سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
فروزان؛ دومین دروازه بان بازداشتی!
فاز تازه ای از جنجال گلرهای لیگ برتر
هنوز قائله سوشا مکانی پایان نیافته که یک دروازه بان دیگر لیگ برتر بازداشت شد. محسن فروزان گلر سابق استقلال روز سه شنبه بازداشت شد تا ماجرای وی سومین حاشیه این روزهای دروازه بانان پس از بازداشت سوشا و رفت و برگشت بیرانوند به نفت  تهران باشد.

*بازداشت حین تمرین
محسن فروزان دروازه‌‌بان فصل پیش استقلال و حال حاضر راه‌آهن به خاطر شکایت فرهاد کاظمی بازداشت شد. فروزان در زمان حضورش در سیاه جامگان مدعی شده بود سرمربی این تیم در رختکن به او فحاشی کرده و این اتفاق باعث اخراجش از این تیم شده است و به همین منظور با شکایت او مواجه شد. فروزان روز سه شنبه در حالی که در تمرین تیمش شرکت بود با حضور ماموران و تفهیم این اتهام بازداشت شد.

*شرح ماوقع از زبان وکیل
حمید کلوانی نوری وکیل فرهاد کاظمی و سیاه جامگان در گفت‌وگو با فارس در خصوص بازداشت محسن فروزان گفت: به استناد ماده ۶۹۷ قانون بازپرسی اسلامی هر کس به وسیله انتشار مطلبی در روزنامه و یا درج مسائلی در جراید که مطالب غیر واقعی را صراحتا به کسی نسبت دهند و نتواند آن‌ها را اثبات کند مجرم خواهد بود. وی ادامه داد: در ماده ۶۹۸ قانون هر کس مطالبی را در جهت تشویش اذهان عمومی به وسیله هر چیزی اعم از روزنامه ها و جراید گرفته تا موارد دیگر مطالبی را مطرح کند جدای از اینکه مقاصد او ضرر مالی و یا معنوی داشته باشد و یا نداشته باشد علاوه بر اعاده حیثیت اقدام او جرم محسوب می‌شود. حال می‌خواهد این موضوع تلویحاً و یا تصریحاً به شخصی نسبت داده باشد. وکیل فرهاد کاظمی خاطرنشان کرد: در ماده ۶۰۷ قانون گذار برای مجرم از یک ماه تا یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق در نظر گرفته شده. همچنین در ماده ۶۹۸ قانون گذار برای مجرم از دو ماه تا دو سال یا ۷۴ ضربه شلاق پیش بینی کرده است. ضمنا در نامه‌ای به شماره ۷ / ۳۸۴۹ مورخ ۶۴/۲۶/۶ اداره حقوقی قوه قضائیه اگر کسی به منظور اضرار به غیر اکاذیبی را به شخصی نسبت دهد آن شخص قابل پیگیری خواهد بود. نوری یادآور شد: با توجه به اینکه محسن فروزان و احسان وجدی مدتی پیش مطالبی را به اضرار فرهاد کاظمی سرمربی سیاه جامگان برخلاف حقیقت نسبت دادند و این موضوع باعث هتک حیثیت شکات شده حیثیت و شخصیت اجتماعی او را لکه دار کرده و در انظار  عمومی باعث شده تا او لطمه ببیند پرونده‌ای بر علیه فروزان و وجدی به خاطر اتهامات، تشویش اذهان عمومی‌، نشر اکاذیب و افترا و توهین در دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شد که پس از رسیدگی به شعبه دوم بازپرسی ارجاع داده شد. وی خاطرنشان کرد: طبق پرونده‌ای به شماره ۹۴۰۱۵۴ به ای مسئله رسیدگی شد که به دلیل عدم حضور این افراد برای رسیدگی حکم جلب سیار آن‌ها صادر شد و به علت اینکه محسن فروزان در دسترس بود او را بازداشت کردیم اما با توجه به اینکه احسان وجدی در دسترس نبود این موضوع امروز عملی نشد. وی خاطرنشان کرد: اگر وجدی تا فردا خود را برای رسیدگی به این پرونده معرفی نکند با توجه به آدرس جدیدی که امروز از او پیدا کردیم از مقام قضایی درخواست خواهیم کرد تا برای صدور نیابت و جهت دستگیری او به کرج بروند.وکیل فرهاد کاظمی یادآور شد: با توجه به اینکه موکلم امشب همراه سیاه جامگان به اردوی ترکیه خواهد رفت او اختیارات کامل را به بنده داده است تا در صورتی که فروزان و وجدی ابراز ندامت و پشیمانی کردند هرگونه مساعدت به جهت همکاری با آن‌ها صورت بگیرد. امیدوارم این افراد با ابراز ندامت و پشیمانی در ادامه فعالیت ورزشی خود موفق‌ ظاهر شوند و مسئله‌ای نباشد.

*از دو گلر دیگر چه خبر؟!
علی رضا بیرانوند که در روزهای اخیر صحبت های زیادی مبنی بر جدایی وی از جمع نفتی ها مطرح شده بود در نهایت به همراه این تیم عازم اردوی ترکیه شد. رحیم ایرانیان، سرپرست نفتی ها با تایید این موضوع عنوان کرد: از مدت های پیش موضوع جدایی بیرانوند از نظر ما تمام شده بود و دیگر لزومی نمی دیدیم که در این باره صحبتی داشته باشیم. به مدت ۱۰ روز در اردوی آنتالیا حضور خواهیم داشت و در آنجا دو دیدار تدارکاتی نیز خواهیم داشت. این اتفاق در حالی افتاد که این بازیکن در روزهای اخیر برای دریافت مطالباتش به محل باشگاه نفت رفت و مذاکراتی را انجام داد، مذاکراتی که در نهایت به جدال لفظی ختم شد. بیرانوند که مهمترین مهره نام برده شده در بازار نقل و انتقالات نیم فصل بود، در مذاکرات خود با نفتی ها در روزهای اخیر دو راه پیش روی آنها گذاشته بود، یکی صدور رضایتنامه وی برای پرسپولیسی ها و دیگر واریز ۵۵ درصد از مبلغ قرارداد وی، اتفاقاتی که گویا هنوز هیچکدام از آنها نیفتاد و البته این دروازه بان در اردوی این تیم شرکت کرد. از طرف دیگر سوشا‌ مکانی‌‌ که به دلیل بازداشت موقت در زندان به سر می برد، با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان اوین آزاد شد. دروازه‌بان پرسپولیس بعد از آن، بر سر تمرین این تیم حاضر شد و بعد از آن برای پاره‌ای از مسائل به باشگاه رفت تا با علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه مذاکره ای داشته باشد. سوشا مکانی پس از خروج از باشگاه پر‌سپولیس در جمع خبرنگاران گفت: «با طاهری جلسه خصوص داشتم و در آینده درباره اینکه چه اتفاقاتی خواهد افتاد صحبت می‌کنم.» او در ادامه درباره اینکه در پر‌سپولیس می‌ماند یا خیر؟ گفت: «بعدا در مورد این مسائل صحبت خواهم کرد.» این دروازه بان پرحاشیه اما اجازه حضور در تمرینات تیم سرخ پوش پایتخت را ندارد! محمود خوردبین سرپرست تیم پرسپولیس درباره وضعیت سوشا مکانی گفت:‌ امیدوارم همه کمک کنند تا فوتبال سوشا مکانی نابود نشود. او دروازه‌بان خوبی است و استعداد خوبی هم دارد. البته فعلا باشگاه اعلام کرده سوشا در تمرین‌ها حاضر نشود تا وضعیتش مشخص شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: