دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸
علی دایی: چرا گزارش مهم فساد در فوتبال را نزدیک به انتخابات مطرح می‌کنند؟!
علی دایی در آخرین روزها و ماه هایی که پیراهن تیم ملی را بر تن می کرد با مشکلاتی مواجه بود. او در جام جهانی ۲۰۰۶ روزهای خوبی را با مربیگری برانکو پشت سر نگذاشت. پاس ندادن بازیکنان به علی دایی سوژه صحبت های شهریار در خصوص آن دوران بود. صحبت هایی که حالا حاشیه هایی را به همراه دارد.

*اظهار نظر قبلی
مدتها قبل برانکو در ارتباط با برنامه ۹۰ و  درباره حاشیه های تیم‌ملی‌ و موضوع علی دایی هم به تفسیر و البته با احترام صحبت کرد. او علی دایی را اسطوره فوتبال ایران و بهترین گلزن جهان لقب داد و گفت: او به عنوان بازیکن تلاش زیادی کرد تا این تورنمنت را خوب تمام کند. برانکو گفت: ما فکر می کردیم علی دایی در جام‌جهانی ۲۰۰۶ کمک زیادی به ما بکند البته دنبال این بودیم که او خداحافظی خوبی از فوتبال بکند که البته این اتفاق نیفتاد. برانکو درباره تنش بین دایی و کریمی و موضوع پاس ندادن بازیکنان به علی دایی هم گفت: من باور  نمی‌‌ کنم که بازیکنان ما  نمی‌‌ خواستند به دایی پاس بدهند. برانکو درباره محافظه کاری خودش هم گفت: من هرگز محافظه کار نبودم چرا که محافظه کاری می‌‌ تواند زمینه شکست هر تیمی در فوتبال بشود. ما همانطور که گفتم مصدومان زیادی داشتیم و در بازی با مکزیک هم خوب بازی کردیم، اما اشتباهات فردی ما را مغلوب کرد.

*تنش دایی و کریمی، پادرمیان خداداد
علی دایی و علی کریمی در این سالها رابطه  شان شکراب شده و مصاحبه هایی علیه هم داشته اند. کریمی در صحبت هایش گفته بود که دایی به خاطر یک پاس سر بازیکنان داد می زد یا  در قسمتی از حرف‌هایش به سبک بازی علی دایی اشاره کرد و او را مورد انتقاد قرار داد. کریمی گفت که تمام گل‌های دایی با ضربات سر یا از روی نقطه پنالتی زده شد و هیچ کس به یاد ندارد که او در دوران بازیگری دو نفر را دریبل زده باشد. کریمی تاکید کرد که دایی زمانی که در تیم ملی حضور داشت با برخی بازیکنان رفتار مناسبی نداشت و احترام آنها را نگه نمی‌داشت. در این میان خداداد عزیزی بازیکن اسبق تیم ملی که اتفاقا با دایی و کریمی هم بازی بوده است، حرف‌های جالبی در مورد اظهارات کریمی می‌زند. خداداد در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین حرف‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند:« من حرف‌های کریمی را قبول ندارم چرا که هر فوتبالیست توانایی‌های خاص خودش را دارد. شما در دنیا نمی‌توانید بازیکنی را پیدا کنید که هم شوت بزند، هم دریبل بزند، هم تکنیکی باشد، هم گلزن باشد و تمامی کارها را انجام دهد. هر بازیکنی خصوصیات خاص خودش را دارد و نمی‌توان ایراد گرفت که مثلا یک بازیکن دریبل‌زن نیست یا اینکه نمی‌تواند ضربه سر بزند.» عزیزی در ادامه حرف‌هایش خاطرنشان می‌کند:« امکان ندارد که دایی در دوران بازیگری‌اش دریبل نزده باشد. او حتما این کار را کرده ولی خصوصیات بازی او طوری نبود که تکنیکی و دریبل‌زن باشد. دایی گلزن فوق‌العاده‌ای بود، سرعت خوبی داشت، ضربات سر را عالی می‌زند و به عنوان یک مهاجم کارش را بلد بود. او به طور حتم یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است و دریبل نزدن ملاک  درستی نیست که بقیه توانایی‌های او را نادیده بگیریم.»

*اظهار نظر جدید
برانکو که حالا سرمربی پرسپولیس است پس از سالها درباره این ابهام به روزنامه گل گفته است:«نه دیدم،نه شنیدم و نه حس کردم که کسی به دایی پاس ندهد.» البته برانکو درحالی این ها را به روزنامه گل و خبرنگاران نزدیک به خود گفته است که پیشتر و در پایان بازی تیمش با فولاد خوزستان ، وقتی این سئوال را خبرنگارما از او پرسید، بسیار بر آشفته شد و با عصبانیت گفت:«این چیزها را چرا از من می پرسید؟ به من چه که علی دایی چه گفته. از خودش بپرسید.»

*پاسخ علی دایی
علی دایی اما روز چهارشنبه در گفتگو با فارس در خصوص ادعای برانکو گفت: برانکو برای من آدم محترمی است اما از اتفاقاتی که من خبر دارم مطلع نیست. از جلساتی که برخی بازیکنان با آقای علی‌آبادی برگزار می‌کردند بی‌خبر است. خیلی از صحبت‌هایی که من در برنامه نود انجام دادم پخش نشد. من در آن برنامه هم گفتم که چه دلیلی دارد چند تن از بازیکنان تیم ملی با آقای علی‌آبادی جلسه بگذارند. من هم به عنوان بزرگتر باید در آن جلسه می‌بودم اما چند بازیکن جلسه گذاشتند و یکی از همان بازیکن ۳-۴ سال پس از آن اتفاق از من حلالیت خواست. اگر اتفاقی نیفتاده بود که چرا از من حلالیت خواست؟! برانکو در مورد تیمش صحبت کند. با تمام احترامی که برای او قائلم اما از مواردی که خبر ندارد نباید صحبت کند. از برانکو بپرسید قبل از اعزام تیم به جام جهانی چه اتفاقاتی افتاد؟! چرا برخی بازیکنانی را که خط زده بود مجبور شد برگرداند؟! این موارد را بپرسید. ببینید آیا او جواب می‌دهد یا خیر؟ نه اینکه در موضوعی که نمی‌داند اظهار نظر کند. مواردی که او در جریان است را از برانکو بپرسید تا اینکه بخواهد در مورد من صحبت کند. در مورد تصمیماتی که گرفته بود و نگذاشتند عملی کنند، صحبت کند.

*فساد در فوتبال
کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان البته در پایان مصاحبه اش با فارس به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ اشاره کرد و با صراحت لهجه همیشگی اش گفت: چرا مسئله به این مهمی را نزدیک به انتخابات مطرح می‌کنند؟! چرا یک سال پیش آن را مطرح نکردند. این موارد شائبه به وجود می‌آورد. باید به گونه‌ای رفتار کنیم که کارهایمان بوی سیاست نگیرد. در این صورت موفق‌تر خواهیم بود. به نظرم باید این مسئله از طریق قوه قضائیه بررسی شود و درآن موقع است که می‌توان گزارش را کامل و صحیح دانست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: