دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
حرف‌های تند مایلی‌کهن علیه کی‌روش کار دستش داد
محمد مایلی کهن در سالهای گذشته بیشتر با بیانیه ها و مصاحبه های جنجالی اش مطرح شده است. بازیکن و سرمربی سابق تیم ملی که علیه کی روش و طرفداران او نطق های تندی دارد. وی البته این بار  از طرف فدراسیون مورد تهدید قرار گرفت؛ تهدید به شکایت!

کار فدراسیون و مایلی‌کهن به شکاست کشید
*اختلافات
اولین اختلاف مایلی کهن با علی پروین بود؛ هم بازی سابقش در پرسپولیس که البته سابقه همکاری و نشستن روی نیمکت مربیگری تیم سرخ پوش پایتخت را داشت. به اعتقاد مایلی کهن جاده دوستی با علی پروین یک طرفه است هر چند وی بعدها با پروین آشتی کرد و ظاهرا رابطه خوبی با هم دارند. در فروردین ۱۳۸۸ و پس از اخراج علی دایی از سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال، علی کفاشیان با تشخیص کمیته فنی فدراسیون فوتبال محمد مایلی کهن را به عنون سرمربی تیم ملی انتخاب کرد. در آن زمان مایلی کهن هدایت سایپا را نیز عهده داشت. حواشی ایجاد شده روی سکوهای ورزشگاه آزادی در دیدار هفته ۳۳ لیگ هشتم بین تیم‌های استقلال تهران و سایپا و فحاشی علیه سرمربی سایپا باعث شد وی پس از پایان این دیدار در بیانیه‌ای جنجالی از قلعه‌نویی به عنوان عامل اصلی تحریک تماشاگران نام برد و وی را به القابی همچون گروهبان قندلی، شعبان بی‌مخ، نوچه‌پرور، کوتوله، عوام فریب و ... خطاب کرد.  این بیانیه البته باعث کنار رفتن مایلی کهن از هدایت تیم ملی نیز شد. اما  بیشترین درگیری را می توان گفت علی دایی و مایلی کهن با هم داشتند. مربی پوپولیست فوتبال ایران انواع و اقسام لقب ها را نثار شاگرد سابقش کرد اما آقای گل فوتبال جهان نیز کوتاه بیا نبود و درگیری را ادامه داد تا آنجا که کار به بازداشت مایلی کهن رسید و وی چند روزی را میهمان اوین بود! پس از رضایت علی دایی، مایلی کهن آزاد شد. وی چندی بعد در بیمارستان بستری شد و علی دایی با حضور در بیمارستان با مایلی کهن آشتی کرد.   مایلی کهن اما در این سالها با کی روش و طرفدارانش خصوصا عادل فردوسی پور بحث های زیادی داشته و حتی مجری و تهیه کننده برنامه ۹۰ را کی روش پور نامیده است.
*
مصاحبه های مایلی کهن علیه تیم ملی بزرگسالان چند ماه قبل کار دستش داد. کی روش در جلسه با کفاشیان گفته بود چرا مایلی کهن باید از او اینقدر انتقاد کند و چرا یکی مثل طباطبایی(دستیار خاکپور) درباره حضور مهدی رحمتی در تیم ملی اظهار نظر کند؟ کی روش تاکید داشت که اگر او ممنوع المصاحبه شده، آنها هم نباید اجازه مصاحبه علیه تیم ملی و شخص او را داشته باشند. سرانجام آخرین مصاحبه مایلی کهن باعث شد تا کفاشیان و کاشانی در فدراسیون تشکیل جلسه دهند و اعضای کادر فنی تیم امید ممنوع المصاحبه شوند. در این جلسه کفاشیان ضمن ابراز نارضایتی از صحبت‌های مایلی‌کهن و ایجاد فضاسازی و حواشی پس از آن عنوان کرد که چنین صحبت‌هایی عامل خدشه‌دار شدن وحدت تیم‌های ملی و ناراحتی برخی ارکان فدراسیون فو‌تبا‌ل شده است. اما بعد از این مساله هم باز سرمربی سابق تیم ملی دست بردار نبود و به کار خود ادامه می داد.

*تمجید از مربیان سالهای دور

از مایلی کهن پرسیده شد در شرایط فعلی مربی خارجی خوب در فوتبال ایران هستند، خاطرنشان کرد: مربی خارجی خوب در ایران بوده اند. شاید بحث هایی را الان مطرح کنیم خوب نباشد. من دست رایکوف و راجرز را می بوسم. اما بعدا مربیانی که بعنوان خارجی آمده اند اکثرا نه تنها به ما چیزی اضافه نکرده اند که کم هم کرده اند. تیم ملی امید کشورمان با شکست مقابل ژاپن از گردونه مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ کنار رفت. برخلاف خاکپور که مسئولیت این شکست را بر عهده گرفت محمد مایلی کهن اظهارات عجیبی داشت. محمد مایلی کهن در واکنش به انتقاداتی که از حذف تیم امید ایران و شکست مقابل ژاپن مطرح شده است، اظهار کرد: بازیکنان ما در مجموع خوب کار کردند.  ما در ۹۰ دقیقه بازی مقابل ژاپن بر بازی حاکم بودیم و شانس‌های متعددی هم داشتیم که متاسفانه گل نشد. در وقتهای اضافه یک مقدار بازیکنان ما تحلیل رفتند و بازی را واگذار کردیم. در مجموع یکسری جوان شایسته به فوتبال کشور اضافه شدند. یادمان باشد این بازیکنان قبل از حضور در تیم امید شناخته شده نبودند و اکثرا در باشگاه‌هایشان هم بازی  نمی کردند! وی در پاسخ به این سئوال که «پس دلیل ناکامی تیم امید چه بوده است؟» گفت: ببخشید دلیل ناکامی استرالیا و عربستان و تایلند چه بوده که حتی به مرحله حذفی نرسیدند؟ ما برای تیم امید چقدر هزینه کردیم و دیگر تیم ها چقدر هزینه کردند. باید بروید دنبال این مسایل و آن را بررسی کنید.

*شکایت فدراسیون فوتبال
امیرحسین حسینی در واکنش به اظهارات اخیر محمد مایلی‌کهن علیه کارلوس کی‌روش، گفت: در مدت اخیر و بعد از رقابت‌های انتخابی المپیک صحبت‌هایی از قول محمد مایلی‌کهن در خصوص تیم ملی انجام شد که پاسخی به آنها ندادیم، اما او حرف‌هایی علیه کارلوس کی‌روش و تیم ملی زده است که رنگ و بوی دیگری را می‌دهد و برخی موضوعات مطرح شده حالت تهمت و افترا به سرمربی تیم ملی دارد.  وی ادامه داد: در فدراسیون فوتبال مرزبندی‌ها مشخص است و  سرمربی تیم ملی زیر مجموعه فدراسیون قرار دارد و  به مانند افراد دیگری که زیر مجموعه ما هستند، از حمایت‌مان برخوردارند.  از آن مهمتر سرمربی تیم ملی نیاز به آرامش و تمرکز دارد تا برنامه‌های خود را پیش ببرد و صحبت‌هایی که هر روز علیه وی مطرح می‌شود این آرامش و تمرکز را از وی و تیمش می‌گیرد. مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: مایلی‌کهن در گفت‌وگوی اخیر خود عنوان کرده است که «بعضی‌ها گستاخانه و طلبکارانه صحبت می‌کنند و پول ما در حلقوم این آقایان می‌رود.  برگزاری اردوی تیم ملی در آفریقا برای کی‌روش منافع شخصی داشت. کی‌روش خانواده خود را با هزینه فدراسیون به جام جهانی برد.»  آیا او برای این صحبت‌های خود مدرک دارد؟ مطرح کردن این حرف‌ها باید با سند و مدرک باشد و اگر غیر از این باشد از لحاظ حقوقی مورد پیگیری قرار می‌گیرد. حسینی در این مورد خاطرنشان کرد: قبلاً هم گفته‌ام بسیاری از حرف‌های مایلی‌کهن از سر دلسوزی است، اما برخی مواقع الفاظ نادرست به کار می‌برد که این طور صحبت‌ها برای جوانانی که با این فوتبال سر و کار دارند جنبه مثبتی ندارد و برداشت‌های نادرستی از آنها می‌شود. مایلی‌کهن می‌تواند به مانند خیلی از پیشکسوتان تیم ملی و سرمربی آن را نقد کند، اما نه اینکه در صحبت‌های او تخریب و افترا دیده شود. مایلی‌کهن اگر به فکر فوتبال نیست حداقل به فکر سلامتی خود و خانواده‌‌اش باشد. او نیاز به آرامش دارد نه اینکه هر روز علیه تیم ملی صحبت کند. وی با بیان اینکه فدراسیون بر خلاف میل باطنی خود مجبور است به صحبت‌های اخیر مایلی‌کهن واکنش نشان دهد، یادآور شد: با تمام احترامی که برای مایلی‌کهن قائل هستیم مجبوریم از طریق قانونی صحبت‌های اخیر وی را پیگیری کنیم، چرا که این صحبت‌ها جنبه تهمت و افترا دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: