دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛
مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا از سه شنبه شب با برگزاری دو دیدار پیگیری می شود که در مهم ترین دیدار، چلسی در زمین پاریسن ژرمن به میدان می رود. چلسی روز شنبه موفق شد با نتیجه ۵ بر یک نیوکاسل را در رقابتهای لیگ برتر شکست دهد و رکورد شکست ناپذیری خود را به ۱۲ بازی برساند.

از آن سو پاریسن ژرمن هم در ۳۹ بازی گدشته فقط یک بار متحمل شکست شده است.

این دو تیم برای سومین بار است که در سال های اخیر در این مرحله با هم رو به رو می شوند. در دو مرحله گذشته یک بار چلسی به یک چهارم نهایی راه یافته و یک بار پاریسن ژرمن.

گاس هیدینک در خصوص این بازی اظهار کرد: پاریسن ژرمن نسبت به تیم ما استراحت بیشتری داشته و ما باید این موضوع را در نظر بگیریم که وقنی شما در جایی مثل لیگ برتر بازی می کنید فقط یک روز باید به ریکاوری اختصاص پیدا کند . اما ما باید برای این بازی آماده می شدیم. با این حال باید برویم آنجا و با اعتماد به نفس بازی کنیم.

تیم پاریسن ژرمن روز شنبه در بازی با لیل به تساوی بدون گل رسید. لورن بلان برخی از چهره های مطرح تیم از جمله زلاتان ابراهیموویچ و تیاگو سیلوا را در این دیدار به خدمت نداشت.

بلان در خصوص این دیدار گفت: البته دیدار با چلسی خیلی مهم است اما باید دیدار برگشت را هم در نظر بگیریم. ما همچنین باید به فکر پایان فصل خودمان هم باشیم که می تواند جذاب باشد.

این مربی فرانسوی بازی دادن به مارکو وراتی که به تازگی از ناحیه عضله ران بهبود یافته را ریسک می داند.

چلسی هم به احتمال فراوان برای این بازی، جان تری را به خدمت نخواهد داشت ضمن اینکه پیش از این «کرت زوما» را هم از دست داده است.

نکات مهم:

- پاریسن ژرمن از شش بازی گذشته مقابل چلسی فقط یک بار برنده شده است. سه بار این دو تیم مساوی کرده اند و دو بار هم چلسی برده است.

- پاریسن ژرمن در پنج بازی گذشته خود در لیگ قهرمانان رنگ پیروزی را ندیده است.

- پاریسن ژرمن در این فصل از رقابتها به همراه رئال مادرید و یوونتوس تنها تیم هایی هستند که در دیدارهای خانگی لیگ قهرمانان گلی دریافت نکرده اند.

- زلانان در ۳۶ بازی مرحله حذفی لیگ قهرمانان هفت گل به ثمر رسانده  است. این مهاجم سوئدی در ۷۹ بازی مرحله گروهی ۳۸ بار گلزنی کرده است.

- دیه گو کاستا در ۱۴ بازی گذشته رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا فقط یک بار گلزنی کرده است.

دیگر بازی فرداشب بین تیم های بنفیکا و زنیت سنت پترزبورگ برگزار خواهد شد. بنفیکا می داند که در بازی برگشت در روسیه کار دشواری پیش رو خواهد داشت برای همین می خواهد در لیسبون بهترین نتیجه را کسب کند. زنیت پنج بازی نخست خود در مرحله گروهی را با پیروزی پشت سر گذاشته و از قدرت بالایی برخوردار است.

ویلاش بوآش، سرمربی زنیت، در خصوص این بازی گفت: همه هدف ما این است که بازی را به ورزشگاه پتروفسکی بکشانیم. بازی در روسیه به دلیل شرایط آب و هوایی همواره تیم های حاضر در آنجا را آزار می دهد.

آخرین باری که این دو تیم با هم بازی کرده اند، به فصل ۱۲-۲۰۱۱ بازمی گردد که بنفیکا در مجموع دو دیدار با نتیجه ۴ بر ۳ برنده شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: