دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶

شفاآنلاین- اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم میان کشورمان و کشورهای اروپایی و امریکایی که خود از تولید کنندگان مهم لوازم آرایشی بشمار می‌روند، می‌بینیم که در این کشورها زنان و دختران جوان که خود را متعلق به جوامع متمدن می‌دانند، تمایلی به استفاده از لوازم آرایشی ندارند، زیرا آنها نیازی به استفاده از این محصولات در خود احساس نمی‌کنند.

درباره علل و دلایل افزایش گرایش زنان کشورمان به استفاده از لوازم آرایشی، باید گفت که گاهی استفاده از محصولات آرایشی و همچنین استفاده از پوشش‌های نامتعارف ناشی از دلایل شخصیتی و رفتاری مانند وجود اختلالات شخصیتی، عدم اعتماد به نفس و اختلالاتی از این دست خواهد بود. در واقع می‌توان گفت که این افراد، ممکن است اعتماد به نفس ضعیفی داشته و می‌خواهند اعتماد به نفس از دست رفته خود را با استفاده از لوازم آرایشی جبران کنند. درباره دلیل بعدی باید گفت که این افراد ممکن است به توجه نیاز داشته باشند و دوست دارند در مرکز توجه دیگران قرار بگیرند و برای رسیدن به هدف خود از لوازم و محصولات آرایشی استفاده کنند.

دلیل دیگر می‌تواند این باشد که فرد تصورمی‌کند که در چهره‌اش عیبی وجود دارد و برای از بین بردن عیوب خود و به قصد زیباتر شدن ممکن است از لوازم آرایش استفاده کند. علت دیگر می‌تواند خلأ عاطفی باشد که ممکن است این افراد به آن دچار باشند و فرد می‌خواهد بدین وسیله، خلأ عاطفی را پر ‌کند. دلیل دیگری که می‌توان گفت این است که فرد تصور می‌کند چهره زیبایی نداشته و احساس زشتی می‌کند و زیبایی‌های چهره خودش را نمی‌بیند و برای اینکه چهره اش را زیبا کند به آرایش کردن و یا اعمال جراحی روی می‌آورد.نکته بعدی که درباره مصرف لوازم آرایشی باید گفت این است که برخی مواد به‌کار رفته در این لوازم خطرناک بوده و تأثیر منفی بر روی ارگان‌های مختلف بدن انسان دارد. به‌عنوان مثال باید گفت که برخی از این مواد باعث بروز مشکلات پوستی مختلف می‌شوند.

همچنین برخی از مواد رایجی که در بعضی محصول‌ها یافت می شود، علاوه بر خشکی و التهاب پوست، درصورت مصرف زیاد می‌توانند آثار سرطان زایی نیز داشته باشند. دسته‌ای از مواد موجود در این لوازم، باعث چروک شدگی سریع تر پوست هم می‌شوند. همچنین می‌توان از ماده دیگری به‌نام فرمالدئید نام برد که در خیلی از محصولات مثل رژ لب و لاک ناخن وجود دارد که می تواند باعث التهاب و تحریک پوستی شده و درصورت تماس مزمن باعث ضعف عمومی شود. بویژه در مورد رژلب که در طول روز چند بار تکرار شده، احتمال دارد با خوردن هر نوع ماده غذایی مقداری از آن مستقیماً وارد بدن شود. محققان امریکایی بتازگی به این نتیجه دست یافته‌اند که استفاده از دئودورانتها به دلیل ترکیبات موجود در آنها، خطر ابتلا به سرطان سینه و آلزایمر را افزایش می‌دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: