دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷
داستان بی پایان و بازار داغ شایعه سازی علیه مرد نامدار فوتبال ایران
حمله به دایی با اسلحه گرم
صبح روز دوشنبه خبر یا بهتر بگوییم شایعه ای منتشر شد مبنی بر اینکه علی دایی سرمربی سابق تیم ملی و فعلی صبای قم تصادف کرده است. اما چند ساعت بعد این خبر تکذیب شد. البته علی دایی پیش از این نیز یک حادثه هولناک داشت اما خوشبختانه اتفاق آنچنانی برای و و همراهانش رخ نداد. البته بعد از این ماجرای واقعی که ختم به خیر شد، چند مرتبه در فضای مجازی شایعه تصادف و حتی به کما رفتن کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی کشورمان مطرح شد؛ شایعاتی که بلافاصله از سوی نزدیکان علی دایی رد شد.

*حادثه رانندگی

آخرین روزهای اسفند ماه سال ۹۰ بود که علی دایی سرمربی وقت راه آهن پس از دیدار تیم فوتبال راه‌آهن برابر سپاهان اصفهان به همراه برادر و دستیارش میاچ با خودروی شخصی از اصفهان عازم تهران بود که در حوالی کاشان دچار سانحه رانندگی شد. در این سانحه رانندگی علی دایی از ناحیه سر دچار صدمه دیدگی شد که برای مداوا به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شد. فرمانده پلیس راه کشور جزییات سانحه رانندگی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران را اعلام کرد.سرهنگ محمدرضا مهماندار درباره سانحه رانندگی علی دایی که ساعت ۲۰:۳۰ در اتوبان نطنز- کاشان و در پل سرآسیاب رخ داد گفت:« دلیل این سانحه رانندگی عدم توجه به جلو بوده که این مساله منجر به واژگونی خودروی تویوتا پرادوی وی شده است. ماموران پلیس راه استان پس از این حادثه بلافاصله در محل حاضر شدند که خوشبختانه وضعیت خوبی از دایی مشاهده کردند. او در کنار خودرویش ایستاده بود اما به همراه برادرش و دستیار خارجی اش برای بررسی شرایطشان به بیمارستانی در کاشان منتثل شدند.» او این را گفت و ادامه داد:« در این سانحه که در اتوبان نطنز- کاشان و در پل سر آسیاب در کیلومتر ۱۳۵ به سمت کاشان رخ داده تویوتا پرادوی حامل دایی از ناحیه سقف، شیشه جلو، ستون جلو و بدنه دچار خسارت شده است.» سرهنگ مهماندار در پایان گفت:« بر اساس آخرین اخبار دریافتی علی دایی پس از چند ساعت استراحت، از بیمارستان مرخص خواهد شد. دایی در این سانحه رانندگی با مشکلی روبه رو نشده اما پزشکان اعلام کرده اند چون پیش از این بر روی سر دایی جراحی پلاستیک صورت گرفته بهتر است او چند ساعتی را در بیمارستان استراحت کند هر چند در مجموع او با مشکلی روبه رو نیست.»

*سرقت از ماشین علی دایی

در زمان حادثه رانندگی برای علی دایی اما افراد سودجو از فرصت استفاده کرده و خودروی واژگون شده علی دایی را مورد سرقت قرار می‌دهند. دایی که قرار بود در بازگشت از اصفهان به امارات برود در خوردی شخصی‌اش پنج هزار دلار، دو میلیون پول نقد، یک ساعت مچی گران قیمت، انگشتر، دسته چک، دو عدد گوشی موبایل و ... داشته که تمامی آنها به سرقت رفته است.

*کمای دایی

بعد از این مساله و در مهر ماه سال جاری یکبار دیگر شایعه تصادف علی دایی و به کما رفتن وی مطرح شد. ۱۳ مهرماه گذشته برخی سایت ها، خبر از تصادف و به کما رفتن علی دایی را منتشر کرده بودند که این خیر یک شایعه بی‌اساس خوانده شد. حمید عباسی مدیر رسانه‌ای تیم صبای قم گفت: در خصوص شایعه‌ای که درباره تصادف علی دایی و به کما رفتن وی منتشره شده، باید به حال افرادی که از هر موضوعی برای راه اندازی موج کذایی برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند تاسف خورد. شایعه تصادف و به کما رفتن علی دایی را کاملا رد می‌کنم و خدا را شکر سرمربی صبا در صحت کامل به سر می‌برد.وی ادامه داد: متاسفانه در روزهای که همه مردم داغدار فوت ناگهانی هادی نوروزی هستند عده‌ای مشخص نیست چنین شایعه‌ای را با چه هدفی منتشر می کنند. همچنین نماینده حقوقی علی دایی نیز با رد شایعه تصادف موکل خود گفت: با پیگیری از طریق پلیس فتا عوامل انتشار این شایعه را محکوم می‌کنیم. بهمن دهقان با اشاره به اینکه علی دایی در سلامت کامل به سر می‌برد و هیچ مشکلی برای وی به وجود نیامده ، اظهار کرد: متاسفانه امروز بار دیگر شایعه‌ای مبنی بر صدمه دیدن علی دایی در حادثه تصادف، در شبکه‌های مجازی منتشر شد که این خبر اشتباه در حال انتشار در گروه‌های مجازی مختلف است. این برای چندمین‌بار است که از این دست شایعه‌ها برای دایی ساخته می‌شود و موکل من تأکید دارد که به دلیل تکرار این‌گونه شایعه‌ها، این‌بار بانیان به وجود آمدن این مسائل پیدا شوند. دهقان افزود: آقای دایی تاکید دارد که این بار این اتفاق را از طریق پلیس فتا پیگیری کند تا عامل انتشار این شایعه‌ها پیدا و دستگیر شود و تا به نتیجه رسیدن تحقیقاتم از تصمیم خود کوتاه نمی‌آیم. صحبت‌های دهقان بر این اساس است که عصر دوشنبه شایعه‌هایی مبنی بر صدمه‌دیدن علی دایی در یک سانحه تصادف در برخی گروه‌های مجازی انتشار یافته بود.

*آخرین شایعه

برای آخرین بار نیز روز دوشنبه خبر تصادف سرمربی صبای قم مطرح شد. اما این خبر که در برخی سایت‌‌های خبری و شبکه‌های به انتشار درآمده بود، تکذیب شد. تمرین روز دوشنبه تیم صبای قم بر خلاف اخبار منتشر شده در تهران برگزار شده و علی دایی نیز ظهر در تمرین تیمش حاضر شد. تیم فوتبال صبای قم روز یکشنبه هفته آینده در اصفهان به مصاف تیم سپاهان خواهد رفت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: