سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
اسطوره از فوتسال خداحافظی می‌کند
پایان هنر نمایی شمسایی؟!
همانند دیگر شغل‌ها، بازنشستگی در فوتبال هم وجود دارد اما سن آن متفاوت است. برخی‌ها خیلی زود و برخی‌ها خیلی دیر از بازی کردن بازنشسته می‌شوند. در این بین بعضی‌ها پس از بازنشستگی در کسوت مربی روی نیمکت می‌نشینند و در قالبی دیگر به رقابت‌ها بر می‌گردند. وحید شمسایی از جمله ستاره‌های فراموش ناشدنی فوتسال کشورمان است که در سن ۴۰ سالگی هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. آیا او از فوتسال خداحافظی می‌کند؟!

*اپیزود اول
وحید شمسایی فروردین ماه گذشته برای دومین سال پیاپی قهرمانی در لیگ را تجربه کرد. او در ۴۰ سالگی ۱۹ گل به ثمر رساند و موثر‌ترین مهره تاسیسات دریایی در راه قهرمانی بود. شمسایی که پرافتخار‌ترین چهره فوتسالی تاریخ این رشته در آسیا به حساب می‌آید حالا در عرصه مربیگری می‌خواهد راه دوران بازیگری خود را ادامه دهد. شمسایی البته حتی در ۴۰ سالگی هم برای خداحافظی از میادین دچار تردید است. وی در مورد قهرمانی در سن ۴۰ سالگی گفت: آنقدر گفتنند که ۴۰ سالت شده که آخر چشمم زدند و مصدوم شدم. من امسال خیلی بهتر از پارسال بودم. وقتی بازی‌های خودم را آنالیز کردم دیدم که امسال آماده‌تر شدم ولی این اواخر آنقدر گفتند که چشم خوردم و مصدوم شدم. واقعیت این است که بعد از قهرمانی دبیری می‌خواستم خداحافظی کنم اما گفتم بعد از جام باشگاه‌های آسیا این کار را کنم که بیماری همسرم اجازه این کار را نداد. اما راز ماندگاری از دید شمسایی چیست؟ او در این خصوص گفت: معتقدم که باید برای زندگی برنامه داشت. من در گذشته خیلی خوب تمرین کرده بودم تا در این سال‌ها حاصل آن تمرینات را استفاده کنم. خوب تمرین کردن و سالم زندگی کردن در کنار تفکرات حرفه‌ای داشتن باعث می‌شود که در این سطح باقی بمانید. به نظرم بازی کردن به سن و سال ربطی ندارد. شما اگر واقعا می‌خواهید به جایی برسید باید از خیلی لذایذ زندگی بگذرید. البته خیلی راحت می‌توانید هر کاری کنید و از شرایط استفاده لازم را کنید. ولی برای پیشرفت بابد قید خیلی چیز‌ها را بزنید. من از سال ۷۸ تا به امروز نه نوشابه خورده‌ام و نه برنج. برای اینکه وزنم بالا نرود و آمادگی خودم را حفظ کنم اینطوری زندگی کرده‌ام. حالا البته ۴۰ ساله شدم و دیگر آب هم می‌خورم روی وزنم تاثیر می‌گذارد و چربی بدنم اضافه می‌شود. حالا دیگر خیلی چیز‌ها ناخواسته هستند. دیگر میوه هم می‌خورم روی وزنم تاثیر می‌گذارد. شمسایی در پاسخ به اینکه همچنان می‌خواهید به بازی کردن ادامه بدهید؟ پاسخ داد: نمی‌دانم. واقعا هیچ چیزی مشخص نیست. باید ببینم وضعیت پایم چطور می‌شود. اگر بتوانم بمانم که این کار را می‌کنم.

*اپیزود دوم
اول اردیبهشت ماه سال جاری امیر شمسایی در گفتگو با مهر، درباره اینکه آیا وحید شمسایی امسال هم همانند سال گذشته همزمان بازی و مربیگری خواهد کرد یا خیر؟، تاکید کرد: وحید الان در آستانه ۴۰ سالگی است ولی او واقعا دو برابر بازیکنان جوان تمرین می‌کند و جوان‌ها هم جلوی او کم می‌آورند. مربی تیم فوتسال تاسیسات دریایی با بیان اینکه وحید فعلا فیزیوتراپی می‌کند، گفت: او زندگی سالم و حرفه‌ای داشته و به نظرم سن و سال اصلا ملاک مناسبی برای بازی کردن نیست. هرچند فکر می‌کنم امسال، سال آخر بازی وحید باشد که می‌خواهد با قهرمانی در لیگ و آسیا با افتخار بازی کردن را کنار بگذارد.

*بهترین بازیکن آسیا
در حالی بحث خداحافظی وحید شمسایی مطرح می‌شود که وی چندی پیش بازهم بهترین بازیکن فوتسال آسیا شد. ستاره فوتسال ایران که ۴۰ سالگی را رد کرده در گفت‌وگویی کوتاه با ورزش سه، درباره این عنوان گفت: خدا را شکر می‌گویم بابت لطفی که به من داشته و این را باید همین ابتدا بگویم که وحید شمسایی دوست دارد همیشه بهترین باشد. همیشه بهترین جایزه و عناوین را به خود اختصاص دهد و هیچ‌وقت از کسب عنوان بر‌ترین سیر نمی‌شوم. وی ادامه داد: ۴۰ سالگی را پشت سر گذاشته‌ام و هیچ‌وقت برایم سن و سال مطرح نبوده و همیشه دنبال بهترین‌ها بوده‌ام. همین‌جا، جا دارد این عنوان را نیز به خانواده بزرگ تاسیسات دریایی و آقای دکتر منوچهری تبریک بگویم و تبریک ویژه‌ای هم به مردم خوب کشورم که طی این سال‌ها همیشه حامی بزرگی برای من بوده‌اند. شمسایی که از دریافت این عنوان برای ششمین بار خوشنود بود در پایان گفت: تاکنون ۵بار این عنوان را دریافت کرده بودم و ۲ بار در مراسم حاضر بودم و ۳ بار دیگر هم برایم آن را آورده‌اند و اکنون ششمین بار است که کسب کرده‌ام. خوشحالم بابت اعتبار و افتخاری که برای کشورم کسب کردم و آن را تقدیم مردم عزیز کشورم می‌کنم. شمسایی با قدردانی از کادرپزشکی که پیش از مسابقات آسیایی او را تحت مداوا قرار داده بودند گفت: جا دارد اینجا تشکر ویژه‌ای از کادرپزشکی‌ای داشته باشم که تلاش زیادی برای آماده‌سازی من پیش از بازی‌های آسیایی داشتند. من با پی سی ال پاره در مسابقات آسیایی در مسابقات حاضر شدم و دکتر نوروزی و خانم محمدی کمک زیادی کردند تا برای این مسابقات آماده شوم و با تمام وجود زحمت کشیدند و همه این چیز‌ها دست به دست هم دادند تا این عنوان را کسب کنم و جا دارد تشکر ویژه‌ای از آن‌ها کنم.
 
*شمسایی اما یک روز قبل از هفته پایانی مسابقات لیگ بر‌تر فوتسال بازهم از جواب صریح دادن به زمان خداحافظی‌اش امتناع کرد. در مورد خداحافظی‌اش از فوتسال بعد از لیگ بر‌تر گفت: «من حدود ۵۰ روز مصدوم بودم که این مصدومیت از نظر جسمی ضربه شدیدی به من وارد کرد. در حال حاضر تمام تمرکزم را برای بازی گذاشتم و بعد از اتمام مسابقات لیگ تصمیم نهایی را در مورد خداحافظی ‌ام از فوتسال می‌گیرم.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: