پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
با کاروان حله؛
از بازگشت فیتیله ای ها تا استعفای رهبر ارکستر!
فیتیله‌ای‌ها به تلویزیون برمی‌گردند
تهیه‌کننده برنامه «فیتیله» اعلام کرد عموهای فیتیله‌ای و تیم سازنده این برنامه در ایام نوروز به تلویزیون برمی‌گردند. علیرضا آقایی اعلام کرد: «از روز چهارشنبه سوری قرار است با برنامه‌ای تحت عنوان «هفت سین و بچین» مهمان خانه‌های مردم شویم. این برنامه تولیدی است و اکنون گروه سازنده که شامل ۱۸۰ نفر می‌شوند، شبانه‌روز کار می‌کنند تا بتوانند برنامه را به موقع به پخش برسانند. این برنامه قرار است هر شب ساعت ۲۳ پس از پایان سریال نوروزی شبکه یک روی آنتن برود.»
آقایی سپس درباره‌ اینکه چه شد که برای اجرای برنامه به شبکه یک دعوت شدند؟ توضیح داد: «برنامه «هفت سین و بچین» در ژانر برنامه‌های بزرگسال تهیه می‌شود و بیشتر خانوادگی است، به همین خاطر این نوع برنامه با اهداف شبکه اول منطبق بود. «هفت سین و بچین» یک جُنگ شبانه است که امیدواریم بتوانیم در ایام نوروز مردم را شاد کنیم. گروه سازنده از آنجا که خیلی دلشان برای مردم تنگ شده است، با وجود محدودیت زمانی، ۲۴ ساعته تلاش می‌کنند تا بتوانند اتفاق خوبی را در ایام نوروز رقم بزنند.»
تهیه‌کننده برنامه «فیتیله» طی روزهای گذشته اعلام کرده بود، رابطه‌ فیتیله با تلویزیون خوب شده است.
او توضیح داده بود: «فعلا برای اجرای برنامه در شبکه دو صحبتی انجام نشده. ولی در عین حال در شبکه‌های یک، پویا و شبکه نسیم صحبت‌هایی برای حضور فیتیله انجام شده که هنوز جدی نشده. این جدی نشدن ربطی به حواشی ما ندارد، بلکه بیشتر به مسائل مالی و برنامه‌ریزی شبکه‌ها برمی‌گردد.»


از بازگشت فیتیله ای ها تا استعفای رهبر ارکستر!رهبر ارکستر سمفونیک تهران استعفا داد
علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران در ادامه حاشیه ماه‌های اخیر این مجموعه موسیقایی با انتشار نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از وی خواست مدیریت ارکسترها را از بنیاد رودکی بگیرد. در بخشی از متن نامه او آمده است: «متاسفانه دادن اختيار این ارکستر به بنیاد رودکی از همان ابتداى كار، اشتباهی بزرگ بوده و هر ماه که از شروع فعاليت گذشته، این اشتباه  واضح‌تر خود را نشان داده است... مسئولیت اداری ارکستر با آقای بهرام جمالی مدیر عامل بنیاد رودکی است. عدم مدیریت، عدم شناخت کافی موسیقی کلاسیک، داشتن مشاوران بسیار غیرحرفه‌ای و بی‌نظمی‌های افراد زیردست آقاى بهرام جمالی و در آخر بدقولی‌های این بنیاد نسبت به هنرمندان ایرانی سبب شده است چند نوازنده و خواننده بسیار خوب ما، اركستر را ترك كنند و افراد بااستعداد ایرانی هم که از خودگذشتگی نشان داده و تمام مشکلات را تحمل کرده‌اند و در اركستر مانده‌اند نيز حتی یک ماه آرامش نداشته‌اند.
همچنين با وجود اخبار غیر واقعی در رسانه‌ها از طرف آقای جمالی در ۶ ماه گذشته حتی یکبار هم دستمزد این افراد بطور کامل پرداخت نشده است و قراردادی هم برای آینده در دست ندارند. بنده هم تا به امروز تمام مشکلات را تحمل کرده‌ام ولی نه تنها دیگر امیدی برای ادامه کار با این بنیاد غیرحرفه‌ای  ندارم بلکه با تقدیم استعفای خودم از سمت رهبر دائم و مدیر هنری این ارکستر، راه را برای نوازندگان باز می‌كنم تا شاید بتوانند سازمان دیگری را در این مملکت برای ادامه کار خود پیدا كنند...».  

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: