جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها و اقوام دینی و مذهبی با بیان اینکه طرفداران دولت در مجلس آینده بیشتر خواهند بود، گفت: دولت حق ندارد از هیچ لیستی و از هیچ فرد خاصی حمایت کند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی اصلاح‌طلبان می‌گویند دولت آقای روحانی ممکن است اولین دولت چهار ساله باشد، گفت: اینها شوخی­‌های سیاسی است، کسی نمی­تواند پیش­‌بینی کند. کشور وارد فضای انتخابات سیاسی شده، در دنیای سیاست فضای رقابت داغ است هر حرفی گفته می­‌شود.

وی با بیان اینکه دولت حق ندارد به انتخابات ورود مستقیم داشته باشد، تصریح کرد: دولت مقام بی­طرف و بی­‌نظر و برگزارکننده اصلی انتخابات است و باید سلامت انتخابات را تامین کند.

یونسی با بیان اینکه در هیچ ستاد انتخاباتی یا هیچ گروه انتخاباتی شرکت نکردم و عضو نیستم،گفت: بنا ندارم از لیست خاصی حمایت کنم یا آن را رد کنم یا له و علیه هیچ جریان سیاسی در انتخابات موضع بگیرم ولی شدیدا همه اقوام ایرانی و مذاهب ایرانی را تشویق می­‌کنم که در انتخابات شرکت کنند و کاندیدایی که شورای نگهبان تایید کرده به آنها رای بدهند و مشارکت حداکثری داشته باشند، موضع اصلی ما این است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور ترکیب مجلس آینده را بیشتر طرفداران دولت دانست و خاطرنشان کرد: طرفداران  دولت اعم از اصولگراها و اصلاح­طلبان است،  چراکه این دولت، دولت اصلاح­طلبان نیست دولت اصولگراها هم نیست، دولت فراگیر است معتقد است که به مشی دولت که مشی اعتدال است مردم رای داده‌اند و بار دیگر  این وضعیت در اسفند ماه امسال تکرار می­‌شود.

یونسی با رد اینکه دولت و مجلس بخواهند یک لیست مشترک بدهند، تصریح کرد: دولت این کار را نمی­‌کند و قانونی هم نیست.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در تشریح هویت اصلاح‌طلبی  گفت: این دو جریان اصولگرایی و اصلاح­طلبی، نه حذفشان امکان دارد و نه به صلاح­ است که حذف­ شوند. هر دو جریان هم افراطی و تند دارند، بارها این پیروز شده و بارها دیگری پیروز شده این آرزو که بخواهیم یکی را از بین ببریم نه عملی است و نه به صلاح.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از اصلاح‌طلبان می‌گویند که هویت اصلاح‌طلبی رو به پایان است، گفت: این دعوای سیاسی است، در دعوای سیاسی ممکن است یکی اشتباه کند و تندروی کند و پس برود و دوباره برگردد.

وی در ارزیابی تصویب برجام و مذاکرات هسته‌ای و تعامل مثبت ایران برای مقابله با پروژه ایران هراسی گفت: برجام یک حرکت عملی است که ایران‌­هراسی تحت­‌الشعاع قرار بگیرد. من اعتقادم این است که دنیا به خاطر این تهدید جدی‌­ای که احساس کرده هیچ چاره‌­ای ندارد که واقعیت ایران را بپذیرد و پذیرفت و عقب­‌نشینی کرد حالا چنانچه اگر اسرائیل یا برخی کشورهای رقیب در منطقه سختش است اما دنیا پذیرفته یعنی آمریکا و اروپا پذیرفته است که ایران یک قدرت است و نمی­شود بدون او امنیت منطقه را حفظ کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: