جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۸ فوریه ۲۰۱۶راشا تودی- بلوف سعودی‌ها و احتمال شعله‌ورتر شدن جنگ

موضع‌گیری جدید عربستان سعودی درباره اعزام نیروی نظامی به سوریه، یک «بلوف» است که در عین حال، می‌تواند سبب شعله‌ور شدن جنگ جهانی سوم شود. در حقیقت، این نخستین بار نیست که سعودی‌ها تهدید می‌کنند به سوریه نیروی نظامی اعزام خواهند کرد. به عنوان مثال، در ماه دسامبر و زمانی که ریاض تشکیل یک ائتلاف به اصطلاح ضدتروریستی متشکل از ۳۴ کشور را اعلام کرد، سعودی‌ها اعلام نمودند، این ائتلاف حق حمله به هر کشوری که به عنوان یک تهدید تروریستی در نظر گرفته شود را برای خود محفظ می‌داند. عامل دیگر در این زمینه، ناراضی بودن عربستان از مواضع آمریکا در قبال سوریه است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۸ فوریه ۲۰۱۶ای بی سی نیوز- دفاع ترامپ از شکنجه‌های قرون وسطایی!

ونالد ترامپ، نامزد جنجالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه، روز یکشنبه گفت که برای مقابله با تهدیدهایی مانند تهدید داعش، شکنجه‌های قرون وسطایی را باز می‌گرداند. ترامپ در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «ای بی‌سی نیوز» مدعی شد که سر بریده شدن مسیحیان در خاورمیانه، نشان دهنده لزوم کاربرد شیوه‌های بازجویی شدید‌تر در مورد مظنونان گروههای تندرو است. ترامپ گفته: «ما در شرایطی مانند قرون وسطی زندگی می‌کنیم و اگر تصمیم بر عهده من باشد، قطعاً شکنجه‌هایی مانند "حس غرق شدگی" را باز می‌گردانم و اگر لازم باشد، شکنجه‌هایی شدید‌تر از آن را نیز بازمی‌گردانم».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۸ فوریه ۲۰۱۶وال استریت ژورنال- ارسال نخستین محموله نفتی «پسابرجام» ایران به اروپا

مقام‌های شرکت کشتیرانی گلنگور سوییس گفتند، یک نفتکش تحت اجاره این شرکت، به عنوان نخستین شرکت غربی، جمعه شب یک محموله فرآورده نفتی ایران را برای تحویل به مشتریان بارگیری کرده است. یک تانکر تحت اجاره شرکت گلنکور ۸۰ هزار تن نفت کوره ایران را در پایانه صدور فرآورده‌های نفتی بندر ماهشهر بارگیری و عازم امارات متحده عربی شد. شرکت گلنکور از اظهارنظر درباره جزئیات این خبر خودداری کرد. پیش از این، بسیاری از شرکت‌های مالک کشتی‌های نفتکش به علت نگرانی از رفتارهای ناگهانی آمریکا و نیز نظام معاملاتی با دلار، با شرکت‌ها، نهاد‌ها و مؤسسات ایرانی، درباره بارگیری و حمل نفت ایران مردد بوده‌اند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۸ فوریه ۲۰۱۶السومریه نیوز- جنایت جدید داعش در رمادی

فرمانده عملیات الانبار از جنایت جدید گروه تروریستی داعش در به قتل رساندن شمار زیادی از شهروندان عراقی در شهر رمادی مرکز استان غربی الانبار خبر داد. سرلشگر ستاد «اسماعیل المحلاوی» فرمانده عملیات الانبار روز یکشنبه گفت عناصر داعش شماری غیرنظامی از جمله تعدادی زن و کودک را در منطقه «جوبیه» در شرق رمادی با شلیک گلوله به قتل رساندند. به گفته المحلاوی، «این شهروندان درپی تلاش برای نجات از دست عناصر داعش و به بهانه همکاری نکردن با این گروه به قتل رسیدند». نیروهای امنیتی عراق توانستند منطقه «السجاریه» در شرق رمادی را از اشغال داعش خارج کرده و تحت کنترل خود درآورند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: