سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۹
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۵ آوریل ۲۰۱۶
رویترز- مواضع جدید باراک اوباما درباره «برجام»

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، در اظهاراتی در لندن گفت: «ما بدون درگیر شدن در عملیات نظامی، ایران را از مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای بازداشتیم و جهان را به مکانی به مراتب امن‌تر تبدیل کردیم». وی مدعی شده: «کار سخت دیپلماتیکی که ما در کنار انگلیس، اتحادیه اروپا و اعضای شورای امنیت، برای شکل دادن به یک توافق انجام دادیم این بود که آنان در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای نباشند. ما هرگز درگیر حمله نظامی برای انجام این کار نشدیم، اما این تلاش‌های دیپلماتیک، منتهی به جهانی به مراتب امن‌تر شد». وی همچنین از ارجحیت دیپلماسی بر استفاده از نیروی نظامی تأکید کرد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۵ آوریل ۲۰۱۶وال استریت ژورنال- حمایت نظامی روسیه از کردهای سوریه

منابع خبری از تلاش روسیه برای همکاری با برخی کردهای شمال غربی سوریه از طریق ارسال سلاح و نیرو به عنوان تاکتیکی جهت مستحکم کردن حضور خود در منطقه از یک سو و پیشی گرفتن از ائتلاف طولانی مدت آمریکا با قومیت‌های بدون کشور مستقل منطقه خبر می‌دهند. مقام‌های روسیه و کردهای منطقه گفته‌اند که کرملین سعی دارد از طریق ارسال سلاح و مهمات برای برخی نیروهای کرد سوریه و معاملات نفتی با آن‌ها که به واسطه حضورش در این کشور و در حمایت از حکومت بشار اسد ایجاد شده است، جایگاه خود را در منطقه تثبیت کند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۵ آوریل ۲۰۱۶الیوم السابع- کشته شدن سرکرده نظامی «احرارالشام»

سرکرده نظامی گروه تروریستی احرار الشام در عملیات انتحاری در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه به همراه سه عضو دیگر همراه وی به هلاکت رسید. گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده ماجد حسین الصادق سرکرده ستاد مشترک گروه تروریستی احرار الشام در حمله‌ای انتحاری به مقر این گروه در شهرک «بنش» واقع در ریف ادلب به هلاکت رسیده است. ماجد حسین الصادق معروف به «ابوحسین» پیش از آنکه به سرکردگی ستاد احرار الشام در سوریه منصوب شود، دارای چندین سمت در این گروه تروریستی بود. گروه‌های تروریستی در سوریه اختلافات شدیدی با هم دارند و بار‌ها از درگیری‌های خونبار این گروه‌ها با یکدیگر گزارش‌هایی منتشر شده است.  

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۵ آوریل ۲۰۱۶ان بی سی- سندرز: فقرا در انتخابات شرکت نمی‌کنند

برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در پاسخ به پرسشی درباره دلیل کمتر بودن آرای او در مقایسه با هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق و نامزد پیشرو دموکرات‌ها، گفته دلیل این امر، آن است که «فقرا رأی نمی‌دهند... این یک واقعیت است. این حقیقت تلخ جامعه آمریکایی است». سندرز معتقد است، کارزار انتخاباتی او در جذب آرای جوانان خوب عمل کرده، اما نتوانسته فقرا را متقاعد به رأی دادن کند. وی اشاره کرده که در انتخابات کنگره در سال ۲۰۱۴، ۸۰ درصد از افراد طبقه کم‌درآمد در انتخابات شرکت نکردند. به گفته وی اگر میزان مشارکت به بیش از ۷۵ درصد برسد، آمریکا به شدت تغییر خواهد کرد.  

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: