پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
از ظریف خواستم حرف «آقا» زمین نماند
صبح امروز مراسم تقدیر از افتخارآفرینان هسته‌ای در سالن اجلاس برگزار شد. در این مراسم رییس جمهور به پاس قدردانی از زحمات وزیر خارجه در جریان تصویب برجام، به ظریف نشان لیاقت و مدیریت و به علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی  و سردار حسین دهقان وزیر دفاع نشان درجه یک شجاعت تقدیم کرد. روحانی در سخنان خود در این مراسم به تلاش های انجام شده در ۳۰ ماه مذاکرات اشاره کرد و تاکید کرد اگر رهبری نبود دستاوردهای امروز برجام نیز نبود. رئیس جمهور همچنین از اظهارات برخی بدبینان و بدخواهان انتقاد کرد که به دروغ می گویند بعد از برجام کالای خارجی جایگزین تولید داخلی خواهد شد.

دنیا درحال مذاکره برای حمله به ایران بود
روحانی در این سخنان با بیان اینکه این ملت هیچ‌گاه برابر قدرت‌های بزرگ نترسید و سر فرود نیاورد، یادآور شد: به‌‌ همان نسبت که تصمیم‌گیری عملیات ولفجر ۸ سخت بود. شب مذاکرات ژنو هم سخت بود، اما راه را گم نکردیم. وی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر رهبری نبود، دستاوری که امروز می‌بینیم وجود نداشت تاکید کرد: نه من فراموش می‌کنم و نه آقای ظریف که از او خواستم، حرف آقا زمین نماند و آقای ظریف با شهامت و کاردانی این کار را انجام داد.رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه ‌ کاردانی کاردانان در کنار مسائل دیگر تاثیرگذار بود، گفت: ‌ مردی -ظریف- مسئولیت مذاکرات را داشت که مانند او با این همه دانش و تجربه و خلوص نبود و در طول این مدت از او هیچ ناخالصی ندیدم. چقدر جلساتی که با آقای ظریف، با آقای عراقچی و تخت‌روانچی در روزهای سخت برگزار کردیم و من همه‌جا شهامت و خلوص دیدم. رییس‌ جمهوری با قدردانی از سایر تیم هایی که در کنار تیم مذاکره کننده تلاش کردند خاطرنشان کرد: اگر طی ۳۰ ماه مذاکرات هسته‌ای، ستاد اقتصادی دولت قادر نبود تورم را مهار کرده و رشد منفی ۸/۶ را به مثبت ۳ برساند و آرامش را بر بازار حاکم کند، بدون شک در مذاکرات موفق نبودیم.روحانی با بیان اینکه دلیل موفقیت برجام تنها یک کلمه است و آن این است که دنیا راه تحقیر و تحریم را کنار گذاشته و راه تکریم و تجلیل از ملت ایران را برگزیده است، گفت: دنیا فهمیده است که در برابر ملت ایران راه دیگری وجود ندارد گرچه حتی به دنبال آن بودند که جنگ را بر ما تحمیل کنند و رییس جمهور فرانسه چنین مطرح کرد که در سال ۲۰۱۲ سران قدرت‌های بزرگ در حال مشورت برای ساعت و روز حمله به ایران بودند اما امروز همه آنها برای حضور و مشارکت در کنار ملت ایران با یکدیگر مذاکره می‌کنند.

به دروغ می‌گویند برجام یعنی ورود کالای خارجی
روحانی خاطرنشان کرد: بر خلاف آنچه که برخی به دروغ  اعلام می‌کنند آنچه بعد از برجام برای ملت ایران خواهیم گرفت کالای خارجی به جای ساخت داخلی است،  ما به دنبال سرمایه، فناوری جدید و مشارکت برای تصاحب بازارهای مشترک هستیم. اینها به مردم دروغ نگویند.رییس‌ جمهوری با تأکید بر این که دولت به دنبال نوسازی خطوط ارتباطی و بویژه ناوگان هوایی است، اظهار داشت: نخواهیم گذاشت مردم ایران بر هواپیماهای فرسوده سوار و تحقیر شوند. ما به دنبال نوسازی ناوگان هوایی و تأمین قطارهای پرسرعت و مدرن برای رفاه، آسایش و سلامت ملت ایران هستیم و اینها همه هنوز از نتایج سحر است و بدبینان و بدخواهان هر چه می‌خواهند بگویند.رییس‌ جمهوری خاطرنشان کرد: آیا افتخار نمی‌کنیم به این که رییس جمهور آمریکا که به ظاهر بالاترین قدرت اقتصادی و نظامی دنیا را برعهده دارد در برابر فتوای رهبر معظم انقلاب سر فرود آورده و می‌گوید به صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران به خاطر فتوای تاریخی رهبر ایران اعتماد دارم؟ رییس شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: آیا اثبات دروغگویی صهیونیست‌ها و آمریکا نسبت به برنامه هسته‌ای ایران و لغو قطعنامه‌های ظالمانه برای ما افتخار نیست؟

رییس‌ جمهوری در پایان با اشاره به اینکه برجام  نه تعلق به دولت یازدهم دارد و نه به یک جناح و حزب خاصی تعلق دارد بلکه از افتخارات ملی است، گفت: دستاورد هسته‌ای حاصل تلاش همه دولت‌های آقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی و احمدی نژاد است که هر یک به سهم خود تلاش کردند و به دنبال خلق افتخار برای این ملت بودند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: