جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶

دبیرکل جبهه پیروان با تاکید براینکه تلاش داریم خود را در یک حزب جمع کنیم گفت: به اصلاح‌طلبان هم توصیه می‌کنم خود را در یک حزب جمع کنند چراکه یک کشور به چند حزب شناسنامه دار و پاسخگو نیاز دارد.

وی با تاکید براینکه مجلس باید کارآمدی، بصیرت و دردشناسی مردم را مورد توجه قرار دهد، افزود: تاکنون امکان تشخیص ترکیب نهایی 221 نفری که انتخاب شده‌اند وجود ندارد اما براساس گرایش‌هایی که در برخی سایت‌ها آمده بود. جمعیت اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل به یکدیگر نزدیک است اما از مرحله دوم که 69 نماینده باید انتخاب شوند 9 نفر از آنها اصلاح‌طلب هستند و رقابت بر سر 10 کرسی بین اصولگرایان خواهد بود و 50 کرسی دیگر رقابت بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و مستقل‌ها شکل می‌گیرد.

باهنر تاکید کرد: ما افراد تند با مواضع رادیکالی اصلاح‌طلبان در مجلس آینده داریم اما تعدادشان بسیار کم خواهد بود و این مجلس می‌تواند مجلسی معتدل باشد که مشکلات مردم را از دولت مطالبه کند.

دبیرکل جبهه پیروان با بیان اینکه مردم تهران به صورت لیستی و تشکیلاتی رای دادند گفت: چند نکته مثبت در نتیجه انتخابات 7 اسفند وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم؛ اولا همه باور کردند که اگر مطالبه‌ای دارند از هر جناحی که باشند باید آن را از صندوق رای پیگیری کنند و با قهر و تحریم و دعوا کسی به مطالبه‌اش نمی‌رسد حتی تئوریسین‌های اصلاح‌طلب نیز به این جمع‌بندی رسیدند که اصلاح‌طلبی، اعتدالگرایی و اصولگرایی همراه با نظام می‌تواند مطالباتش را پیش ببرد نه در مقابل نظام.

وی یادآور شد: افراد نتیجه انتخابات را پذیرفتند و این خطا را تکرار نکردند که اگر در پای صندوق‌های رای کم آوردند آن را در خیابان و با فتنه‌گری جبران کنند.

باهنر با اشاره به حضور دو گزینه عارف و لاریجانی برای ریاست مجلس دهم گفت: قاعدتا آقای عارف نیز توقع دارد که مدیریت مجلس آینده را به دست بگیرد و آقای لاریجانی هم هست اما در مجموع این مسئله به نتیجه انتخابات مرحله دوم ارتباط پیدا می‌کند و شاید اکثریت نمایندگان ترجیح بدهند که لاریجانی رئیس مجلس باشد اما هنوز زود است و کار باید جلوتر رود.

نایب‌رئیس مجلس در خصوص ریاست آینده فراکسیون اصولگرایان با توجه به عدم حضور حداد عادل در مجلس گفت: این موضوع را باید خود مجلس تصمیم بگیرد که آیا در مجلس آینده دو فراکسیون فعال باشد یا سه فراکسیون اما در هر صورت اصولگرایان یک فراکسیون خواهند داشت و در مجلس هشتم ریاست با خود آقای لاریجانی بود اما اگر این گونه هم نباشد ما نیروهای زیادی داریم که می‌توانند رئیس فراکسیون اصولگرایان باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: