر کار باشد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: