دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
حدی به حقش نرسید
کاپیتان هم پرکشید
عادت به مرده پرستی و اهمیت ندادن به بزرگترها متاسفانه عادت جدیدی است که ما ایرانی ها کم کم بدان خو گرفته ایم. این مساله در ورزش که باید جایگاه معرفت و مردانگی باشد، بازهم متاسفانه، بیشتر دیده می شود. معمولا به پیشکسوتان فوتبال احترامی آنچنانی گذاشته نمی شود و پس از بستری شدن، یا فوت آنان، اهالی جامعه به یادشان می افتند. این بار داستان فوت یکی از بازیکنان خوب سالهای دور فوتبال کشورمان است. رضا احدی بازیکن سالهای دور فوتبال کشورمان روز دوشنبه درگذشت.

*سابقه بازی و بیماری
احدی سابقه بازی در استقلال و ذوب آهن را دارد. وی حدود ۳۰ سال قبل به آلمان رفت و به عنوان لژیونر در ۳ تیم آلمانی بازی کرد که یکی از آن، روت وایس اسن بود. رضا احدی در پانزدهم دی ماه بستری شد. پزشکان عفونت داخلی و عارضه کبد را در بدن وی تشخیص دادند. سطح هوشیاری این بازیکن و مربی خوب فوتبال ایران در روزهای گذشته پایین آمده بود تا اینکه وی به کما رفت. احدی صبح روز دوشنبه دار فانی را وداع گفت.

*وقتی احدی سرمربی استقلال نشد!  
مجید نامجو مطلق هم‌بازی سابق مرحوم رضا احدی در گفت‌وگو با ایسنا با عرض تسلیت این ضایعه به ورزش ایران گفت:« او در شرایطی از دنیا رفت که عده‌ای او را از فوتبال خارج کرده بودند. او در عین حال یکی از فنی‌ترین بازیکنان استقلال بود. افتخار بازی در کنار او را دارم. زمانی که در سال ۶۴ او در آلمان بازی می‌کرد و مقطعی به ایران آمده بود، استقلال شروع خوبی در لیگ نداشت. به همین دلیل احدی به استقلال پیوست و بازی‌های بسیار درخشانی را از خود به نمایش گذاشت و در پایان هم قهرمان لیگ شد. او در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در سال ۸۶ و پس از جایگزینی مرحوم ناصر حجازی احدی و او گزینه پیشنهادی حجازی برای حضور در کادر فنی بود اما هیات مدیره وقت استقلال با این استدلال که آن‌ها سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را هم دارند، هیچ گاه اجازه نشستن احدی بر روی نیمکت این باشگاه را ندادند، گفت:‌ کم و کیف این اتفاق را نمی‌دانم اما در آن سال حجازی پیشنهاد حضور بر روی نیمکت استقلال را به ما داده بود. حال هیات مدیره آن موقع استقلال خیال‌شان راحت باشند و از این پس می‌توانند راحت بخوابند. احدی هیچ وقت نتوانست به نیمکت استقلال برسد» به زعم بزرگان، کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال رضا احدی از جمله مربیان کار بلدی بود که به حقش نرسید. آنچه در ادامه آمده است گوشه ای از پیام تسلیت ها و اظهار نظر بازیکنان سالهای دور و نزدیک فوتبال ایران به یک دوست، هم بازی، مربی و کاپیتان است.

*علی دایی
علی دایی در پیامی اعلام کرد: رضا احدی را هم در بانک تجارت و هم در پرسپولیس می‌دیدم. روزهایی که متانت او کلاس درسی برای همه ما بود. افسوس که او خیلی زود رخت سفید سفر برتن کرد و ما را در غم فقدانش عزادار نمود. کوچ ابدی این چهره محجوب و دوست داشتنی را به خانواده‌اش، همه بازماندگان، هواداران استقلال و جامعه فوتبال و ورزش تسلیت می‌گویم.

*آندو
آندرانیک تیموریان در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به درگذشت رضا احدی اظهار کرد: واقعا از اتفاقی که افتاد متاسفم. من در باشگاه عقاب این افتخار را داشتم که زیر نظر مرحوم احدی کار کنم.

*خسرو حیدری
خسرو حیدری در پی درگذشت رضا احدی در اینستاگرام خود نوشت: یکی از گل‌های فوتبال از بین ما رفت. آقا رضا مربی من، آندو، مجتبی جباری و وحید طالب‌لو بود و برای ما خیلی زحمت کشید تا به اینجا برسیم. روحت شاد آقا رضا.

* روت وایس اسن
باشگاه روت وایس اسن در پیام خود درگذشت این چهره نامی را به اعضای خانواده وی تسلیت گفت. در پیام این باشگاه که توسط پروفسور دکتر میشاییل ولینگ، مدیر عامل تیم آلمانی نوشته شده، آمده است: روت وایس اسن در کنار خانواده و همه وابستگان رضا نداف احدی سوگوار است. او همانگونه به عنوان فوتبالیست در میدان مسابقه همیشه عمل می‌کرد، تا آخرین لحظه جنگید.

*حسن روشن
حسن روشن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص درگذشت رضا احدی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران گفت:احدی از لحاظ فنی و اخلاقی یکی از اسطوره‌های باشگاه استقلال بود و من از خبر ناگهانی فوت وی بسیار متاثر هستم. وی افزود: آن مرحوم با آن سابقه درخشان در دوران بازیگری خود به دلیل نامهربانی برخی افراد بهای لازم را ندید و به حق واقعی خود در فوتبال ما دست نیافت. وی ادامه داد: منزوی شدن پیشکسوتان نامدار فوتبال و مرگ آنها در سکوت در ایران عادی شده است اما به طور حتم برای تشییع پیکر وی شاهد حضور پرشمار افرادی هستیم که تنها برای خودنمایی به زیر تابوت احدی می روند، آنها باید از درگذشت امثال احدی درس بگیرند اما همچنان به رفتار زشت خود ادامه می‌دهند. فعالیت برخی افراد ناپاک امثال رضا احدی را دلزده و از فوتبال دور کرد.

*قلعه نویی
امیر قلعه‌نویی سرمربی تراکتورسازی گفت : خبر فوت آقای احدی را الان شنیدم و واقعا غمگین هستم. رضا یک فوتبالیست درجه یک و یک چهره محبوب در استقلال بود که طرفداران این تیم هرگز بازیهایش را از یاد نمی‌برند. من به سهم خودم درگذشت ایشان را تسلیت می‌گویم و برای خانواده‌اش آرزوی صبر می‌کنم.

*پرویز مظلومی
پرویز مظلومی سرمربی استقلال ضمن ابراز ناراحتی بابت فوت احدی عقیده دارد :جامعه فوتبال باید بیش از این‌ها به احدی بها می‌داد. من از دوران بازیگری رضا احدی در استقلال خاطرات خوبی دارم. ما در مسابقات زیادی و مهمی کنار هم‌بازی کردیم و شکل بازی و البته اخلاق او، وی را در زمره بهترین‌ها قرار می‌داد. روزی که من برای ملاقات با مرحوم احدی به بیمارستان رفتم فکر نمی‌کردم بیماری او چنین شدتی داشته باشد و از این بابت ناراحت هستم، حالا هم خبر فوتش را شنیدم که بیش‌ازپیش من را ناراحت کرد.به نظر من مسئولان ورزش باید مسئولان ورزش قدر احدی را که پیشکسوت موجب و بی‌سروصدا بود را بیشتر می‌دانستند.

* احمد رضا عابدزاده
احمد رضا عابدزاده که یکشنبه شب  به ایران برگشت بر بالین احدی حاضر شد. وی بعد از شنیدن خبر در گذشت رضا احدی گفت:  نمی توانم باور کنم او را از دست داده ایم واقعا زود بود.

*پنجعلی
محمدپنجعلی با ابراز تاسف از فوت رضا احدی در این بازه می گوید: آقا رضا از بهترین بازیکنان استقلال در دهه ۷۱ بود و تماشاگران زیادی برای دیدن بازی او به ورزشگاه می آمدند.متاسفانه فوتبالیست ها بعد از دوران قهرمانی شرایط متفاوتی پیدا می کنندکه درباره رضا احدی هم صدق می کرد. احدی در فوتبال ایران به حقش نرسید و فوت او را به جامعه فوتبال تسلیت می گوییم.

*فرکی
حسن فرکی گفت: آقا رضا یک فوتبالیست خوب و خاکی از بچه های جنوب شهر تهران بود که سالها مربی تیم های پایه بود. او در دوران فوتبالش بازیکن بی نظیری بود و من  از شنیدن خبر فوت او ناراحت شدم واین مصیبت را به جامعه فوتبال تسلیت می گویم.

*درخشان
حمید درخشان گفت: متاسفم که رضا احدی دیگر تاب مبارزه با بیماری سرطان را نداشت. فوت او قطعا جامعه فوتبال ایران را عزادار کرده است، احدی قطعا یکی از بهترین بازیکنان استقلال در دهه ۷۱ است، تیمی که پرستاره و رویایی بود و ما نبردهای زیادی با هم داشتیم. من از ار در تیم ملی خاطرات خیلی خوبی دارم و خیلی زود بود او را از دست می دهیم. برای خانواده اش آرزوی صبر می کنم.
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: