جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که گزارش مدیرکل آژانس از برنامه هسته‌ای ایران برخی نقاط منفی دارد که از نظر ما مردود است, از جمله در بخش جمع‌بندی نهایی گزارش که ادعاهایی مبنی بر انجام «برخی مطالعات مرتبط» عنوان شده است.

رضا نجفی، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به مباحث مندرج در گزارش ارزیابی آژانس از مسائل باقی‌مانده گذشته و حال برنامه هسته‌ای ایران گفت: «جمهوری اسلامی ایران بر اساس بند 9 نقشه راه، در آینده نزدیک به‌صورت کتبی ارزیابی جامع خود را درباره گزارش مدیرکل ارائه خواهد کرد؛ همان‌گونه که معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز تأکید کرد گزارش، برخی نقاط منفی دارد که از نظر ما مردود است, از جمله در بخش جمع‌بندی نهایی گزارش که ادعاهایی مبنی بر انجام "برخی مطالعات مرتبط" عنوان شده است».

وی در ادامه افزود: «اگر چه گزارش درکل حاکی از عدم انحراف در برنامه هسته‌ای ایران و بطلانی بر همه ادعاهای ١٢ سال گذشته مبنی بر وجود یک برنامه سلاح هسته‌ای در ایران است، ولی حتی برخی ادعاها در همان حد نیز مورد تأیید نیست. ما هم‌اکنون در حال بررسی دقیق گزارش و تدوین ارزیابی کتبی خود هستیم و بر اساس بند 9 نقشه راه آن را ارائه خواهیم کرد، البته در حال حاضر تمرکز ما معطوف به قطعنامه پیشنهادی 1+5 و بستن موضوع در شورای حکام است».

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: