سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
معاون قوانین مجلس شورای اسلامی گفت: ادامه برگزاری جلسات کمیسیون ویژه برجام مجلس غیرقانونی است.امیدوار رضایی با تاکید بر این که بر اساس مصوبه مجلس، نظارت بر برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس واگذار شده است، افزود: مجلس شورای اسلامی ادامه بررسی موضوع برجام را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی واگذار کرده است.

وی افزود: ادامه برگزاری جلسات کمیسیون ویژه برجام مجلس غیرقانونی است و اگر اعضای این کمیسیون می خواهند جلساتشان قانونی شود، باید مصوبه مجلس را داشته باشند.

علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام اخیرا در اظهار نظری اعلام کرد که کار یک کمیسیون ویژه زمانی پایان می یابد که دوره مجلس تمام شده یا موضوعی که کمیسیون براساس آن فعالیت می کند، خاتمه یافته باشد؛ در حال حاضر، نه مجلس نهم تمام شده و نه موضوع برجام به پایان رسیده است.

بر اساس قانون اقدام متناسب و متقابل ایران در اجرای برجام که در مجلس مصوب شد، وزیر امور خارجه موظف است روند اجرای توافق را هر 6 ماه یک بار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش دهد.

بر این اساس، آغاز نظارت عملی خانه ملت بر اجرای برجام از تاریخ هفتم آذرماه سال جاری آغاز شد و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نخستین گام از تاسیسات نطنز بازدید کردند.اعضای این کمیسیون بناست که در طی هفته های آینده از خنداب اراک و فردو نیز بازدید کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: