سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
تداوم انتقادهای آقای خاص کشتی ایران
بنای ناراضی
چند ماهی بیشتر به مسابقات المپیک نمانده است و به همین دلیل رشته‌های مدال آور ما از جمله کشتی و وزنه برداری زیر ذره بین هستند. در ماه‌های اخیر محمد بنا که یکبار دیگر هدایت تیم کشتی فرنگی کشورمان را برعهده گرفته بار‌ها به شرایط کشتی گیران انتقاد کرده است.
*بازگشت پس از ۱۷ ماه
آقای خاص کشتی ایران در المپیک ۲۰۱۲ با شاگردانش به موفقیتی بزرگ دست یافت و چند مدال با ارزش این رقابت‌ها را برای ورزش کشورمان به ارمغان آورد. وی اما در بازگشت به تیم ملی کشتی فرنگی پس از ماه‌ها، از شرایط فعلی راضی نیست. بنا در پاسخ به این سوال که در خصوص المپیک چه وعده به مردم می‌دهید گفت: من هیچ وعده‌ای نمی‌دهم و فقط کار خود را انجام می‌دهم و همه مردم هم می‌دانند که کارم را بلدم و همیشه با امید شروع کردم و با امید همه ادامه می‌دهم. بنا افزود: قابلیت کشتی ما بسیار بالاست ولی اینکه من بعد از ۱۷ ماه برگردم و قولی بدهم که کار معجزه واری خواهم کرد فکر می‌کنم حرف درستی نیست چرا که بعد از این مدت طولانی تنها ۱۰ روز است وارد کشتی شده‌ام. سال گذشته تیم کشتی ما اول دنیا شد و چون امسال چهارم دنیا شد مردم فکر کردند که ما شکست خوردیم در حالی که ما شاید سالهای قبل‌تر آرزو داشتیم جزو ده تیم اول دنیا قرار بگیریم و در این سال‌ها این رشد کشتی به ویژه در رشته فرنگی باعث شد تا توقع مردم بالا رود به همین دلیل ما باید خیلی ریز بینانه و اصولی با برنامه ریزی دقیق شرایطی را به وجود بیاوریم که از حداکثر پتانسیل کشتی و حداکثر شرایطی که بتوانیم دل مردم را شاد کند استفاده کنیم. وی بیا بیان اینکه مردم ما با چهارم شدن در کشتی دنیا شاد نمی‌شوند گفت: انشالله باید تلاش کنیم تا در این ده ماه شرایطی را به وجود بیاوریم که کشتی آزاد و فرنگی ما نتیجه‌ای در المپیک بگیرد که مردم خوشحال شوند. وی پس از این مصاحبه‌ها بار‌ها اعلام کرد به کشتی گیران قبل از حضور در المپیک توجه شود نه اینکه برای قهرمانی در این رقابت‌ها پاداشی سنگین مشخص شود!
*اعتراض بنا برای خودش نیست
منصور برزگر در مورد حمایت از رشته‌های المپیکی به تسنیم گفت: هفت ماه تا المپیک باقی مانده و زمان مثل برق و باد می‌گذرد. رشته‌های مدال آور ما در این رویداد مهم محدود هستند و اگر می‌خواهیم در این مسابقات بزرگ آبروی ایران حفظ شود باید به مسائل، ملی نگاه کنیم. وی ادامه داد: چند دوره به عنوان کشتی‌گیر و سرمربی در رقابت‌های المپیک حضور داشته‌ام، این مسابقات یک رویداد خاص است که متفاوت با مسابقات جهانی و حتی بازی‌های آسیایی است و فضای مختص خود را دارد. دارنده مدال نقره المپیک عنوان کرد: توصیه من به ورزشکاران و مربیان این است که به هدف اصلی خود یعنی کسب مدال در المپیک فکر کنند، زیرا گمان می‌کنم در این شرایط هر کس که اعتراض کند تنها جواب‌های جالبی را می‌شنود که چاره کار نیست. برزگر با اشاره به اینکه اعتراض «بنا» برای خودش نیست خاطرنشان کرد: او خودش می‌داند که خادم با تمام وجود تلاش می‌کند تا مشکلات را برطرف کند و اگر صدای اعتراضش بلند می‌شود، می‌خواهد که نگاه‌ها متفاوت شود. وی گفت: مسائل فقط مالی نیست البته وقتی فقط حدود ۱۰ درصد بودجه یک فدراسیون المپیکی را می‌دهند، باید انتظار هم منطقی باشد اما به طور مثال سرکشی به اردوهای تیم ملی یا برگزاری نشست مشترک با المپیکی‌ها می‌تواند یک راهکار موثر باشد که به دکتر روحانی و نزدیکان ایشان پیشنهاد می‌کنم این امر را جدی بگیرند.
*قهر با وزیر؟!
محمد بنا در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت اردوی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار کرد: خوشبختانه از بیشتر نفرات حاضر در اردوی تیم ملی رضایت دارم و به غیر از بشیر باباجان‌زاده سایر نفرات به خوبی در حال تمرین هستند و حرکت رو به جلو دارند. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره علت نارضایتی از بشیر باباجان‌زاده سنگین وزن تیم ملی گفت: متاسفانه بشیر اذیت می‌کند و آنطور که می‌خواهم حرکت نمی‌کند. برای او فرجه گذاشته‌ام و اگر نتواند خودش را به شرایط مطلوب برساند سریعا جای خود را به بهنام مهدی‌زاده خواهد داد و این کشتی‌گیر خواهد بود که به جای او در مسابقات کسب سهمیه المپیک به روی تشک خواهد رفت. وی تصریح کرد: البته همه چیز تقصیر خود باباجان ‌زاده است و مسبب اصلی این وضعیت و ناآمادگی، خود اوست. اگر بخواهد با همین روند ادامه بدهد مطمئنا جای خود را به مهدی‌زاده که گزینه دوم من است خواهد داد. بنا در ادامه با اشاره به اینکه در صدد است محمد علی گرایی را از وزن ۶۶ کیلوگرم به یک وزن بالا‌تر بفرستد، افزود: گرایی وزنش بالا رفته و درصد چربی او نیز بسیار پایین است به همین دلیل نمی‌تواند وزن زیادی را کم کند بنابراین بهتر است که به یک وزن بالا‌تر برود. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که آیا بعد از گلایه‌هایش نسبت به کم توجهی به کشتی در سال المپیک، توجهات به این رشته از سوی مسئولان بیشتر شده یا خیر گفت: تنها تلاشی که می‌بینم فقط از سمت رسول خادم است و نه شخص دیگری. او به تنهایی تلاش می‌کند و هنوز هم اعتراضات من سر جای خودش است. البته من نصیحت وزیر ورزش مبنی بر اینکه باید گلایه‌های خود را به رییس فدراسیون انتقال دهیم گوش می‌کنم چرا که این نصیحت بسیار خوب و کارگشا بود. از این به بعد مشکلات را فقط به خادم می‌گویم و نصیحت جناب وزیر را با جان و دل گوش می‌کنم. وی افزود: هر چند که خادم با مشکلات مالی دست به گریبان است و آهی در بساط ندارد اما به او خواهم گفت که اگر مدال طلا می‌خواهی باید برای هر کشتی‌گیر یک میلیارد تومان هزینه کنی. من دیگر با وزیر کاری ندارم و فقط با رییس فدراسیون صحبت می‌کنم. بنا ادامه داد: مگر چند کشتی‌گیر و یا مدال آور داریم که شانس رسیدن به مدال المپیک را دارند؟ مگر می‌شود که بودجه مناسب برای موفقیت این تعداد محدود را نتوان تامین کرد؟ من خودم هم در این مملکت زندگی می‌کنم و به خوبی با همه مشکلات و محدودیت‌ها آشنا هستم اما این توقع زیادی نیست که مدام تاکید می‌کنم برای رسیدن به موفقیت در میدان بزرگی به نام المپیک لازم است که به این تعداد ورزشکار اندک توجه صورت گیرد. فکر نمی‌کنم این توقع بالایی باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: