شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
در آستانه MWC
آنچه در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ باید انتظار آن را داشته باشید
کنگره جهانی موبایل یا همان Mobile World Congress (MWC) یکی از مهمترین رویداد های مهم دنیای تکنولوژی است که به شکل سالانه در بارسلونا-اسپانیا برگزار میشود. این مراسم با شرکت بیش از ۲ هزار کمپانی مختلف از سراسر دنیا و همچنینی بیش از ۱۰۰ هزار بازدید کننده در فوریه هر سال برگزار میشود. هرچند به شکل سنتی این مراسم بیش از همه مربوط به دنیای موبایل و تکنولوژی های این حوزه است، اما در سال جاری تکنولوژی های جدید دیگر نظیر تکنولوژی های پوششی، واقعیت مجازی و سایر حوزه های مربوط به IoT یا اینترنت اشیا نیز پای خود را به این مراسم باز کرده اند.

این در حالی است که در سال جاری قرار است برخی دیگر از حوزه ها نظیر پهپاد ها و ربات ها نیز در MWC به نمایش گذاشته شوند. سخنرانان اصلی این مراسم را چهره های شناخته شده و برجسته از جمله مدیران عامل فیسبوک، PayPal، AT&T و Cisco تشکیل میدهند.

رسانه ها مختلف از سراسر دنیا به پوشش این مراسم میپردازند و در حالی که از فردا شب این مراسم به شکل رسمی با برگزاری کنفرانس های مهمی از سوی شرکت سامسونگ و ال جی افتتاح میشود، از مدتها قبل پیرامون مراسم امسال موضوعات مختلفی در جریان بوده است.

رونمایی از گوشی های هوشمند
یکی از مهمترین اتفاقات امسال در MWC مانند هر ساله موضوع رونمایی از هوشمند های پرچم دار جدید است که البته در سال جاری ال جی و سامسونگ یک روز قبل از افتتاح رسمی MWC با پیش دستی نسبت به سایر رقبا محصولات خود را رونمایی خواهند کرد.

سامسونگ از پرچم دار جدید خود یعنی Galaxy S۷ در دو نسخه استاندارد و Edge رونمایی میکند و ال جی نیز LG G۵ را به همراه سری جدید X معرفی خواهد کرد. اما صرف نظر از این دو یکی دیگر از هوشمند هایی که به شدت کاربران انتظار آن را میکشند، هوشمند Mi۵ شائومی است.

در کنار این ها سخنرانی ها و موضوعات مختلفی از سوی سرویس دهندگان موبایل و اپراتورهای بزرگ دنیا در مورد تحولات دنیای موبایل در جریان خواهد بود. ماجرای اخیر اپل و دولت آمریکا به احتمال زیاد منجر به بحث های فراوانی پیرامون امنیتی خواهد بود و همچنین پاویون IoT نیز بحث های فراوانی در مورد امنیت دنیای به هم مرتبط اشیا را در بر میگیرد.

ورای سخنرانی های اصلی
بدون شک شرکت های بزرگ در این مراسم تمامی توجهات را به خود جلب خواهند کرد اما به هیچ وجه نباید در این میان از شرکت ها و تکنولوژی های کم سر و صدا تر و کوچکتری که به تدریج در حال نفوذ به بازار تکنولوژی بوده و در قالب استارت آپ های کوچک و بزرگ خود نمایی میکنند نیز غافل بود.

شرکت هایی که اغلب در تکنولوژی های ربوتیک و خودران فعال هستند و از جمله آنها باید به چندین و چند شرکت تحقیقاتی فعال در حوزه ساخت پهپادها اشاره کرد. شرکت هایی که در این رقابت شدید بین غول های بازار نه تنها توانسته اند سر پا بایستند، بلکه به رشد آهسته و تدریجی خود نیز ادامه داده اند. پاویون یونان و شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی های موبایل این شرکت جزو این دست از موضوعات است که بسیاری از کارشناسان آن را مورد توجه قرار داده اند.

تکنولوژی های پوششی

تکنولوژی های پوششی در مراسم سال گذشته MWC به وفور به نمایش در آمدند و از دست بند های سلامت و Fitness گرفته تا ساعت ها و عینک های هوشمند منجر به جلب توجه بسیار شدند. امسال نیز از آنجایی که تا به امروز مشخص شده است، حضور این تکنولوژی ها و شرکت های فعال در این حوزه بسیار گسترده و فعالانه خواهد بود به ویژه آنکه طی یکسال اخیر تحولات زیادی نیز در این عرصه رخ داده است.

تکنولوژی های پوششی مربوط به سلامت و حفظ امنیت فیزیکی کاربران از همین الان توجهات زیادی را به خود جلب کرده اند. همچنین موضوع به کار گیری هوش مصنوعی در همه این تکنولوژی های جدید از جمله ساخت اعضای مصنوعی بدن یکی از آن دسته قسمت هایی است که باید بر روی آن متمرکز بود.

ظهور نسل پنجم اینترنت موبایل

اما بدون هیچ شک و شبهه ای یکی از مهمترین و چالشی ترین قسمت های مراسم MWC امسال مربوط به معرفی ۵G یا نسل پنجم اینترنت موبایل خواهد بود. هرچند پیش از این سال ۲۰۲۰ را به عنوان سال ظهور این نسل از اینترنت معرفی کرده بودند اما هنوز و در حال حاضر یک استاندارد جهانی برای این تکنولوژی وجود ندارد.

اپراتورهایی مانند AT&T قرار است در MWC امسال به شکل آزمایشی از ۵G رونمایی کرده و توانایی های آن را نشان دهد. بدون شک مباحث زیادی در مورد استانداردهای سرعت در این نسل از اینترنت موبایل در جریان خواهد بود که برای محققان و فعالان این حوزه میتواند اطلاعات بسیاری را در بر داشته باشد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: