يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷

شفاآنلاین- شست و شوی صورت به نظر ساده‌ترین قسمت مراقبت روزانه از پوست به نظر می‌رسد ولی عادت‌های نادرست مثل استفاده از صابون برای شستن صورت باعث یکسری اختلالات در پوست می‌شود؛ مانند: خشکی، التهاب و جوش. با ۱۰ اشتباه بزرگ در شستن صورت که اغلب ما مرتکب می‌شویم و روش‌های برطرف کردن آنها آشنا شوید.

-کشیدن حوله روی پوست: برای خشک کردن صورت پوست‌تان را با حوله نوازش کنید و ضربه‌های آرام بزنید نه اینکه محکم روی صورت بکشید.

-استفاده از دمای نامناسب آب: آب داغ ممکن است احساس خوبی به پوست شما دهد اما می‌تواند چربی‌های طبیعی و محافظت‌کننده پوست را از بین ببرد و باعث خشکی بیش از حد پوست یا تولید بیش از اندازه سبوم (چربی پوست) شود. آب ولرم بهترین گزینه برای پاک کردن آرام و موثر پوست است.

-ترس از روغن‌ها: به گفته کارشناسان انواع پوست‌ها می‌توانند از فواید پاک کردن پوست با روغن بهره ببرند حتی پوست‌های چرب و آسیب دیده. یک روغن خوب منافذ پوست را از کثیفی و باکتری پاک و به التیام و تعادل پوست کمک می‌کند. به دنبال یک محصول پاک‌کننده روغنی باشید که از چربی‌های گیاهی و طبیعی تشکیل شده‌است. خیلی ساده روغن را روی پوست خود بمالید، ماساژ دهید و سپس با یک پارچه تمیز آغشته به آب ولرم صورت خود را پاک کنید.

-استفاده از مواد تحریک‌کننده پوست: یک لطفی در حق پوست‌تان بکنید و از موادی که به آن آسیب می‌زنند، دوری کنید مانند عطرها، رنگ‌ها و همچنین مواد نگهدارنده مثل پارابن و سدیم لوریل سولفات. همیشه برچسب روی محصولات بهداشتی را مطالعه کنید تا از مواد تشکیل‌دهنده آن مطلع شوید.

-انتظار برای رطوبت پوست: برای افزایش میزان جذب رطوبت، مرطوب‌کننده را بلافاصله بعد از شست‌وشوی صورت و وقتی هنوز پوست مرطوب است، بمالید. برای سرم‌ها و دیگر محصولات محافظت از پوست هم این روش را به‌کار‌ گیرید. اگر منتظر بمانید تا پوست‌تان کاملا خشک شود، عناصر فعال مرطوب‌کننده سخت‌تر جذب پوست می‌شوند و پوست را چرب و چسبناک می‌کنند.

-افراط در شست‌وشو: در اکثر موارد یک یا دو بار در روز شست و شوی صورت مناسب است و بیشتر از این باعث تحریک پوست و حتی تولید بیش ازحد چربی می‌شود. اگر در طول روز آرایش نکرده‌اید، کرم ضد آفتاب بیش از حد نزده‌اید و عرق زیاد نکرده‌اید، شب از پاک‌کننده استفاده نکنید و فقط صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. به پوست‌تان اجازه دهید گاهی اوقات از چرخه محصولات آرایشی رهایی پیدا کند.

- لایه‌برداری بیش از حد: لایه‌بردار‌های دانه‌دار انتخاب‌های بهتری هستند. برای این کار اسکراب شکر و اسیدهای میوه را انتخاب و حداکثر دو یا سه بار در هفته از آنها استفاده کنید. در لایه‌برداری از انگشت خود به جای لیف استفاده کنید تا مانع کشیده شدن پوست و آزار آن شوید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: