جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
حاشیه‌های ادامه‌دار حملات سرمربی تیم ملی به ایفمارک
در روزهای گذشته فوتبال پرحاشیه ایران با حواشی جدیدی مواجه شده است. کارلوس کی روش از استعفای خود به تاریخ اردیبهشت ماه سال آینده خبرداد و البته سراغ ایفمارک نیز رفت و ادعایی در خصوص ساختمان نیمه کاره این مرکز داشت. ادعاهایی که پاسخ هایی به همراه داشت در این بین سهم هومن افاضلی و همسرش بیشتر از دیگران بود.

پاسخ خانوادگی به اتهامات کی روش

*سخنان کی روش
كارلوس كي‌روش روز جمعه و پس از تماشاي ديدار پرسپوليس و فولاد در جمع خبرنگاران گفت: راجع به صحبت‌هاي هراتيان هيچ صحبتي ندارم چه‌كسي است كه بخواهد مرا دعوت كند بنده بايد او را دعوت كنم. ما تلاش كرديم كه اين مركز به وجودآيد. سرمربي تيم ملي اما روز شنبه صحبت‌هاي روز جمعه اش را تكميل كرد. وي بازهم زحمات دكترهراتيان و همكارانش را در ساخت مركز پزشكي مورد تاييد فيفا زير سوال برد و گفت: مطلب ديگري كه بايد بگويم اين است كه همه ورزشكاران، مهندسان و متخصصان مي‌دانند ۴ سال پيش تمامي طراحي ما براي ساخت مراكز تخصصي در آكادمي فوتبال ايران انجام شد و همه كشورها چنين مراكزي را دارند و براي پيشرفت بازيكنان از آن استفاده مي‌كنند. من و دستيارانم بسيار سخت كار كرديم. مقدمات اوليه براي شروع اين مركز را انجام داديم. اين ساختمان يك ميراثي بود كه مي‌خواستند براي فوتبال ايران باقي بگذارم و مي‌خواستم مانند بچه خودم آن را پرورش دهم. كي‌روش ادامه داد: خانم پزشكي آمد و دخالت كرد. در واقع سوءاستفاده كرد. وقتي او را ديدم به او گفتم اين كار را انجام ندهيد. اين مركز از نظر عملكردي براي آينده فوتبال ايران بسيار حساس است اما متأسفانه به نظر مي‌رسد ميراث‌هايي كه مي‌خواستند به جا بگذارند به خاطر منافع پزشكي آنها از بين مي‌رود. وي ادامه داد: يكسري از بزرگان فوتبال ايران مثل علي كريمي، افشين پيرواني و جواد نكونام شاهد ساخت مركز پزشكي بودند كه مي‌خواستم ميراثي از خودم به جاي بگذارم اما اين اتفاق نيفتاد. با اين همه حرفم را تكرار مي‌كنم كه تصميم نهايي را در همه امور علي كفاشيان مي‌گيرد و حق اوست كه تصميم بگيرد و من مشكلي با اين مساله ندارم اما تنها مشكلي كه دارم اين است كه برخي افراد صحبت‌هاي خلاف واقع را مطرح مي‌كنند وگرنه بايد بگويم كه من با صلح و صفا به ايران آمدم و با صلح و صفا هم در ايران باقي مي‌مانم.

*پاسخ مدير ايفمارك
دكتر زهره هراتيان در گفت‌وگو با تسنيم درباره حاشيه‌هاي اخير كه درباره مركز تخصصي پزشكي بين‌المللي (ايفمارك) به وجود آمده و اينكه كي‌روش گفته مركز تخصصي تيم ملي را تجارتخانه كرده‌اند، گفت: مديريت مركز پزشكي و بازتواني فوتبال سال گذشته به دستور آقاي كفاشيان به من داده شد و با همه سختي‌هايي كه بود توانستيم مجوز آن را از فيفا بگيريم. تلاش براي دريافت اين مجوز به مدت ۱۰ روز و شبانه‌روزي با تلاش نيروهاي جوان و باهوش صورت گرفت و با لابي‌هايي كه با كميته پزشكي فيفا كرديم، توانستيم مجوز احداث اين مركز را بگيريم. اين در حالي بود كه روسيه هم به عنوان ميزبان جام جهاني ۲۰۱۸ همزمان با ما مي‌خواست اين مجوز را بگيرد، اما موفق نشد. وي ادامه داد: ترجيح مي‌دهم قضاوت را به مردم بسپارم. آيا اين مركز با اين شرايط كه هنوز هم به بهره‌برداري نرسيده، تجارتخانه است؟ مركزي كه نياز به كمك همه دارد تا ساخته شود، تجارتخانه است؟ اين تنها مركز پزشكي فيفاست كه در آسياي مركزي وجود دارد و حتي روسيه هم نتوانست مجوز آن را بگيرد. به جاي اينكه براي تكميل آن كمك كنيم، با بداخلاقي به اين مساله پرداخته مي‌شود و اين شايسته كشور ما نيست. رئيس ايفمارك ايران با بيان اينكه لحن سرمربي تيم ملي در قبال يك خانم خوب نبوده، خاطرنشان كرد: كي‌روش به يك مركز پزشكي احتياج داشت تا انتظاراتش برآورده شود. او سه سال پيش نقشه اين مركز را آورد، اما شرايط فدراسيون به جايي رسيد كه از من خواسته شد علاوه بر برآورده كردن خواسته‌هاي كي‌روش، خدمات ديگري را هم به ديگر تيم‌هاي ملي بدهيم. من هم مثل يك سرباز دستور مافوقم را اجرا كردم. توانستيم اين مجوز را از فيفا گرفته و يكسري تعهدات هم به آنها داديم كه اين تعهدات حتماً بايد عملي مي‌شد. به اين دليل كه فيفا اسپانسر اين مركز خواهد شد و ما مجبور بوديم طبق تعهد اين مركز را براي تمام رده‌هاي فوتبال در اختيارشان بگذاريم. ما آمادگي اين را داريم كه در آينده از ايده‌هاي كي‌روش در اين مركز استفاده كنيم. هراتيان در واكنش به اين مساله كه كي‌روش جملات تندي عليه او به كار برده و گفته «هراتيان چه كسي است كه من را به اين مركز دعوت كند و من بايد او را دعوت كنم»، اظهار داشت: مقابل صحبت‌هاي كي‌روش مانند دكتر ظريف عمل مي‌كنم. پاسخ من به آقاي كي‌روش احترام است و به سرمربي تيم ملي كشورم احترام مي‌گذارم. من از آقاي ظريف يك جمله ياد گرفته‌ام كه بهترين دستاورد، تعامل است. دوست دارم يك روز با كي‌روش در اين مركز قدم بزنم و ايفمارك را به او نشان بدهم تا سرمربي باتجربه تيم ملي به من بگويد چه كار اشتباهي جز اجراي دستور فدراسيون انجام داده‌ام. حتي گفته شده بود كه ما از اين مركز سوءاستفاده كرده‌ايم، اما پولي در اختيار ما قرار نگرفته كه بخواهيم سوءاستفاده كنيم. فيفا به ما پولي نمي‌دهد، بلكه تجهيزات مي‌دهد و اصلاً ما يا فدراسيون فوتبال نمي‌توانيم سوءاستفاده‌اي داشته باشيم.

*عذرخواهی افاضلی
هومن افاضلی سرمربی سابق تیم ملی امید و دستیار علی دایی در تیم ملی کشورمان اما در یکی از گروه های تلگرامی پاسخ سرمربی تیم ملی کشورمان را داد. افاضلی در این گروه تلگرامی نوشت: «من از همه اهالی فوتبال این مملکت به خاطر معرفی کردن کروش به فدراسیون فوتبال و کمک به اومدنش به ایران عذرخواهی می کنم. کروش به عنوان مربی سابقه بزرگی دارد هرچند در کشور ما نتایجش متوسط بوده، ولی به عنوان یک فرد او یک آدم کوچک، گستاخ و یک صفر به تمام معناست. در تمام مدت حضورش در این مملکت جز بی احترامی به آدم های مختلف و توهین به افراد ، رفتار دیگری از او ندیدم. من از همه مردم ایران و اهالی فوتبال عذرخواهی می کنم.»

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: