دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
نگاههای جالب اهالی فوتبال به انتخاب رئیس جدید فیفا!
رئیس جدید فیفا، فرصت طلایی برای فوتبال ایران
رییس اسبق کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال،گفت: انتخاب جیانی اینفانتینو به ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، فرصت طلایی برای ایران فراهم کرده است تا بتواند جایگاه خود را در فیفا ارتقا بخشد.عباس ترابیان عصر شنبه در گفت وگو با ایرنا،افزود: اینفانتینو در سفرهای انتخاباتی خود در قاره آسیا، تنها به ایران سفر کرد و این امر نشان می دهد رییس جدید فیفا اهمیت بسزایی به کشورمان قائل است و این نگاه می تواند فرصتی مناسب برای فوتبال ایران باشد.وی ادامه داد: رییس جدید فیفا در گفت و گوهای خود با مسئولان فدراسیون فوتبال، ایران را از مهم ترین کشورهای قاره کهن معرفی کرد و معتقد بود کشورمان می تواند در آینده نقش فعال تری در فیفا ایفا کند.ترابیان خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال باید از فرصت گرانبهایی که با حضور اینفانتینو در راس مدیریت فدراسیون جهانی فوتبال به وجود آمده است، بهره لازم را ببرد و بتواند با یک برنامه ریزی مدون، کرسی های خود را در فیفا افزایش دهد.وی ادامه داد: به طور حتم، پیشنهادی از سوی فیفا به فدراسیون فوتبال برای اخذ کرسی های این فدراسیون نخواهد شد بلکه باید رایزنی های فراوانی در این زمینه انجام دهیم تا ایران بتواند جایگاه مطلوبی را در فیفا به دست آورد.عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال درباره وضعیت ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا، گفت: پست نایب رییسی و عضویت در برخی از کمیته ها را در سال های اخیر در آسیا کسب کرده ایم و دیگر نمی توان فعالیت چندانی در قاره داشت .جیانی اینفانتینو نامزد سوئیسی ریاست فیفا جمعه شب با کسب ۱۱۵ رای در مقابل ۸۸ رای شیخ سلمان بحرینی به مدت سه سال به عنوان رییس فدراسیون بین المللی فوتبال شد.

استراتژی AFCبرای انتخابات فیفا اشتباه بود
دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال ایران با بیان اینکه نباید از آسیا دو نفر بعنوان کاندیدای ریاست فیفا در انتخابات شرکت می کردند، گفت: به نظرم AFC استراتژی خوبی برای انتخابات فیفا نداشت.مهدی محمدنبی در گفتگو با مهر، در تحلیل خود از انتخابات ریاست فیفا عنوان کرد: نتایج انتخابات نشان داد که رقابت نزدیکی بین اینفانتینو و شیخ سلمان وجود داشت بنابراین اگر علی بن حسین کاندیدا نمی شد و کشورهای آسیایی که به وی رای دادند به شیخ سلمان رای می دادند آنوقت اینفانتینو نمی توانست برنده انتخابات باشد.وی در این باره اضافه کرد: در واقع می توان گفت AFC استراتژی خوبی برای انتخابات فیفا نداشت و آسیایی ها برای انتخابات فیفا یکدست نبودند برای همین بود که دبیرکل یوفا توانست بعنوان رئیس فیفا برگزیده شود. در صورتی که اگر استراتژی بهتری داشتند و یکدست عمل می کردند می توانستند ریاست فیفا را بدست آوردند.نبی درباره اینکه با انتخاب اینفانتینو شرایط برای فوتبال آسیا چگونه رقم خواهد خورد، گفت: سابقه نشان داده که فیفا باید در چارچوب مصوبات کمیته اجرایی خود حرکت کند. اینفانتینو در موضوعات تبلیغاتی خود یادآور شد که سهمیه آسیا را در جام جهانی به عدد ۶ خواهد رساند. اگر این ادعای وی تبلیغاتی بوده که روی آن نمی شود حساب باز کرد اما اگر درست بوده باشد هم باید در کمیته اجرایی فیفا مورد تصویب قرار گیرد.دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال ادامه داد: با توجه به اینکه جام جهانی ۲۰۲۲ هم در قطر برگزار می شود فیفا باید عملا با آسیایی ها تعامل کند تا خللی در برگزاری این رقابتها ایجاد نشود.وی در پاسخ به این سوال که با توجه به حمایت ایران از اینفانتینو، آیا مناسبات بهتری را با فیفا خواهیم داشت، عنوان کرد: فدراسیون ایران همواره روابط خوبی داشته و به نظرم رابطه با فیفا مستحکم‌تر خواهد شد.نبی در خصوص اینکه آیا رئیس جدید فیفا در ماجرای جو سازی های اخیر کشورهای عربی علیه ایران دخالت خواهد کرد، گفت: بعید می دانم که این اتفاق رخ بدهد. ایران بعنوان فدراسیون برتر آسیا است و AFC به ایران نیاز دارد. ضمن اینکه حاشیه سازی کشورهای عربی برای ما مشکلی ایجاد نمی کند. البته تیم های ما در لیگ قهرمانان آسیا با توجه به مشاوران حقوقی که دارند باید درست عمل کنند.وی در همین حال خاطرنشان کرد: فیفا اساسا در این مسایل ورود نمی کند و استقلال فدراسیون را زیر سوال نمی برد. ولی اگر حقی از باشگاهها ضایع شود خود باشگاه‌ها باید در دادگاه CAS بدنبال حق خواهی باشند و فدراسیون و سازمان لیگ نمی توانند ورود کنند.

از انتخاب نشدن شیخ سلمان خیلی خوشحالم
کارشناس فوتبال ایران با ابراز خوشحالی از نتیجه انتخابات فیفا گفت: اینفانتینو گزینه مناسبی برای ریاست فیفا است و وزن جهانی بیشتری نسبت به شیخ سلمان دارد.امیر حاج‌رضایی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص انتخاب اینفانتینو به عنوان رئیس جدید فیفا گفت: به اعتقاد من اینفانتینو گزینه مناسبی برای ریاست فیفا است. او وزن جهانی بیشتری نسبت به شیخ سلمان دارد و آمدنش به ایران پیش از انتخابات فیفا اتفاق خوبی بود. از این پس باید کارهایی در ایران انجام دهیم که برای فیفا جالب توجه باشد. باید در زمینه زیر ساخت‌ها و کارهای مدیریتی دچار تحول شویم. اگر این اتفاق نیفتد اینفانتینو به عنوان مثال در گرفتن میزبانی یک رقابت بین‌المللی چه کمکی به ما می‌تواند کند؟وی ادامه داد: شیخ سلمان اگر رئیس فیفا می‌شد و می‌خواست هم کاری برای فوتبال ایران انجام دهد به خاطر خط مشی سیاسی که کشورش (بحرین) در قبال ایران دارد مانع از اقدامات او به نفع ایران می‌شد بنابراین خیلی خوشحال شدم او به عنوان رئیس فیفا انتخاب نشد.حاج‌رضایی تأکید کرد: یکی از موارد مثبتی که اینفانتینو پس از انتخابش به عنوان رئیس جدید فیفا به آن تاکید داشت این بود که اجازه نخواهد داد سیاست آمیخته با فوتبال شود. در این حالت اگر مناقشه بین فدراسیون فوتبال ایران و عربستان بالا بگیرد و برگزاری بازی‌های تیم‌های ایرانی و عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالث با رأی AFC انجام شود، شکایت به فیفا می‌تواند ثمربخش باشد.کارشناس فوتبال ایران اظهار داشت:  فکر می‌کنم موضع فدراسیون فوتبال و مسئولان ورزش کشور در قبال مواضع عربستانی‌ها مناسب نبوده و در اظهار نظرهای خود یکی به نعل و یکی به میخ می‌زنند در حالی که آنها کار را به جایی کشانده‌اند که می‌گویند بازی‌هایشان با تیم‌های ایرانی باید در کشور بی‌طرف برگزار شود یا مسئولان فوتبال امارات مدعی هستند که با تیم‌هایشان محافظان امنیتی به ایران بیاورند. در این درحالی است که معاون وزیر ورزش در اظهار نظر خود موضع محکمی علیه عربستانی‌ها اتخاذ نکرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: